
Goozzez's E46 320d - Lang geleden - Technical probs + vraag
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 04 jul 2009, 23:30
- Locatie: België
Re: Goozzez's E46 320d - Silvervisions erin + nieuwe foto's
Ondertussen ben ik toch wel een flinke tijd weg geweest van het forum, met een huis waar werk aan is ben ik er niet meer aan toe gekomen om nog regelmatig te posten. Toch zijn er een aantal dingen aangepast aan de bimmer...
Eerst kwam er een trekhaak op! Een vaste, dus niet afneembare trekhaak. Aangezien mijn kleur donkerblauw is velt de zwarte trekhaak niet op, en past hij eigenlijk mooi. Bovendien is het echt wel handig zo een trekhaak. €350 voor een GDW trekhaak inclusief plaatsing vond ik nog een nette prijs. Ik heb er met de verbouwingen in elk geval al nuttig gebruik van kunnen maken.
Verder heb ik ook nog wat details te melden van de bimmer, het ene detail al wat groter dan het andere...
Eerst kwam er een trekhaak op! Een vaste, dus niet afneembare trekhaak. Aangezien mijn kleur donkerblauw is velt de zwarte trekhaak niet op, en past hij eigenlijk mooi. Bovendien is het echt wel handig zo een trekhaak. €350 voor een GDW trekhaak inclusief plaatsing vond ik nog een nette prijs. Ik heb er met de verbouwingen in elk geval al nuttig gebruik van kunnen maken.
Verder heb ik ook nog wat details te melden van de bimmer, het ene detail al wat groter dan het andere...
- De bimmer heeft een aantal herstellingen achter de rug, zoals een kapotte pendelsteun LA (zie mijn diy) kleine kleine kost, en mits wat inventiviteit goed zelf te doen.
- Ik hoorde bij het nemen van drempels vooraan links steeds een vaag klapperend geluid, na langsgegaan te zijn bij de dealer, bleek dit een klassieke slijtage post te zijn bij de ophanging van het voorwiel, waarvan de rubbers versleten waren, opnieuw geen super grote kost
- Na een controle door de dealer bleek dat er een achterveer gebroken was. De veren heb ik laten steken bij de specialist, omdat die qua uurloon toch veel lager was dan de dealer
- Bij het laatste onderhoud bij de specialist zei hij mij dat mijn motorsteunen aan vervanging toe waren, dus ik maak een afspraak, laat andere motorsteunen plaatsen. Bij de eerste maal starten was het alsof ik met een vrachtwagen reed, daveren en trillen. Ik dacht dat dit wel normaal was, en dat het was omdat het rubber nog nieuw was. Een half jaar later was dit nog steeds zo. Een vriend van me is een garagist, en ik vroeg hem of het mogelijk was om eens naar mijn multiriem te kijken, aangezien hij begon te piepen (190k Km). Ondertussen liet ik hem ook eens kijken wat het probleem nu was bij de motorsteunen. Mijn vriend haalde de motor los, en wat bleek, volgens de onderdeelnummers waren het motorsteunen voor een
3! Deze waren helemaal niet geschikt voor een diesel! Door het voortdurende trillen was mijn (reeds gescheurde) flexibel naar mijn katalysator volledig gescheurd, en zat ik nog met grotere kosten. Dankzij de expertise van mijn vriend ben ik dan naar de specialist gegaan, en hem geconfronteerd met het probleem... Na veel getwijfel gaf de specialist toe dat hij de verkeerde steunen geplaatst had, en betaalde hij mij de factuur terug. Het kwade aan mijn flexibel was natuurlijk al geleden. Gelukkig kan mijn vriend er wat van, en had ik voor iets meer dan €500 een nieuwe flexibel met voorkatalysator, nieuwe motorsteunen, nieuwe schijfremmen en een onderhoud. Dat was dan wel de laatste keer dat ik bij de specialist ging!
- Ondertussen heeft mijn auto de kaap van de 200k km overschreden, ik heb besloten om hem nog beter te gaan onderhouden omdat hij op een hogere km stand komt. Daarom gooi ik hem om de 10k km eens binnen voor een onderhoud.
- Aan de achterruit heb ik ook een aftermarket (Auto5)
zonnerollo geplaatst, om ongewenste blikken buiten te houden
- Volgende mod is hem eerst een beetje poetsen, en daarna een leder interieur of misschien een cruise controle, maar zouden jullie deze kosten nog doen voor een auto met 2ton op de teller??

Re: Goozzez's E46 320d - Lang geleden - Technical probs + vr
Zit er bij jou geen cruise op??
Heb je foto's van de zonnerollo??
Heb je foto's van de zonnerollo??
-- Houdoe wanne --
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 04 jul 2009, 23:30
- Locatie: België
Re: Goozzez's E46 320d - Lang geleden - Technical probs + vr
Nee, geen cruise, wel sportstuur...
Ik vraag mij af of het nuttig is om nu nog een cc te plaatsen...
Foto van de zonnerollo post ik nog
Ik vraag mij af of het nuttig is om nu nog een cc te plaatsen...
Foto van de zonnerollo post ik nog


Re: Goozzez's E46 320d - Lang geleden - Technical probs + vr
Waarom niet? 2 ton is absoluut niet veel hoor.. zeker niet voor een diesel. Je kunt beter de vraag stellen: Is het nog rendabel/nuttig voor de tijd die ik nog met deze auto wil rijden..
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 04 jul 2009, 23:30
- Locatie: België
Re: Goozzez's E46 320d - Lang geleden - Technical probs + vr
In elk geval zou ik hem graag op rijden eigenlijk...
Ik vind het een goede auto, en ik heb nooit bespaard op onderhoud.
Dusja, ik stel mij de vraag of het rendabel is...
Ik vind het een goede auto, en ik heb nooit bespaard op onderhoud.
Dusja, ik stel mij de vraag of het rendabel is...

-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 04 jul 2009, 23:30
- Locatie: België
Re: Goozzez's E46 320d - Lang geleden - Technical probs + vr
Ondertussen nog even melden dat de bimmer er nog steeds is, wel met een KMstand van 236km, geen kosten meer aan gehad sinds vervanging van motorsteunen, en katalysator op 190k km. Behalve de noodzakelijke onderhoudskosten.
Nu wel last van een klapperend geluid, waarbij ik naar de oorzaak aan het zoeken ben.
Nu wel last van een klapperend geluid, waarbij ik naar de oorzaak aan het zoeken ben.

Re: Goozzez's E46 320d - Lang geleden - Technical probs + vr
Goed om te horen en succes met de zoektocht! 

>>>>Showroom E36's<<<<