Accu Dynamo snel hulp nodig!!!
Accu Dynamo snel hulp nodig!!!
Hallo
ik zit met een heel raar probleem
ik heb een bmw 328ci e46
heb een tijdje met een zwake accu gereden als die 3 dagen stil stond dan moest die al worden over gestart
dus laast reed ik en toen ging het accu lampje rood branden onder het rijden ik heb hem toen neer gezet uit gezet en weer geprobeerd te starten maar hij deed niks meer
dus gister een nieuwe accu erin gedaan en hij starte gewoon makkelijk
maar het accu lampje branden weer
toen ben ik een stukje gaan rijden en zodra ik boven de 2500 toeren kom dan gaat het accu lampje uit
maar zodra ik weer onder de 2500 kom dan gaat die weer branden
zou iemand mijn misschien kunnen vertellen wat dat is want ik moet morgen een uur ongeveer rijden en heb natuurlijk geen zin om stil te staan langs de weg
hoop snel reactie te krijgen
ik zit met een heel raar probleem
ik heb een bmw 328ci e46
heb een tijdje met een zwake accu gereden als die 3 dagen stil stond dan moest die al worden over gestart
dus laast reed ik en toen ging het accu lampje rood branden onder het rijden ik heb hem toen neer gezet uit gezet en weer geprobeerd te starten maar hij deed niks meer
dus gister een nieuwe accu erin gedaan en hij starte gewoon makkelijk
maar het accu lampje branden weer
toen ben ik een stukje gaan rijden en zodra ik boven de 2500 toeren kom dan gaat het accu lampje uit
maar zodra ik weer onder de 2500 kom dan gaat die weer branden
zou iemand mijn misschien kunnen vertellen wat dat is want ik moet morgen een uur ongeveer rijden en heb natuurlijk geen zin om stil te staan langs de weg
hoop snel reactie te krijgen
-
Re: Accu Dynamo snel hulp nodig!!!
Heb je een spanningsmeter? Ik zou eerst even controleren hoeveel stroom er op de accu staat bij stationair en onder belasting (gas geven). Als je dat hier even kan plaatsen kunnen we je verder helpen.
dankje voor de snelle reactie
nee ik heb jammer genoeg geen spanningsmeter maar heb je misschien een klein vermoeden van wat het eventueel zou kunnen wezen?
nee ik heb jammer genoeg geen spanningsmeter maar heb je misschien een klein vermoeden van wat het eventueel zou kunnen wezen?
-
Heb je nog andere problemen dan het accu lampje? Uitvallende electronica/verlichting e.d.? Ik denk niet dat je zonder spanningsmeter wat begint.
vandaag naar garage geweest doorlaten meten en blijkt me dynamo te zijn die overleden is
kosten 650/700 lekker zo paar dagen voor de kerst haha
kosten 650/700 lekker zo paar dagen voor de kerst haha
Zoek eens naar een ruil dynamo, scheelt misschien een paar honderd euro?
650/700 euro....en toen heb je hem zeker voor gek verklaard! Toch? Dat ga je toch niet betalen.
Maarja jij weet het niet en als je het niet weet trek je de beurs, toch? Wat een oplichters.
Ga naar een revisie bedrijf en laat hem reviseren. Ben je zeker onder de 150 euro klaar inclusief nieuwe lagers. Het gaat om de spanningsstabilisator waaraan de koolborstels zitten. Is er in het verleden flink met audio in de auto gestoeid of hield de vorige bestuurder van stand 4 continue op de kachel dan zijn deze borstels weg.
...hier wordt je niet goed van.
Ik ben blij dat ik hier in het zuiden een revisiebedrijf heb zitten met een wereld service. Eigen dynamo brengen in de morgen en al tegen de middag is je eigen dynamo klaar. Alles vervangen op lagergebied en de sleepringen inwendig gecontroleerd of vervangen inclusief spanningsstabilisator voor een kanjer service prijs. Ook deze heeft op de gevel BOSCH service staan. Ze testen geen kant en klare auto's zoals uitlezen maar reviseren alleen.
Ik kom bijna nooit in Echt, er is niks te vinden buiten straatlantaarns, maar een revisiebedrijf hebben ze! Klasse. Voor de e30 kostte me dat 89 euro. Als nieuw van binnen! En daar gaat het om. 9 jaar mee gereden met deze gereviseerde. En een auto bomvol audio.
Dat dynamoruilwerk hoeft voor mij niet. Eigen dynamo laten reviseren.
Maarja jij weet het niet en als je het niet weet trek je de beurs, toch? Wat een oplichters.
Ga naar een revisie bedrijf en laat hem reviseren. Ben je zeker onder de 150 euro klaar inclusief nieuwe lagers. Het gaat om de spanningsstabilisator waaraan de koolborstels zitten. Is er in het verleden flink met audio in de auto gestoeid of hield de vorige bestuurder van stand 4 continue op de kachel dan zijn deze borstels weg.
...hier wordt je niet goed van.
Ik ben blij dat ik hier in het zuiden een revisiebedrijf heb zitten met een wereld service. Eigen dynamo brengen in de morgen en al tegen de middag is je eigen dynamo klaar. Alles vervangen op lagergebied en de sleepringen inwendig gecontroleerd of vervangen inclusief spanningsstabilisator voor een kanjer service prijs. Ook deze heeft op de gevel BOSCH service staan. Ze testen geen kant en klare auto's zoals uitlezen maar reviseren alleen.
Ik kom bijna nooit in Echt, er is niks te vinden buiten straatlantaarns, maar een revisiebedrijf hebben ze! Klasse. Voor de e30 kostte me dat 89 euro. Als nieuw van binnen! En daar gaat het om. 9 jaar mee gereden met deze gereviseerde. En een auto bomvol audio.
Dat dynamoruilwerk hoeft voor mij niet. Eigen dynamo laten reviseren.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
-
of evt nieuw (check altijd wel goed of het inderdaad goeie onderdeel is)
http://www.ebay.de/itm/Lichtmaschine-BM ... 4aa79208a8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/LICHTMASCHINE-BM ... 53ea4c7be8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Lichtmaschine-BM ... 4aa79208a8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/LICHTMASCHINE-BM ... 53ea4c7be8" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Nou, we hebben Echt wel meer hier in Echt dan een Bosch service center en straatlantaarns hoordw70 schreef:Ik ben blij dat ik hier in het zuiden een revisiebedrijf heb zitten met een wereld service. Eigen dynamo brengen in de morgen en al tegen de middag is je eigen dynamo klaar. Alles vervangen op lagergebied en de sleepringen inwendig gecontroleerd of vervangen inclusief spanningsstabilisator voor een kanjer service prijs. Ook deze heeft op de gevel BOSCH service staan. Ze testen geen kant en klare auto's zoals uitlezen maar reviseren alleen.
Ik kom bijna nooit in Echt, er is niks te vinden buiten straatlantaarns, maar een revisiebedrijf hebben ze! Klasse.
Maar ze doen inderdaad goed werk.
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW F23, 2.20i M-sport
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW F23, 2.20i M-sport
vandaag weer de bmw opgehaald
de kosten zijn wel mee gevallen vond ik was totaal 580 euro kwijt
dus met nieuwe dynamo en aarbeidsloon is dat te duur of een mooie prijs?
de kosten zijn wel mee gevallen vond ik was totaal 580 euro kwijt
dus met nieuwe dynamo en aarbeidsloon is dat te duur of een mooie prijs?
nu weer een klein probleempje gevonden pfff
de auto heeft ook 2 maanden stil gestaan gewoon buiten
en nu blijft me linker achterrem heel licht hangen
zeg maar als ik alleen met koppeling optrek en koppeling weer intrap dan voel je hem een beetje remmen
de auto heeft ook 2 maanden stil gestaan gewoon buiten
en nu blijft me linker achterrem heel licht hangen
zeg maar als ik alleen met koppeling optrek en koppeling weer intrap dan voel je hem een beetje remmen
April dit jaar heb ik €763,- voor diagnose en vervanging betaald van de dynamo. van mijn vorige auto (E46) Dynamo alleen al is rond de 450,- ex.btw bij de dealer dus prima prijs lijkt me
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
dus als je zuigerveren aan vervanging toe zijn laat je een nieuwe motor inbouwen?
Dat is nu wel wat je zo ongeveer doet door een nieuwe dynamo te laten plaatsen. 7/8 gedeelte van de dynamo is gewoon nog in orde en zal dat de rest van zijn 50 jarige leven ook blijven. Daarnaast heb je zo rond de 313,-- euro betaald voor een 1 minuut diagnose en 1 uur arbeid voor in- en uitbouw van een dynamo? Sorry, maar dat is niet meer schappelijk, dat is schokkend.
(ex-btw....)
Dat is nu wel wat je zo ongeveer doet door een nieuwe dynamo te laten plaatsen. 7/8 gedeelte van de dynamo is gewoon nog in orde en zal dat de rest van zijn 50 jarige leven ook blijven. Daarnaast heb je zo rond de 313,-- euro betaald voor een 1 minuut diagnose en 1 uur arbeid voor in- en uitbouw van een dynamo? Sorry, maar dat is niet meer schappelijk, dat is schokkend.
(ex-btw....)
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
@DW70: Die dynamo actie had te maken met die flikkerende dimlichten van die touring. Weet je nog!? Dat is de auto waar medeforumlid Joosten nu eigenaar van is. En tja...ik ben geen automonteur dus ik moet wel wat vertrouwen hebben in de dealer aangezien ik zelf niet sleutel aan de auto.. Dus het is zeker niet 1 minuut diagnose.
F20 116i 2012 (2017- )