Green sport luchtfilter met een lucht massameter probleem?

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
T.M.S 1

Green sport luchtfilter met een lucht massameter probleem?

Bericht door T.M.S 1 » 28 jan 2012, 19:58

Hallo,

ik heb gisteren een green sport luchtfilter geplaatst, ik heb daarbij de luchtmassameter uit de standaard luchtfilter gehaald,

en in de sportluchtfilter gestopt, maar ik krijg nu een fout melding in het dashboard en hij slaat af en toe uit bij stilstaan,

wat moet ik doen? een nieuwe luchtmassameter halen?, zijn er speciale luchtmassameters voor sportluchtfilters?

B46
Contacteer:

Re: Green sport luchtfilter met een lucht massameter problee

Bericht door B46 » 30 jan 2012, 23:26

Originele luchtfilter terug monteren, met eventueel een K&N inlegfilter.
Werkt gewoon het beste, en ziet er wat mij betreft ook het mooiste uit onder de kap.

Vermogenswinst kun je met zo'n filter sowieso vergeten.
www. M3 register .nl

E36 racer

Bericht door E36 racer » 31 jan 2012, 08:27

Maar wel een gaver geluid! ;)
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

Martijn M3

Bericht door Martijn M3 » 31 jan 2012, 10:22

Ik zou ook echt absoluut geen open luchtfilter op mijn M3 willen.
Allemaal die vette olie van zo'n filter naar binnen zuigen langs je luchtmassameter heen.
Moet je maar eens kijken naar de luchtweger en gasklephuis van een auto waar al wat langer zo'n filter in zit. Is echt helemaal vettig van die smurrie.

Je trekt ook veel warmere lucht aan als origineel omdat hij de lucht veel meer uit de motorruimte trekt ipv buitenaf.

Ik denk dat je eerder vermogen verliest als wint, maar buiten dat zou ik gewoon die rommel niet in mijn inlaat en luchtmassameter willen hebben.

Iedereen moet het zelf weten, maar echt goed is het niet op den duur.

Zijn overigens al veel topics over. Maar het klinkt inderdaad wel mooi, dat dan weer wel.
Dan zou ik eerder voor een Airbox gaan die ook echt goed de lucht van buitenaf pakt. En dan heb je ECHT geluid, maar het kost ook wat.

E36 racer

Bericht door E36 racer » 31 jan 2012, 12:07

ik wou net zeggen ik heb liever ook een airbox dan de open luchtfilter maja die 100 dollar tege over 1500 dollar ex montage (en finetuning) is toch wel een flink verschil. maak ik liever 1x per maand de inlaat buis schoon van alle rotzooi ;)
For Speed Add Lightness

arjanvanessen

Bericht door arjanvanessen » 31 jan 2012, 20:03

als je een geolied filter hebt slaat inderdaad de olie neer op je Luchmassameter , zal op den duur ook mindere waardes gaan geven , terwijl dit juist 1 van de hoofd parameters is aangezien ie de ingespoten hoelveelheid mede bepaald aan de hand van de hoeveelheid aangezogen lucht

ook kun je de meetstift niet maarzo uit de standaart behuizing halen en engens anders neerhangen

dat ding is gekalibreert op de behuizing ( de ronde buis waar ie in zit )

arjanvanessen

Bericht door arjanvanessen » 31 jan 2012, 20:05

E36 racer schreef:ik wou net zeggen ik heb liever ook een airbox dan de open luchtfilter maja die 100 dollar tege over 1500 dollar ex montage (en finetuning) is toch wel een flink verschil. maak ik liever 1x per maand de inlaat buis schoon van alle rotzooi ;)
hoe wil je dan je luchtmassa meter schoonmaken ? , is een gevoelig dingetje ! , en vaak kun je hem na een schoonmaakpoging wegflikkeren

dan heb ik liever een airbox van 1500 dollar als een kapotte motor , omdat ie te arm gelopen heeft door een goedkoop filtertje

Martijn M3

Bericht door Martijn M3 » 31 jan 2012, 20:20

Daarom zou ik dus niet zo'n ding in mijn M3 willen hebben.
Lijkt allemaal leuk, maar kan zeer dure en vervelende gevolgen hebben op de toch al gevoelige S54 motor.

E36 racer

Bericht door E36 racer » 01 feb 2012, 07:18

naja lucht massa meter zelf maak ik niet schoon, maar de rest van me buis wel zodat de massa meter minder in aanraking komt met die zooi ;)
For Speed Add Lightness

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”