318IS E36 Tunen
318IS E36 Tunen
Hallo,
Ik heb een 318IS E36 uit 94' deze rijdt heerlijk en is lekker rap.
Maar het kan altijd rapper en ik vind het leuk om aan me auto te sleutelen.
Dus had ik het idee om mij blok wat "op te leuken" geen overdreven tuning zoals turbo's en compressors. enz
Heb even wat research gedaan het internet en kwam het volgende artikel tegen :http://bmwnut.blogspot.com/2006/04/1991 ... -mods.html
Dit stuk gaat wel over een E30 maar volgens mij ontlopen deze blokken elkaar niet zo.
Maarja voor dat ik aan de gang ga zou ik graag wat advies hebben aangezien ik niet super veel ervaring heb met tunen.
Zelf heb ik al een andere uitlaat wat super klinkt!
Zat er nu aan te denken om er een COI op te gaan bouwen dit levert niet veel pk's op maar hij pakt wel een stuk beter op denk ik.
Ook heb ik een stuk gelezen dat er mensen zijn die een 325i gasklephuis op een 318iS bouwen omdat het blok "terugevoerd" zou zijn op het gasklep huis. Hier heb ik zelf mijn twijfels over dus hoor ik graag hoe jullie hier over denken, als het werkt zou het wel een leuke mod zijn!
Als er mensen zijn met nog een aantal mods hoor ik deze graag!
Ik wil ook even duidelijk zijn dat ik dit niet doe om een grote pk winst te krijgen maar gewoon voor de hobby en als de auto er wat rapper door wordt is dat alleen maar leuk natuurlijk;-)
Mvg,
Ramon
Ik heb een 318IS E36 uit 94' deze rijdt heerlijk en is lekker rap.
Maar het kan altijd rapper en ik vind het leuk om aan me auto te sleutelen.
Dus had ik het idee om mij blok wat "op te leuken" geen overdreven tuning zoals turbo's en compressors. enz
Heb even wat research gedaan het internet en kwam het volgende artikel tegen :http://bmwnut.blogspot.com/2006/04/1991 ... -mods.html
Dit stuk gaat wel over een E30 maar volgens mij ontlopen deze blokken elkaar niet zo.
Maarja voor dat ik aan de gang ga zou ik graag wat advies hebben aangezien ik niet super veel ervaring heb met tunen.
Zelf heb ik al een andere uitlaat wat super klinkt!
Zat er nu aan te denken om er een COI op te gaan bouwen dit levert niet veel pk's op maar hij pakt wel een stuk beter op denk ik.
Ook heb ik een stuk gelezen dat er mensen zijn die een 325i gasklephuis op een 318iS bouwen omdat het blok "terugevoerd" zou zijn op het gasklep huis. Hier heb ik zelf mijn twijfels over dus hoor ik graag hoe jullie hier over denken, als het werkt zou het wel een leuke mod zijn!
Als er mensen zijn met nog een aantal mods hoor ik deze graag!
Ik wil ook even duidelijk zijn dat ik dit niet doe om een grote pk winst te krijgen maar gewoon voor de hobby en als de auto er wat rapper door wordt is dat alleen maar leuk natuurlijk;-)
Mvg,
Ramon
Re: 318IS E36 Tunen
Ben ook wel benieuwd naar het gasklephuis!
Na wat verdere research kwam ik erachter dat een 325i gasklep huis niet gaat werken. Aangezien deze 1 gasklep heeft en een IS heeft er 2 dus.
Dus ga ik nu proberen een standaard gasklephuis van een IS groter te frezen op me werk.
Hierover hou ik jullie uiteraard op de hoogte!;)
Dus ga ik nu proberen een standaard gasklephuis van een IS groter te frezen op me werk.
Hierover hou ik jullie uiteraard op de hoogte!;)
Is dit new ground? Nog niet eerder tegen gekomen. Super benieuwd!
F O T O P R O J E CT
F O T O P R O J E CT
Hier nog wat leesvoer voor de geinteresseerden.;-)
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f2/ ... ndex2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f2/ ... ndex2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
Toen ik men 318IS nog had wilde ik em ook opfokken... toen hadden de jongens op dit forum maar 1 antwoord en dat was koop een 6 cilinder die goude tip geef ik jou ook :p
Bmw e36 316 Sedan verkocht
Bmw e36 318IS Coupe verkocht
Bmw e36 325 Coupe verkocht
Bmw e87 116 in bezit
Bmw e87 116 in bezit
Met die goude tip ben ik het helemaal mee eens, een 6cil zit ook in de planning over een tijdje. Maar zoals ik al zei, ik vind het erg leuk om te sleutelen aan mijn auto. Dat is de reden dat ik die mods uit wil gaan voeren.
Ben eigenlijk niet helemaal mee eens..
Een 6 cilinder 320 bijv. is gewoon een standaard blokje een IS is al een snelle motor (die sneller is al een 320.. )
Ook als ik filmpjes bekijk op youtube blijft een IS niet heel veel achter bij een 325,,
Dus denk dat dit echt een lekker blokkie is om te tunen...
Maar hoe...
Een 6 cilinder 320 bijv. is gewoon een standaard blokje een IS is al een snelle motor (die sneller is al een 320.. )
Ook als ik filmpjes bekijk op youtube blijft een IS niet heel veel achter bij een 325,,
Dus denk dat dit echt een lekker blokkie is om te tunen...
Maar hoe...
Ik heb wel eens met mijn 318IS tegen een 320 geraced inderdaad en als je precies de goeie schakel momenten pakt win je met de 318IS...Een maat van me heeft nog steeds een 318IS maar die red het bij lange na niet tegen mijn 325 hoor hij blijft het overigens wel proberen
Bmw e87 116 in bezit
Bmw e87 116 in bezit
Nee, hij zal niet winnen..
Maar qua pk verhouding vind ik dat een IS redelijk mee kan komen..
Maar qua pk verhouding vind ik dat een IS redelijk mee kan komen..
voor een 4 cilinder wil ie idd goed meekomen! ik vind het ook zeker een fijn blokkie!
Bmw e87 116 in bezit
Bmw e87 116 in bezit
Hallo even een update,
Er is een nieuwe gasklephuis binnen van een 318is, deze wordt binnenkort gedemonteerd en uitgefreest.
Ook is vandaag mijn K&N 57i kit binnen gekomen. Deze wordt morgen gemonteerd en daarna wordt het even een hitteschild in mekaar hobbyen.
Er zullen binnenkort foto's volgen!
Ps. Weet iemand wat de diameter is van de gasklep van een 325i/328i?
Groet
Er is een nieuwe gasklephuis binnen van een 318is, deze wordt binnenkort gedemonteerd en uitgefreest.
Ook is vandaag mijn K&N 57i kit binnen gekomen. Deze wordt morgen gemonteerd en daarna wordt het even een hitteschild in mekaar hobbyen.
Er zullen binnenkort foto's volgen!
Ps. Weet iemand wat de diameter is van de gasklep van een 325i/328i?
Groet
Ben benieuwd!!
Geen turbo's, geen compressors, klinkt als individuele gasklephuizen, met chiptuned heb je dan ong 220 pk.
Voor meer informatie youtube, E36 ITB individual throttle bodies, hele fijne kick down heb je dan, mocht hoger gaan als dit dan wordt er zeker aan geraden om de motor ook hiervoor klaar te maken, maar ITB kan gewoon zonder modificaties.
Voor meer informatie youtube, E36 ITB individual throttle bodies, hele fijne kick down heb je dan, mocht hoger gaan als dit dan wordt er zeker aan geraden om de motor ook hiervoor klaar te maken, maar ITB kan gewoon zonder modificaties.