DVN-E46 Informatie Topic! V6 Android!

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Alex_BMW

Re: DVN-E46 Informatie Topic! V6 Android!

Bericht door Alex_BMW » 11 feb 2012, 11:23

Heeft er iemand al ooit een oplossing gevonden op de belabberde radio ontvangst?
04' BMW 320CI M-Sport

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 11 feb 2012, 20:24

Ik heb geen problemen eerlijk gezegd...
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

mattvanwyk

Bericht door mattvanwyk » 14 feb 2012, 18:15

10: I have an early E46 with the “powered” antenna, Will my radio work?
Some E46s before early 2002 have an antenna that is powered by the factory head unit, when you remove the oem head unit, you remove the power source resulting in sub par radio reception. The fix is to buy a Metra 40-VW53 antenna adapter, connect the blue power wire on it to the red wire in the dynaivn harness. This restores power to the antenna and will improve reception.

is dit een oplossing voor het radio probleem van de D95

Het schijnt overigens dat de D99 een dubbele radio ontvanger heeft die dit belabberde radio ontvangst probleem oplost
Als je op dit moment moet kiezen tussen de V6 D95 of de D99 wat zou iedereen dan kiezen?

De kinderziektes accepteren van de D99 of de ietwat beter ontwikkelde D95 ?

BMW_freak_043

Bericht door BMW_freak_043 » 23 feb 2012, 15:15

Kan iemand mij helpen!

Ik heb een probleem met mijn navi als ik op het foldertje klik om naar mijn navigatiebestand te zoeken zie ik alleen maar NAND-flash en niet mijn SD kaart oftewel storagecard!!

Heeft iemand ditzelfde probleem ondervonden? Of kan iemand me hierbij helpen. Weet niet meer wat te doen!

Het gaat trouwens over een V5
No Name Needed...... The Fame Speaks

wbroekman

Bericht door wbroekman » 23 feb 2012, 15:28

Om het verhaaltje af te ronden: mijn V6 Android werkt inmiddels perfect. Bij Dynavin Online langs geweest in Spijkenisse. Die hebben de GPS ontvanger omgeruild (was defect). Voor de stuurbediening en OBC moesten 2 draadjes (blauw en wit) naar de canbus (die zonder jack aangesloten moet worden!) omgedraaid worden.. fabricagefoutje.

Inmiddels werkt alles perfect en ben zeer blij met de unit!

Alex_BMW

Bericht door Alex_BMW » 23 feb 2012, 22:27

mattvanwyk schreef:10: I have an early E46 with the “powered” antenna, Will my radio work?
Some E46s before early 2002 have an antenna that is powered by the factory head unit, when you remove the oem head unit, you remove the power source resulting in sub par radio reception. The fix is to buy a Metra 40-VW53 antenna adapter, connect the blue power wire on it to the red wire in the dynaivn harness. This restores power to the antenna and will improve reception.

is dit een oplossing voor het radio probleem van de D95

Het schijnt overigens dat de D99 een dubbele radio ontvanger heeft die dit belabberde radio ontvangst probleem oplost
Als je op dit moment moet kiezen tussen de V6 D95 of de D99 wat zou iedereen dan kiezen?

De kinderziektes accepteren van de D99 of de ietwat beter ontwikkelde D95 ?
Volgens dit verhaaltje zou de dynavin dus de antenne versterker geen spanning geven wat de orginele radio wel doet... dit leek mij altijd het probleem al te wezen alleen is mijn auto van 2004 dus das wel apart. Ik zal heb eerdaags eens doormeten met de orginele radio
04' BMW 320CI M-Sport

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 24 feb 2012, 18:55

Vandaag weer iets ontdekt. Wanneer je usb aan het luisteren bent en je tevens aan het navigeren bent. Wanneer je dan je navigatie afsluit is het vrijwel onmogelijk om terug te komen op je usb scherm :gek:
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

M3Martijn

Bericht door M3Martijn » 24 feb 2012, 19:59

He Wouter,

Ik heb er ook 1 besteld via navaudio.nl (schijnt het zelfde bedrijf te zijn) in heb hem besteld en betaald op 06-02 en nog steeds niet ontvangen. Ze zeggen mij steeds dat hij niet op voorraad is. Ze zouden hem vandaag versturen maar is WEER NIET gebeurd. Ik blijf het raar vinden. Ze kunnen maar beter leveren, anders ga ik binnenkort inderdaad naar hun bezoekers adres om verhaal/navigatie op te halen! En anders misschien kijken of (als het allemaal niet gaat lukken) gezamenlijk een rechtszaak te starten.

Dominic-Breda

Bericht door Dominic-Breda » 25 feb 2012, 15:21

Zoals ik al eerder zei heb ik versie 1...
Maar wil graag de navigatie updaten.. (is namelijk nog versie 2009)
Heeft iemand hier een idee/oplossing voor ?

edit: mag ook een PB reactie zijn hoor ;)
Mijn :///m:

Simi

Bericht door Simi » 26 feb 2012, 23:17

M3Martijn schreef:He Wouter,

Ik heb er ook 1 besteld via navaudio.nl (schijnt het zelfde bedrijf te zijn) in heb hem besteld en betaald op 06-02 en nog steeds niet ontvangen. Ze zeggen mij steeds dat hij niet op voorraad is. Ze zouden hem vandaag versturen maar is WEER NIET gebeurd. Ik blijf het raar vinden. Ze kunnen maar beter leveren, anders ga ik binnenkort inderdaad naar hun bezoekers adres om verhaal/navigatie op te halen! En anders misschien kijken of (als het allemaal niet gaat lukken) gezamenlijk een rechtszaak te starten.

Vergeet het maar Martijn je zult hem
Niet tot april ontvangen. En dynavinonline en navaudio zijn niet dezelfde bedrijven !!

Simi

Bericht door Simi » 26 feb 2012, 23:24

Sorry drukte te snel op de bevestig toets dus maar een half antwoord;)

Navaudio schijnt ooit de importeur zijn geweest van dynavin maar dat is niet meer zo.
Dynavinonline is nu de nieuwe importeur voor nederland en België. Helaas verwarren veel
Mensen dynavin online met navaudio. Ik heb zelf de dynavin voor mijn e46 aangeschaft bij dynavinonline , en
Heb hem zelf opgehaald. Botste tegen dezelfde problemen als Wouter maar ook ik ben keurig netjes geholpen door
Dynavinonline in Spijkenisse . Zou me centen maar snel terugvragen bij navaudio , je zal wel
Niet de eerste gedupeerde zijn
:bang:
Groetjes

mattvanwyk

Bericht door mattvanwyk » 27 feb 2012, 18:21

Zojuist bericht gekregen dat mijn Zenesis V6 verzonden is en morgen wordt geleverd.
Track en Trace code komt morgen dus ben benieuwd! Het verhaal over dat China plat lag door nieuwjaar klopt wel. Ik heb een onafhankelijk bedrijf gesproken dat ook Dynavins importeert (niet in nederland) en dit bedrijf had dezelfde leveringsproblemen door Chinees nieuwjaar.

Nu nog hopen dat alle kabels die erbij zitten correct zijn. Keep you guys informed!

Simi

Bericht door Simi » 27 feb 2012, 18:35

Geloof er niets van, je word vast San het lijntje gehouden !! Navaudio liegt de boel alleen maar bijelkaar om zo mensen afstand te laten houden van een persoonlijk bezoek.... Wonderen bestaan ben benieuwd ! Laat het ons weten mischien verdient navaudio dan wel een kleine pluspunt :tong:
Laatst gewijzigd door Gast op 27 feb 2012, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

mattvanwyk

Bericht door mattvanwyk » 29 feb 2012, 12:52

Zojuist is mijn bestelling dan toch afgeleverd bij mij thuis!
Nu nog het geheel installeren en dan kijken of hij naar behoren werkt!
Navaudio.nl levert dus toch wel... tegen de verwachting in.

Jli

Bericht door Jli » 29 feb 2012, 15:46

Ook ik heb vandaag mijn levering van de V6 binnen gekregen van Navaudio. Had deze op 16 februari besteld.
wordt dus inderdaad wel geleverd, laten we hopen dat alles in orde is.
Moet toegeven dat ik eigenlijk constant geinformeerd ben door Navaudio over de status van mijn bestelling. dus tot nu toe prima geholpen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”