Stuurproblemen E46
Stuurproblemen E46
Hoi allemaal,
Betreft een E46 318i Touring uit 2000 met de volgende problemen. Ik heb geen idee of ze met elkaar samenhangen, maar heb het vermoeden van wel. Komt ie:
1. Op lage snelheid (<30km/) wil mijn rechter voorwiel wanneer ik over een lus in de weg, of kleine korte hobbel rij, zelfs bij de verfstrepen van wegmarkeringen, (en alleen bij stuur in rechtuitstand!) voor mijn gevoel soms een andere kant op dan het linker voorwiel. Dit uit zich in een korte voelbare "tik" in het stuur of een korte uitslag van het stuur. Heel irritant! Zenuwachtig rijgedrag!
2. Als ik mijn stuur helemaal uitsla naar links of rechts, kleeft/hangt/plakt hij soms, niet altijd.
Draagarmrubbers zijn paar duizend km terug door originele vervangen en uitgelijnd. Garagist heeft toen ook gekeken naar fusees e.d., maar kon daarop geen speling vinden.
Ik word er een beetje moedeloos van. Wie o wie heeft dit ook aan de hand gehad, of heeft een idee waar het aan kan liggen? Stuurkogel? Spoorstang?
Thanks!
Betreft een E46 318i Touring uit 2000 met de volgende problemen. Ik heb geen idee of ze met elkaar samenhangen, maar heb het vermoeden van wel. Komt ie:
1. Op lage snelheid (<30km/) wil mijn rechter voorwiel wanneer ik over een lus in de weg, of kleine korte hobbel rij, zelfs bij de verfstrepen van wegmarkeringen, (en alleen bij stuur in rechtuitstand!) voor mijn gevoel soms een andere kant op dan het linker voorwiel. Dit uit zich in een korte voelbare "tik" in het stuur of een korte uitslag van het stuur. Heel irritant! Zenuwachtig rijgedrag!
2. Als ik mijn stuur helemaal uitsla naar links of rechts, kleeft/hangt/plakt hij soms, niet altijd.
Draagarmrubbers zijn paar duizend km terug door originele vervangen en uitgelijnd. Garagist heeft toen ook gekeken naar fusees e.d., maar kon daarop geen speling vinden.
Ik word er een beetje moedeloos van. Wie o wie heeft dit ook aan de hand gehad, of heeft een idee waar het aan kan liggen? Stuurkogel? Spoorstang?
Thanks!
Re: Stuurproblemen E46
Spoorstangen, stuurkogels, draagarmen misschien?!
Het kan ook met het verkeerd afslijten van je banden te maken hebben. Ik heb hier ook last van, denk ik. Ik heb tijd terug mijn stuurkogel vervangen omdat er speling op mijn voorwielen zat. Voor die tijd reed hij nog gewoon netjes recht door, maar nu heeft hij ook meer last van zoekend weggedrag.
Diezel
Diezel

BMW: Bayerische Motoren Werke
Dank voor jullie reactie. Het is niet zo dat hij zoekend rijdt. Het is meer een tik in mijn stuur op het moment dat ik over een korte hobbel rij, alsof het wiel wegschiet zeg maar. Auto heeft geen problemen met uitlijning, rijdt en spoort op normaal wegdek prima (naar mijn idee). Het euvel openbaart zich dus alleen sporadisch en bij korte vlugge hobbels of verfstrepen op het wegdek. Sterker, wanneer het wegdek slecht is, dan beweegt mijn stuur praktisch alle kanten op (alsof het wiel continu wegschiet, alsof er ergens speling zit). Gelukkig zijn de wegen in NL doorgaans goed
...
Frustratie! Zelfs de Corsa van mijn vriendin rijdt lekkerder... (na, niet helemaal waar
, maar je snapt het punt wel denk ik).
Wat kan het zijn? Schokbrekers op zo'n testbank gehad en die zijn ook nog in orde...

Frustratie! Zelfs de Corsa van mijn vriendin rijdt lekkerder... (na, niet helemaal waar

Wat kan het zijn? Schokbrekers op zo'n testbank gehad en die zijn ook nog in orde...
Veerpoot lager, stabilisator stangen?..
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
stuurhuis? dat gaat ook vaak gepaard met een tik.
gr hans
gr hans
Voor de goede orde... het is geen hoorbare tik... dus geen geluid; het is een gevoel van een tik in het stuur... gewoon een tikkie in het stuur op het moment dat het wiel een oneffenheid raakt in het wegdek. Vaag....
Kijk naar je kruiskoppeling van de stuurhuis naar je stuurkolom
Verkocht BMW 320D e90