530iA executive ....verkocht
Re: 530iA executive .... New Pic's p3
ja idd.
Gister de beemer ff heerlijk gewassen , en vanmorgen de astra weer wit gemaakt.. pfff lekker kleurtje hoor om netjes te houden
Gister de beemer ff heerlijk gewassen , en vanmorgen de astra weer wit gemaakt.. pfff lekker kleurtje hoor om netjes te houden
Re: 530iA executive .... New Pic's p3
Weinig update's hier..
winter staat ook voor de deur, dus eigenlijk alleen maar rijden en genieten.
Wel vorige week de auto op 80 duizend km gezet..
winter staat ook voor de deur, dus eigenlijk alleen maar rijden en genieten.
Wel vorige week de auto op 80 duizend km gezet..
Re: 530iA executive .... New Pic's p3
Das ook niks. Hoeveel rijd je per jaar dan? Ik zit op zo'n 35k per jaar. Huidige km stand 136k
Re: 530iA executive .... New Pic's p3
ik kocht de auto in Juni/Juli en toen stond hij op 74.000km
ik rij zelf tussen de 15 en 20 duizend per jaar , dus kan er voorlopig nog wel mee vooruit
ik rij zelf tussen de 15 en 20 duizend per jaar , dus kan er voorlopig nog wel mee vooruit
Re: 530iA executive .... New Pic's p3
ik ga voor de 300k
Re: 530iA executive .... New Pic's p3
Björn schreef:Das ook niks. Hoeveel rijd je per jaar dan? Ik zit op zo'n 35k per jaar. Huidige km stand 136k
35K? Rij je op gas? Anders spaar je heel wat zegels
Kun je wat vertellen over het onderhoud, verbruik, (1:8?) suggesties etc. van jouw 545i?
Uiteraard kost het wat maar dan heb je ook wat!
Ik ben nl. van plan om van R6 op V8 over te stappen.
Groetjes en alvast bedankt, Patrick (zesinlijn)
Re: 530iA executive .... New Pic's p3
hij rijdt idd op gas
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Re: 530iA executive .... New Pic's p3
Nou dan is V8 rijden NOG leuker, GASsen!
Laatst gewijzigd door Gast op 01 nov 2011, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Re: 530iA executive .... New Pic's p3
Op gas moet je koken.......
Re: 530iA executive .... New Pic's p3
haha
lach maar, maar aan de pomp lag ik het hardst; volle tank 63 liter voor 35 eurrie > gemiddeld 480-500km op een tank
Verbruik is idd 1:8, om precies te zijn 1:7.8/1:7.9. Ik heb 't laten inbouwen door kennis die op de research&development afdeling heeft gewerkt van Landi Italië. Hij heeft feitelijk het systeem (mede) ontwikkeld, zeer goed ingebouwd dus, maar belangrijker nog; perfect afgesteld.
en het rijdt prima op gas en benzine. Ook op gas kan ik 'm vol door trekken, geen gehaper of wat dan ook. Ik merk een tikkeltje vermogensverlies maar dat is echt minimaal, volgens de inbouwer zal het om 2-3% gegaan. Nou die 7-10pk kan ik missen hoor. Als ik aan trappen ben, sprintjes of duitse autobahn, zet ik 'm wel altijd ff op benzine, just in case.
lach maar, maar aan de pomp lag ik het hardst; volle tank 63 liter voor 35 eurrie > gemiddeld 480-500km op een tank
Verbruik is idd 1:8, om precies te zijn 1:7.8/1:7.9. Ik heb 't laten inbouwen door kennis die op de research&development afdeling heeft gewerkt van Landi Italië. Hij heeft feitelijk het systeem (mede) ontwikkeld, zeer goed ingebouwd dus, maar belangrijker nog; perfect afgesteld.
en het rijdt prima op gas en benzine. Ook op gas kan ik 'm vol door trekken, geen gehaper of wat dan ook. Ik merk een tikkeltje vermogensverlies maar dat is echt minimaal, volgens de inbouwer zal het om 2-3% gegaan. Nou die 7-10pk kan ik missen hoor. Als ik aan trappen ben, sprintjes of duitse autobahn, zet ik 'm wel altijd ff op benzine, just in case.
Re: 530iA executive .... New Pic's p3
Alleen het geluid klonk wel als een kookpit. Heihege
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Re: 530iA executive .... New Pic's p3
1:8 op gas is heel netjes, dat verbaasd mij zelfs, want op benzine zou een 545i gemiddeld 1:8 verbruiken, wat is jouw verbruik indien je constant op benz. zou rijden dan?Björn schreef:haha
lach maar, maar aan de pomp lag ik het hardst; volle tank 63 liter voor 35 eurrie > gemiddeld 480-500km op een tank
Verbruik is idd 1:8, om precies te zijn 1:7.8/1:7.9. Ik heb 't laten inbouwen door kennis die op de research&development afdeling heeft gewerkt van Landi Italië. Hij heeft feitelijk het systeem (mede) ontwikkeld, zeer goed ingebouwd dus, maar belangrijker nog; perfect afgesteld.
en het rijdt prima op gas en benzine. Ook op gas kan ik 'm vol door trekken, geen gehaper of wat dan ook. Ik merk een tikkeltje vermogensverlies maar dat is echt minimaal, volgens de inbouwer zal het om 2-3% gegaan. Nou die 7-10pk kan ik missen hoor. Als ik aan trappen ben, sprintjes of duitse autobahn, zet ik 'm wel altijd ff op benzine, just in case.
Re: 530iA executive .... New Pic's p3
@ suyker; hehehe, klopt. Kingfsher noemt 'm ook wel de typemachine. Maar goed, zo vaak sta ik niet met open motorkap en draaiende motor te luisteren. Want alleen dan hoor je het goed. Met dichte kap hoor je het buiten al stukken minder en binnen in de auto hoor je niets, behalve een V8
@zesinlijn; volgens fabrieksopgave op benzine 10,6l/100km (1:9.4). Dat klopt in werkelijkheid wel. Beetje pittig rijden meer richting 1:9
@zesinlijn; volgens fabrieksopgave op benzine 10,6l/100km (1:9.4). Dat klopt in werkelijkheid wel. Beetje pittig rijden meer richting 1:9
Re: 530iA executive .... New Pic's p3
ik rij met mijn 530i momenteel ook gemiddeld 1 op 8 , maar dat is eigenlijk alleen stadsverkeer.
Scheelt wel een hoop bij de pomp , je betaald iets meer wegenbelasting dat dan weer wel.
Vind het alleen vreemd want over het algemeen zou een motor op lpg sneller moeten zijn dan op benzine, omdat de verbranding heter is , maar tis net wat je zegt, die paar pk's bij zo'n dikke v8 zijn echt niet belangrijk.. Hij gaat toch wel goed van zijn plek haha.
De meeste bmw motoren zijn trouwens niet geschikt voor LPG, vanwege de klepzittingen in de motor, maar er zijn genoeg motoren waarbij het gewoon goed blijft gaan.
Scheelt wel een hoop bij de pomp , je betaald iets meer wegenbelasting dat dan weer wel.
Vind het alleen vreemd want over het algemeen zou een motor op lpg sneller moeten zijn dan op benzine, omdat de verbranding heter is , maar tis net wat je zegt, die paar pk's bij zo'n dikke v8 zijn echt niet belangrijk.. Hij gaat toch wel goed van zijn plek haha.
De meeste bmw motoren zijn trouwens niet geschikt voor LPG, vanwege de klepzittingen in de motor, maar er zijn genoeg motoren waarbij het gewoon goed blijft gaan.
Re: 530iA executive .... New Pic's p3
Ik rij bijna alleen stadsverkeer en dan flink door. 1 op 9 rijdt ik meestal met me diesel. Soms zelf 1 op 8
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition