318i houdt in

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Marinus

318i houdt in

Bericht door Marinus » 14 feb 2012, 20:16

hallo,

Ik heb sinds kort een bmw 318i (m43) van 2001. Maar nu heb ik er een probleem hij houdt soms in(niet altijd!), het is net als of je bij een paard aan de teugels trekt.
hij doet dit zowel bij warme als koude motor en bijv. als ik hem even door wil trekken of als ik de oprit van de snelweg oprij dan kakt die helemaal in als ik het gas intrap, als ik dan iets minder gas geeft komt die wel! toen ik hem kocht heb ik hem een beurt gegeven dus er zitten nieuwe bougies op nieuw luchtfilter, oliefitler etc. ook waren er een aantal vacuüm slangetjes bross die heb ik vervangen.

maar nu houdt die in ik heb er een nieuwe luchtmassameter opgezet maar het probleem was niet verholpen dus de lmm maar weer ingeruild en de andere er weer opgezet. nu heb ik hem al een aantal keren uit laten lezen. hij geeft wel een foutmelding aan (motormangemant lampje blijft enige tijd uit na wissen en springt dan weer aan) maar helemaal duidelijk waar het vandaan komt is het niet. we hebben de waarden van de lamda sonde bekeken leek in orde te zijn. alleen de lamda sonde na de katalysator schommelde en beetje in waarde maar dit heeft geen invloed op het lopen van de motor want deze controleert alleen is me verteld.

nu weet ik niet meer waar ik moet zoeken... of moet ik er gewoon mee leren leven?

dw70

Re: 318i houdt in

Bericht door dw70 » 14 feb 2012, 20:48

benzinedruk laten controleren. Misschien is je pomp aan het sterven. Acceleratieproblemen...
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

minada

Bericht door minada » 14 feb 2012, 23:20

Ik had het ook met de 330i. af en toe liep hij goed en trok goed, en andere momenten een heel stuk minder. Bij mij was de nokkenas sensor (uitlaat) het euvel, gevonden met uitlezen. sindsdien trekt deze weer als een speer.

Marinus

Bericht door Marinus » 15 feb 2012, 16:06

oke bedankt voor reacties ik kan de benzine druk wel controleren en de nokkenas sensor. Als het verholpen is laat ik wel weten wat er mis mee was.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”