ABS en remblokken lampje

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Cstreutjes

ABS en remblokken lampje

Bericht door Cstreutjes » 08 dec 2011, 18:40

Eindelijk weer terug op dit forum (ik heb een tijdje een 7-serie gehad). Ik ben sinds twee dagen de eigenaar van een 318i sedan (pre-facelift) uit 1999.

Op het dashbord branden het ABS en remblok lampje. De vorige eigenaar vertelde mij dat hij de remblokken voor zelf vervangen heeft (van Delphi) een week geleden (heb de factuur) maar vergeten was de slijtindicator te plaatsen. Ik heb wel de slijtindicater erbij gekregen.

Maar kan hierdoor ook het ABS lampje aan gaan of is er iets anders niet in orde?

Ejay

Re: ABS en remblokken lampje

Bericht door Ejay » 03 jan 2012, 12:55

Achter je remschijf zit de sensor van de ABS. Als hij de slijtindicator verwijderd heeft dan heeft ie misschien ook de sensor van de ABS losgekoppeld (zitten naast elkaar in een zwart "doosje" tegen het binnenscherm aan...je slijtsensor van de remblokken zit linksvoor en rechtsachter dus check dat even. De slijtsensor heeft verder niets met het ABS te maken!

Je kan zelf de ABS sensor losmaken: zit met een imbusboutje vast en zit verder geklemd. Loshalen en even schoonmaken doet soms wonderen....
Member of WWW.2XCELER8.NL: dé site door en voor serieuze tuners..!

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”