Kofferbak opent niet met afstandsbediening (oorzaak bekend)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Goliath

Kofferbak opent niet met afstandsbediening (oorzaak bekend)

Bericht door Goliath » 20 jul 2011, 10:57

Sinds kort brand het lampje op m'n dashboard dat de kofferbak nog open staat en reageert de kofferbak ook niet meer op de afstandsbediening. Ik krijg hem dus alleen open door de sleutel in het slot te steken.

Het slot staat in de goede stand, daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik het slotmechanisme vervangen. En heb ook de kabels bekeken, welke er (op het oog) goed uitzagen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Oorzaak gevonden, zie verder.
Laatst gewijzigd door Goliath op 14 sep 2011, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

ptrustfull

Re: Kofferbak gaat niet open met afstandsbediening

Bericht door ptrustfull » 21 aug 2011, 07:04

het meest waarschijnlijk is de schakelaar in het slot kapot is of dat de kabel ergens naar voren bekneld zit tegen massa. haal alle stekkers van het slot af. als het lampje op het dashboard uitgaat is het probleem in je slot. volg anders de bruinekabel met wittestreep ( kan ook bruin met andere kleur zijn) naar voren en zoek naar beknelling.

BMW_MeM0

Bericht door BMW_MeM0 » 26 aug 2011, 09:52

Hetzelfde probleem heb ik ook met mijn 318i uit 2000. Ik zal je advies ook volgen ptrustfull! Kijken wat het gaat opleveren..
Eenmaal BMW = Altijd BMW!

Goliath

Bericht door Goliath » 14 sep 2011, 15:29

Heb de schakelaar vervangen, zonder resultaat. Heb ook de stekker even los gehad, maar het lampje gaat niet uit.

Ben dus bang dat het ergens in de bedrading zit. Heb even gekeken naar de draden, maar daar is haast niet bij te komen als ik het zo zie?
Het kleine gedeelte wat ik van de draden kan zien, ziet er goed uit. Hoe kom ik er nou achter of het die draden zijn? En zo ja, waar die breuk dan zit. :s

Goliath

Bericht door Goliath » 14 sep 2011, 19:01

Gevonden! Heb een voor een de stekkertjes geprobeerd, en 1 bruine stekker kwam zo los zetten. Deze is dus afgebroken.
Iemand suggesties hoe dit het beste te repareren? Alvast bedankt!

Vinnie_86

Re: Kofferbak opent niet met afstandsbediening (oorzaak beke

Bericht door Vinnie_86 » 15 sep 2011, 09:36

de stekker er tussen uit en draden solderen
Van 0 naar bekeuring in minder dan 10sec.

E46 320td compact 180pk 431nm.

Goliath

Re: Kofferbak opent niet met afstandsbediening (oorzaak beke

Bericht door Goliath » 15 sep 2011, 12:41

De draad is gebroken bij het rubberen bescherm 'buisje' wat van de kofferbak de auto binnen gaat. De ene helft, aan de kofferbakzijde hangt erbij. De andere helft kom ik niet bij. Is dat makkelijk via de auto te bereiken? Via de hoedenplank misschien?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”