Vandaag bij de dealer een wintercheck laten uitvoeren (gezien ik over 2 weken een paar dagen ga skiën).
Ik wist al dat de voorgloeiaansturing kapot was, en deze heb ik maar laten vervangen. Vervolgens bleek dat er 4 van de 6 gloeipluggen overleden waren, dus heb deze ook maar laten vervangen. Gezien het inlaatspruitstuk toch uit lag, hebben ze meteen maar alle vacuümslangen vervangen.
Verder bleek ook nog een dieselpomp tegen het breken aan zitten, waardoor de wagen de afgelopen tijd wat moeilijker starten (zeker nu met deze kou), dit was nou net geen leuk grapje, maar heb um ook maar laten vervangen.
Heb naast de wintercheck een alarmtest laten uitvoeren, dus het certificaat is ook weer vernieuwd.
Tevens nog maar even 4 nieuwe winterbandjes besteld, en een nieuwe xenon lamp.
Nu is de bimmer weer op en top in conditie, en kan ik met een gerust hart op vakantie
Maar nu komt het:
Ik had wel nog een ongelukkige discussie met de dealer... Na het weer terug inelkaar zetten van het motorruim, nadat ze de gloeipluggen hadden vervangen, bleek dat de motor niet meer starten. Ze zijn bekan een uur (!) bezig geweest om de oorzaak uit te zoeken hiervan. Wat was nu? De kabel van de motor was niet vastgezet in het blokje linksboven in de motorruimte
Nu kreeg ik hier het verwijt van, daar ik deze zelf niet goed vast had gemaakt?! Ik heb totaal geen last gehad van dat de motor niet starte, en lijkt me ook grote kul dat deze altijd los heeft gezeten. Laatste keer dat ik die los heb gehad is bijna een jaar geleden. Mij lijkt het zelfs logisch dat hun deze zelf hebben losgemaakt, daar hun in de motorruimte hebben gewerkt. Dit euvel is mij wél in rekening gebracht.... Ben het hier iig zeker niet mee eens... wat jullie?