Headup en keyless
Headup en keyless
Heeft iemand al eens geprobeerd een headup display en keyless entry/start in te bouwen. Zo ja is het gelukt en was het een beetje te doen.
Ben benieuwd Grtz Edwin
Ben benieuwd Grtz Edwin
Re: Headup en keyless
HUD is mogelijk maar dat kun je beter achterwege laten, het is een gigantisch karwei en de kans op elektronische storingen daarna is groot. Je moet ook een andere voorruit laten plaatsen ivm HUD weergave.
HUD is een leuk hebbedingetje maar je hebt er niet veel aan.
Keyless entry/start is helemaal af te raden, dan moeten er nl. een hoop apparaten vervangen worden:
http://www.motor-talk.de/forum/keyless- ... 93772.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders verkopen en een andere kopen die dat allemaal wel heeft
HUD is een leuk hebbedingetje maar je hebt er niet veel aan.
Keyless entry/start is helemaal af te raden, dan moeten er nl. een hoop apparaten vervangen worden:
http://www.motor-talk.de/forum/keyless- ... 93772.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders verkopen en een andere kopen die dat allemaal wel heeft
En geld dat ook voor keyless?
Nou, ik zou toch niet meer zonder willen. Het zit nu in mijn derde auto en als je er eenmaal aan gewend bent dan wil je niet anders.zesinlijn schreef:HUD is een leuk hebbedingetje maar je hebt er niet veel aan.
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Hi a90,
Je slaat de spijker precies op z'n kop met "als je er eenmaal aan gewend bent dan wil je niet meer anders/zonder"!
@allen:
Een HUD is absoluut géén hebbedingetje want daarmee zeg je eigenlijk dat ie leuk maar ook vrij nutteloos cq overbodig is.
Het gebruik van een HUD maakt dat voor alle informatie die daar zichtbaar is, je blik niet meer van de weg hoeft af te wenden.
Het rijdt véél veiliger en mede daar door véél prettiger.
Maar goed, noch niet zo lang geleden werden veiligheidsgordels, rechter buitenspiegels, abs, air-bags en airco ook gezien als hebbedingetjes.
Maar naarmate de nieuwprijzen van dit soort optie's dalen, ze van optie in standaard veranderen en de prijsverschillen bij 2e hands auto "met" en "zonder" kleiner worden of zelfs tot nihil dalen, zal de gedachte over en het gevoel voor dit soort optie veranderen van hebbedingtje naar logische standaard uitrusting.
Met de komst van de HUD is het dashboard veranderd in een gevaarlijk hebbedingetje dat er alleen nog zit omdat de autobouwers nog niet precies weten waarmee ze onstane gat esthetisch verantwoord mee moeten opvullen.
Greetz en vooral een prettige dag allen, Rex
Je slaat de spijker precies op z'n kop met "als je er eenmaal aan gewend bent dan wil je niet meer anders/zonder"!
@allen:
Een HUD is absoluut géén hebbedingetje want daarmee zeg je eigenlijk dat ie leuk maar ook vrij nutteloos cq overbodig is.
Het gebruik van een HUD maakt dat voor alle informatie die daar zichtbaar is, je blik niet meer van de weg hoeft af te wenden.
Het rijdt véél veiliger en mede daar door véél prettiger.
Maar goed, noch niet zo lang geleden werden veiligheidsgordels, rechter buitenspiegels, abs, air-bags en airco ook gezien als hebbedingetjes.
Maar naarmate de nieuwprijzen van dit soort optie's dalen, ze van optie in standaard veranderen en de prijsverschillen bij 2e hands auto "met" en "zonder" kleiner worden of zelfs tot nihil dalen, zal de gedachte over en het gevoel voor dit soort optie veranderen van hebbedingtje naar logische standaard uitrusting.
Met de komst van de HUD is het dashboard veranderd in een gevaarlijk hebbedingetje dat er alleen nog zit omdat de autobouwers nog niet precies weten waarmee ze onstane gat esthetisch verantwoord mee moeten opvullen.
Greetz en vooral een prettige dag allen, Rex
Als ik Mercedes wil rijden,dan bestel ik wel een Taxi!
En de HUD vergelijken met gordels en airbags gaat wel heel erg ver,
zoals appels met peren vergelijken.
Als ik een diesel wil rijden bestel ik wel een traktor.
zoals appels met peren vergelijken.
Als ik een diesel wil rijden bestel ik wel een traktor.
-
je mist de strekking van zijn post.....
De strekking van de topic is of het de moeite waard is om HUD in te bouwen
maar de volgende keer zal ik een E60 kopen met alleen HUD.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
maar de volgende keer zal ik een E60 kopen met alleen HUD.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja zesinlijn jij hebt helemaal gelijk, ik miste de strekking van de post finaal en ik vind het ook onbegrijpelijk hoe ik een HUD met andere onderdelen heb kunnen vergelijken. Sorry en vergeef mij deze domme fout
Na je berichtje begin ik er ook aan te denken om m'n BMW in te ruilen voor een traktor, want je maakt daar een wel een heel sterk punt
Na je berichtje begin ik er ook aan te denken om m'n BMW in te ruilen voor een traktor, want je maakt daar een wel een heel sterk punt
Als ik Mercedes wil rijden,dan bestel ik wel een Taxi!
Nee nee! ik had het over de ster en VAG traktoren!
Nu weet ik nog niet of ik keyless entry en start achteraf in kan bouwen of geld daarmee het zelfde als bij HUD?
Grtz Edwin
Grtz Edwin