Goedemiddag allemaal, ik weet het, ik weet het... het is niet netjes om te beginnen met vragen stellen, voordat je je voorstelt :z
Toch ff een korte vraag; ik heb sinds twee weken een '01 320i Touring met fabrieks xenon erin. Nu brandt een lamp wit/geel en de andere blauw/wit en dat ziet er dus niet uit. Geen idee hoe het komt (misschien ooit een andere ingekomen, of de lamp is aan het uitbranden?), maar ik weet wel dat ik het opgelost wil hebben.
Ik heb al navraag gedaan voor de originele lampen (Philips D2s), maar die vind ik momenteel veeeels te duur. Is er een ander goed alternatief, of eigenlijk toch niet... Iemand?
D2s Xenonlampen
- largeproject
- Contacteer:
Re: D2s Xenonlampen
Heb een setje gekocht op de duitse ebay €42 (6000K),nou werkt 1 kant wel goed,maar de anderen kant gaat nu steeds uit en met de oem heb ik daar geen last van,ligt echt aan de brander,want bij omwissseling daarvan is het aan de anderen kant.
Koop volgende maand nog wel een setje in de hoop dat het dan wel goed gaat.
Moet er wel bij zeggen dat ik oem xenon later hebt ingebouwd en de lcm niet heb laten aanpassen.
Koop volgende maand nog wel een setje in de hoop dat het dan wel goed gaat.
Moet er wel bij zeggen dat ik oem xenon later hebt ingebouwd en de lcm niet heb laten aanpassen.
had exact zelfde probleem, toen ik wagen kocht ene kant geel achtig en andere blauw wit....... reden was toen 1 lamp philips oud, en 1 lamp (pit) nieuw osram....... en ook na plaatsen nieuwe xenon pitten 8000k kleur verschil in li en re ene kant na plaatsen witter en andere kant blauwer, oplossing die nu gedaan is 1 pit xenon 8000k en 1 pit 6000k om kleur verschil op te heven.
moet je zelf even kijken en wisselen van nieuwe pitten li en re om gelijke kleur en licht te verkrijgen.
bij mij in xenon unit waar eerst geelachtig licht uitkwam nu 8000k en ander unit die oke was 6000k geloof ik me te herineren.
oorzaak is lastig te vinden, heb alles laten uitmeten spanning controleren en bekijken maar niets gevonden, alleen als ik goed kijk naar de xenon lensen (glas) zie ik 1 lens heel helder en ander "iets" of wat doffer, zou vervuiling kunnen zijn maar zoals ik al zei nu is de licht opbrengst en kleur li en re gelijk dus voor mij oke.
en verschil in licht sterkte li en re is er niet in 6000k en 8000k, dus voor mij voor het moment klaar.
moet je zelf even kijken en wisselen van nieuwe pitten li en re om gelijke kleur en licht te verkrijgen.
bij mij in xenon unit waar eerst geelachtig licht uitkwam nu 8000k en ander unit die oke was 6000k geloof ik me te herineren.
oorzaak is lastig te vinden, heb alles laten uitmeten spanning controleren en bekijken maar niets gevonden, alleen als ik goed kijk naar de xenon lensen (glas) zie ik 1 lens heel helder en ander "iets" of wat doffer, zou vervuiling kunnen zijn maar zoals ik al zei nu is de licht opbrengst en kleur li en re gelijk dus voor mij oke.
en verschil in licht sterkte li en re is er niet in 6000k en 8000k, dus voor mij voor het moment klaar.
Om terug te komen op het xenonlampenverhaal; achteraf bleken er twee verschillende lampen in te zitten. Een Philips 85123 en een Osram Xenarc. Beiden eruit gehaald en een nieuw setje Philips 85122 erin gestoken. Het ziet er weer goed uit en de lichtopbrengst lijkt ook enorm verbeterd te zijn. Naarmate de branduren verstrijken schijnt dus ook de lichtsterkte af te nemen.
Full option originalo