berry e39
berry e39
goedenavond,
ik ben dus berry.
woonachtig in zuid-zuid-limburg nabij maastricht.
werkzaam bij smeets mercedes in heerlen.
heb de afgelopen weken flink wat gelezen hier.
vanaf komende vrijdag ben ik in het bezit van een e39 sedan van 97.
het is een 523i executive automaat met lpg (g3).
eigenlijk was ik op zoek naar een 7 serie, maar deze 5 kwam via een collega op mijn pad. voor een aardige prijs.
geen leer helaas, maar wel een originele radio met iphone aansluiting en dealer onderhouden.
vrijdagochtend ga ik hem afhalen en zal na de uitgebreide poetsbeurt eens wat foto's maken.
er zijn wat kleinigheidjes welke ik op moet lossen:
nieuw matsetje plaatsen.
pixeluitval in kombi-instrument.
rechts achter raam gaat niet omhoog (dat vierkantje van staal is gebroken)
instaplijsten vervangen.
maar voorderest ziet hij er voor een auto van '97 nog heel netjes uit!
geen lelijke lpg dop in de bumper.
deze zit namelijk bij de trekhaak gemonteerd.
verder ''to do'' lijstje is:
17'' velgen zoeken en op de standaard 16'' winterbanden monteren.
ccfl of led angel eyes monteren.
misschien de stereo nog wat upgraden.
iemand nog tips of opmerkingen?
evt. iemand ervaring met een 6 cilinder op lpg?
ik ben dus berry.
woonachtig in zuid-zuid-limburg nabij maastricht.
werkzaam bij smeets mercedes in heerlen.
heb de afgelopen weken flink wat gelezen hier.
vanaf komende vrijdag ben ik in het bezit van een e39 sedan van 97.
het is een 523i executive automaat met lpg (g3).
eigenlijk was ik op zoek naar een 7 serie, maar deze 5 kwam via een collega op mijn pad. voor een aardige prijs.
geen leer helaas, maar wel een originele radio met iphone aansluiting en dealer onderhouden.
vrijdagochtend ga ik hem afhalen en zal na de uitgebreide poetsbeurt eens wat foto's maken.
er zijn wat kleinigheidjes welke ik op moet lossen:
nieuw matsetje plaatsen.
pixeluitval in kombi-instrument.
rechts achter raam gaat niet omhoog (dat vierkantje van staal is gebroken)
instaplijsten vervangen.
maar voorderest ziet hij er voor een auto van '97 nog heel netjes uit!
geen lelijke lpg dop in de bumper.
deze zit namelijk bij de trekhaak gemonteerd.
verder ''to do'' lijstje is:
17'' velgen zoeken en op de standaard 16'' winterbanden monteren.
ccfl of led angel eyes monteren.
misschien de stereo nog wat upgraden.
iemand nog tips of opmerkingen?
evt. iemand ervaring met een 6 cilinder op lpg?
Re: berry e39
Welkom Berry!
Alvast gefeliciteerd met je aanwinst....
Dat zijn echt heerlijke reiswagens die e39's...
Alvast gefeliciteerd met je aanwinst....
Dat zijn echt heerlijke reiswagens die e39's...
Re: berry e39
Welkom, heerlijke wagen zo'n E39, fijne motor heb je ook
Kennis van me heeft ook een E39 523i op gas, rijdt probleemloos en staat verboven de 2ton al.
Hij heeft zo'n oliepotje als toevoeging voor het smeren van de kleppen onder de motorkap.
Kennis van me heeft ook een E39 523i op gas, rijdt probleemloos en staat verboven de 2ton al.
Hij heeft zo'n oliepotje als toevoeging voor het smeren van de kleppen onder de motorkap.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: berry e39
Welkom!
E39 is altijd goed
Ben benieuwd naar foto's van je bimmer.
E39 is altijd goed
Ben benieuwd naar foto's van je bimmer.
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
Re: berry e39
bedankt allemaal
kan er wel wat over vinden via google, maar het nut hiervan wordt mij niet echt heel duidelijk.
het voordeel dat de zittingen niet verbranden ivm de hogere verbrandingstemperatuur van LPG?
ik dacht altijd dat het grootste probleem de klepsteelrubbers waren? (verbranden/plastificeren)
en als dit middel via de gasklep naar binnen wordt gevoerd, hoe zit het dan met de zittingen van de uitlaatkleppen??
het middel is toch allang verbrand als deze openen?
tevens lijkt het mij niet gezond voor de katalysator.
heeft u toevallig meer informatie hierover?bofkont schreef:Welkom, heerlijke wagen zo'n E39, fijne motor heb je ook
Kennis van me heeft ook een E39 523i op gas, rijdt probleemloos en staat verboven de 2ton al.
Hij heeft zo'n oliepotje als toevoeging voor het smeren van de kleppen onder de motorkap.
kan er wel wat over vinden via google, maar het nut hiervan wordt mij niet echt heel duidelijk.
het voordeel dat de zittingen niet verbranden ivm de hogere verbrandingstemperatuur van LPG?
ik dacht altijd dat het grootste probleem de klepsteelrubbers waren? (verbranden/plastificeren)
en als dit middel via de gasklep naar binnen wordt gevoerd, hoe zit het dan met de zittingen van de uitlaatkleppen??
het middel is toch allang verbrand als deze openen?
tevens lijkt het mij niet gezond voor de katalysator.
Re: berry e39
zo eindelijk binnen..
heerlijke wagen, ondanks het gewicht is het vermogen voldoende!
tevens kan ik met de lpg g3 en brandstoftank ongeveer (minstens) 1500 km rijden!! wat een vrijheid!
lpg tank is mooi weggewerkt in de bak van het reservewiel, dus kofferruimte blijft vrij..
- Gérald320icabrio
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
- Locatie: Breda
Re: berry e39
Ik heb zelf ook een 523i sedan gereden ook een groene, vond het stiekem toch het fijnste blok. Ook qua rijden fantastisch. Helaas werd de auto rondom bekrast en heb ik hem verkocht.
Mooie auto, ben er zuinig op, en veel veilige km's toegewenst
Mooie auto, ben er zuinig op, en veel veilige km's toegewenst
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.