Electrisch verstelbare stoelen inbouwen?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Patron

Re: Electrisch verstelbare stoelen inbouwen?

Bericht door Patron » 13 jun 2009, 09:55

-De 3 draadjes moeten dan in de stekker komen die nu onder vloer vandaan komt. Zit nog even te kijken hoe dat moet. Ik moet dus de juiste pinnetje zien te krijgen bij de dealer die op die plaats in de stekker horen.

het is nu beetje moeilijk uitleggen, maar als je je pookbehuizing loshaalt zeg maar kan je een lange schroevendraaier via de zijkant erin doen totdat het uitsteekt bij je pook. Aan de zijkant houd de tapijt namelijk ff op ter hoogte van de begin van je stoelen rails. zo is het bij mij tenminste.. En die stekkers weet ik niet of ze die bij BMW zo geven, want ik had ook stekkers nodig voor mn carkit en die mensen wisten niet wat het was x| bij is het ook zonder stekkers gekoppeld, maar kan het altijd nog wagen tuurlijk..

en als het goed is moet het zo werken.. zo werkt het iig wel bij mij.. succes ermee!
Afbeelding

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 13 jun 2009, 10:20

Thanks Patron :duim:
Die pinnetjes van de stekker heb ik in een DIY ergens gezien. Die schijn je los tekunnen krijgen maar ik geloof dat die voor in de stoppenkast waren bedoelt. De pinnetjes in de gele stekker zijn anders van groote volgens mij. Ik kijk wel even hoe ik dat doe. Eerst de stoelen maar eens "prepareren" (h) wordt vervolgd
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 03 aug 2009, 23:09

Ik kan alvast even melden dat het de memorystoel werkt Er blijkt onder de mat bij de bestuurderskant ook een dikke bos van de kabelboom te lopen. Daar zit ook gewoon een i-draad bij. Da's een stuk kortere weg dan naar het klokkenspel ( :+ ) Dus maar even vanaf daar afgetapt. Ik had al stroom bij de tunnelbak dus dat was niet zo'n operatie.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

jpb

Bericht door jpb » 01 jan 2012, 14:55

Ik ben hier nu mee bezig en heb nog een 4e draad die zwart/bruin (dun draadje)is en meteen naast de ibus kabel in de stekker van de stoek zit.
Waar is deze dan voor?

zijn stoelen uit een m3 met alles electrisch.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”