Lampje rdc bandenspanning
Lampje rdc bandenspanning
Bij mijn 330ci cabrio gaat na een minuut of 10 rijden het gele controlelampje van het bandenspanningscontrolesysteem branden. Dat zou betekenen dat een van de banden te lage bandenspanning heeft.
De bandenspanning is echter keurig in orde. Ook het systeem heb ik al meerdere malen ingeleerd volgens de handleiding.
Mijn auto heeft het systeem met sensoren in de ventielen.
Kent iemand dit probleem? Moet ik dit zoeken in de sensoren, of in de controle-unit?
De bandenspanning is echter keurig in orde. Ook het systeem heb ik al meerdere malen ingeleerd volgens de handleiding.
Mijn auto heeft het systeem met sensoren in de ventielen.
Kent iemand dit probleem? Moet ik dit zoeken in de sensoren, of in de controle-unit?
Re: Lampje rdc bandenspanning
Misschien een hele vreemde opmerking, maar kan het niet zijn dat de sensor ook geactiveerd wordt bij een te HOGE bandenspanning?
Na een minuut of 10 rijden worden de banden (inclusief de lucht in de banden) warmer. Hierdoor zet de lucht uit en neemt de spanning toe.
Daardoor zou je net een grenswaarde kunnen overstijgen. Het kan nog extra versterkt worden als je de lucht hebt toegevoegd bij een buitentemperatuur van 5 graden, terwijl het nu 25 graden is buiten.
Na een minuut of 10 rijden worden de banden (inclusief de lucht in de banden) warmer. Hierdoor zet de lucht uit en neemt de spanning toe.
Daardoor zou je net een grenswaarde kunnen overstijgen. Het kan nog extra versterkt worden als je de lucht hebt toegevoegd bij een buitentemperatuur van 5 graden, terwijl het nu 25 graden is buiten.
Dat idee had ik ook al. Ik heb toen de bandenspanning opnieuw ingeleerd met warme banden. Helaas...NielsE36 schreef:Misschien een hele vreemde opmerking, maar kan het niet zijn dat de sensor ook geactiveerd wordt bij een te HOGE bandenspanning?
Dat zou zo kunnen. Gek is wel dat hij het in eerste instantie steeds goed doet en dat het inleren van de bandenspanning ook goed gaat.320driver schreef:Klinkt als een defecte sensor volgens mij :?
Hi Ray,
Ik gok op een vuile sensor , of een los contactje bij de sensor.
Het uitzetten van lucht in de banden is zo minimaal dat je daar eigenlijk niks van merkt.
En de tip van de dag, laat je banden vullen met stikstof!
Groeten,
Bram
Ik gok op een vuile sensor , of een los contactje bij de sensor.
Het uitzetten van lucht in de banden is zo minimaal dat je daar eigenlijk niks van merkt.
En de tip van de dag, laat je banden vullen met stikstof!
Groeten,
Bram
Hi Bram,
Ik neem aan dat je met sensor de ontvanger in de wielkuip bedoelt en niet de sensor in het ventiel?
Ik neem aan dat je met sensor de ontvanger in de wielkuip bedoelt en niet de sensor in het ventiel?
Hi Ray,
Het zou goed kunnen zijn dat er vuil in je ventiel is gekomen waardoor er een verkeerde druk wordt gemeten. Ik zou alles eens goed reinigen met contactspray, dan weet je zeker dat het schoon is . Even de aansluiten van de ontvanger in de wielkuip testen. Ik heb niet precies voor ogen hoe de sensoren het signaal van het ventiel doorgeven aan de ontvanger in de kuip, als dit op batterij is misschien batterij leeg?
Groeten,
Bram
Het zou goed kunnen zijn dat er vuil in je ventiel is gekomen waardoor er een verkeerde druk wordt gemeten. Ik zou alles eens goed reinigen met contactspray, dan weet je zeker dat het schoon is . Even de aansluiten van de ontvanger in de wielkuip testen. Ik heb niet precies voor ogen hoe de sensoren het signaal van het ventiel doorgeven aan de ontvanger in de kuip, als dit op batterij is misschien batterij leeg?
Groeten,
Bram
Hoi Ray,
Ik heb hetzelfde bij mijn330ci cabrio. Ben jij er ondertussen uitgekomen?
Ik hoor graag van je.
mvg,
Paul
Ik heb hetzelfde bij mijn330ci cabrio. Ben jij er ondertussen uitgekomen?
Ik hoor graag van je.
mvg,
Paul
Hi Paul,
Waarschijnlijk ouderdom van de sensoren waardoor de batterijen leeg zijn.
Gr. Ray
Waarschijnlijk ouderdom van de sensoren waardoor de batterijen leeg zijn.
Gr. Ray
Hoi Ray,
Heb gehoord dat deze nog wel prijzig zijn!
Heb jij ze vervangen of een alternatieve oplossing gezocht?
Groet,
Paul
Heb gehoord dat deze nog wel prijzig zijn!
Heb jij ze vervangen of een alternatieve oplossing gezocht?
Groet,
Paul