Winterwielen, bij gas geven glij ik alle kanten op !!!!!
Re: Winterwielen, bij gas geven glij ik alle kanten op !!!!!
Een nog niet zo goed bekend merk band hoeft niet per definitie slecht te zijn.
Iemand al een test gezien?
Gewoon ff rustig inrijden.
Verder is het op dit moment behoorlijk smerig op de wegen omdat het al lang niet geregend heeft.
Ik glij hier ook alle kanten op en dat ligt zeker niet aan mijn winterbanden.
(zelfs mijn vrouw stond al bijna in de rondte, dat zecht voldoende )
Verder is mijn ervaring dat je de winterbanden niet te hard moet oppompen, maar dat is persoonlijk.
0,2 bar boven de normale druk is wel voldoende (veel bandenboeren pompen ze echt veel te hard op)
Iemand al een test gezien?
Gewoon ff rustig inrijden.
Verder is het op dit moment behoorlijk smerig op de wegen omdat het al lang niet geregend heeft.
Ik glij hier ook alle kanten op en dat ligt zeker niet aan mijn winterbanden.
(zelfs mijn vrouw stond al bijna in de rondte, dat zecht voldoende )
Verder is mijn ervaring dat je de winterbanden niet te hard moet oppompen, maar dat is persoonlijk.
0,2 bar boven de normale druk is wel voldoende (veel bandenboeren pompen ze echt veel te hard op)
Bedankt dat je me daar op wijst, maar goed we hebben hier geen f*** aan.judaz schreef:Misschien eens het hele topic lezen, dan had je de (onbetrouwbare) test gelezen .
Toch maar even wachten op een betrouwbare test van bv. ADAC of ANWB dan.
Vandaag een lekker stuk gereden (veel bochtenwerk) nu geen last van echte glijpartijen, echter bij kickdown begint de auto van achter wat te spinnen en wat uit te breken. lijkt me logische met een natte weg !! en 245 pk (chip en uitlaatsysteem)
Echter wel is het geval dat m'n vrouw een A6 quattro met 304 pk reed (sorry voor sommige Audi een scheldwoord) maar die had altijd grip, en daar ook aan gewend was !!
Ik laat de auto van de week ff uitlijnen en de banden op spanning zetten.
Ik hou jullie op de hoogte !!
Echter wel is het geval dat m'n vrouw een A6 quattro met 304 pk reed (sorry voor sommige Audi een scheldwoord) maar die had altijd grip, en daar ook aan gewend was !!
Ik laat de auto van de week ff uitlijnen en de banden op spanning zetten.
Ik hou jullie op de hoogte !!
-
ik zou die dingen eronderuit halen, NOOIT meer erop zetten en gaan voor een A merk band.
toch nog ff google gebruikt, zie lijst winterbanden, en bij nat wegdek sailun
http://www.banden-pneus-online.nl/winterband.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.banden-pneus-online.nl/winterband.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gewoon goede banden kopen in plaats van die Chinese plastic baggerzooi.
Bandenspanning gecontroleerd adhv de opgegeven specs in de deurstijl?
Tsja... wat al gezegd is.
Ik zou er gewoon een A-merk band onder gooien... Die Chinese pruttel zou ik nog niet onder onze Punto willen.
Het is je enige contact met de weg, en dat is per band misschien een vlakje van 20x5cm. Niet veel dus!
Bezuinig nooit op banden en remmen.
Zelf heb ik onder de 330d winterbanden van Bridgestone liggen. Heb nergens last van met volgas. Hoe ze in de sneeuw presteren weet ik nog niet.
Onder mijn 7-serie had ik Michelin Alpins. Echt de beste winterband!! Heb in de loop der jaren al heel wat ervaring opgedaan met verschillende merken, maar de Michelins blijven gewoon de beste en fijnste.
Ik zou er gewoon een A-merk band onder gooien... Die Chinese pruttel zou ik nog niet onder onze Punto willen.
Het is je enige contact met de weg, en dat is per band misschien een vlakje van 20x5cm. Niet veel dus!
Bezuinig nooit op banden en remmen.
Zelf heb ik onder de 330d winterbanden van Bridgestone liggen. Heb nergens last van met volgas. Hoe ze in de sneeuw presteren weet ik nog niet.
Onder mijn 7-serie had ik Michelin Alpins. Echt de beste winterband!! Heb in de loop der jaren al heel wat ervaring opgedaan met verschillende merken, maar de Michelins blijven gewoon de beste en fijnste.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
- DJLeonardo
ook maar schepje er bovenop dan:
Ik had destijds bij de 330 een setje oude 205/50/17 Dunlop Winterbanden gekocht. Al 7 jaar oud en profiel was op het laatst nog maar 3 mm. Nog steeds had ik geen last van glijden of dat soort gekkigheid. Gewoon prima grip. Pas toen er veel sneeuw was gevallen vorig jaar werd het een stukje minder.
Ik ben dus bang dat zelfs mijn oude smallere en versleten Dunlopjes nog steed hele stukken beter presteren dan die chinaware pruttel. Gelukkig was ik er dit jaar op tijd bij met bestellen en gaan deze week gloednieuwe Michelin Alpin A4 onder de auto (225/45/17)
Ik had destijds bij de 330 een setje oude 205/50/17 Dunlop Winterbanden gekocht. Al 7 jaar oud en profiel was op het laatst nog maar 3 mm. Nog steeds had ik geen last van glijden of dat soort gekkigheid. Gewoon prima grip. Pas toen er veel sneeuw was gevallen vorig jaar werd het een stukje minder.
Ik ben dus bang dat zelfs mijn oude smallere en versleten Dunlopjes nog steed hele stukken beter presteren dan die chinaware pruttel. Gelukkig was ik er dit jaar op tijd bij met bestellen en gaan deze week gloednieuwe Michelin Alpin A4 onder de auto (225/45/17)
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Ook Pneus-online is geen betrouwbare test, deze is gebaseerd op meningen van enkele klanten, dus niet betrouwbaar.
Er zijn in deze (meningen)test zelfs bekende merken die waardeloos zouden zijn. Duhhhhhhhhhhh.
Zolang er geen fatsoenlijke test met deze banden is gedaan kun je er niet over oordelen!!!!
Dus............
Gleed vanavond met m'n merk-winterbanden ook nog alle kanten op......
Maar goed, ik koop zelf alleen een band die in een goede test goed uit de bus komt om het zekere voor het onzekere te nemen.
Er zijn in deze (meningen)test zelfs bekende merken die waardeloos zouden zijn. Duhhhhhhhhhhh.
Zolang er geen fatsoenlijke test met deze banden is gedaan kun je er niet over oordelen!!!!
Dus............
Gleed vanavond met m'n merk-winterbanden ook nog alle kanten op......
Maar goed, ik koop zelf alleen een band die in een goede test goed uit de bus komt om het zekere voor het onzekere te nemen.
- DJLeonardo
Gaan jullie soms op het gas staan oid? Hoe kan je nou continu wegglijden? Je gaat met winterbanden natuurlijk niet op het randje rijden maar het lijkt me dat iedereen dat wel snapt toch?
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Ik vat 'm ook niet helemaal... heb echt meer dan genoeg grip met die winterbandjes... Gaat wel om 225/45/17 onder mijn 330d.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Het lijkt wel dat de banden het nu goed gaan doen beneden de 7 graden, nu glij de BMW niet meer !!!
Zelf bij volgas gaat hij er als een speer vandoor !!!
Zelf bij volgas gaat hij er als een speer vandoor !!!
-
zal wel nieuwigheid zijn geweest dan
- benmaassen