ASC gaat soms onder het rijden aan?
-
kevinvanzwol
ASC gaat soms onder het rijden aan?
Soms als ik een beetje snel wegrijd de snelweg op dan wilt hij soms stotteren wanneer ik hem in zijn 4 heb en soms in zijn 5. In mijn dashboard gaat dan het asc lampje branden knipperen.
Wanneer ik gas los laat gaat hij uit. Maar wanneer ik het gaspendaal weer aanraak dan gaat hij weer stotteren en dat lampje knipperen.
Af en toe heb ik het ook als ik een tijdje 100km/h rijd en dan wil gaan inhalen en snelheid verhogen naar bijvoorbeeld 120.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Wanneer ik gas los laat gaat hij uit. Maar wanneer ik het gaspendaal weer aanraak dan gaat hij weer stotteren en dat lampje knipperen.
Af en toe heb ik het ook als ik een tijdje 100km/h rijd en dan wil gaan inhalen en snelheid verhogen naar bijvoorbeeld 120.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Re: ASC gaat soms onder het rijden aan?
Lijkt mij een probleem met een wielsnelheidssensor. Kan zijn dat er door vuil een zwak signaal wordt gegeven of dat er een aan het overlijden is
-- Houdoe wanne --
-
kevinvanzwol
Waar zitten deze sensoren? Als ik hem bij de dealer aan de computer doe zal dat er dan naar voren komen?
Omdat dit niet altijd gebeurd lijkt mij dat dan niet? of maakt hij er een log van?
Omdat dit niet altijd gebeurd lijkt mij dat dan niet? of maakt hij er een log van?
Als het geen foutmelding is zal deze ook niet verschijnen als je hem aan de computer hangt bij de dealer, je moet echt de wielen eraf halen om bij die sensor te komen volgens mij.
-
=BMW320=
Kan het zijn dat de koppelingsplaten slippen? (ik weet alleen niet of dan je ASC lampje gaat branden als deze doorslippen)
-
kevinvanzwol
Hoe zien deze sensoren eruit of wijst dat vanzelf?
Bij mijn weten slipt het niet had getest onder het rijden. 50 rijden en dan in zijn 5 en volgas geven dan koppeling loslaten, hij slipte niet.
Maar ik kan het na laten kijken.?
Bij mijn weten slipt het niet had getest onder het rijden. 50 rijden en dan in zijn 5 en volgas geven dan koppeling loslaten, hij slipte niet.
Maar ik kan het na laten kijken.?
-
kevinvanzwol
Ik ga van het weekend het proberen. ff de banden eronder uit en dan de sensoren zoeken.
Bedankt en jullie horen het van mij
Bedankt en jullie horen het van mij