lampjes achterlichten

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
firekid

lampjes achterlichten

Bericht door firekid » 09 feb 2012, 19:54

Hallo,
Vorige week heeft iemand opzettelijk mijn achterlicht kapot gemaakt.
Ik heb terug mijn originele gestoken maar ik blijf nu een foutmelding krijgen dat er een lampje niet werkt.
Als ik de lamphouder er uithaal met alle lichten aan (stoplichten, richtingaanwijzers, mistlichten, ander lichten,)
werken er van de 4 lampjes slechts 3, dit aan weerszijden.
Het knipperlicht werkt, gewoon licht werkt, stoplicht werkt,... als ik de lampjes controleer (te verwisselen van plaats) is duidelijk dat alle lampjes perfect werken...
ik ben ten einde raad...
Ik vraag me af wanneer het 4de lampje dan hoeft op te lichten ? als men de lamphouder uithaalt dan gaat het om het lampje dichtst bij het kofferdeksel.
wie kan me hiermee verder helpen ?
Het gaat hier over een E90

MVG
J

largeproject
Contacteer:

Re: lampjes achterlichten

Bericht door largeproject » 20 feb 2012, 22:15

Welke lamp heb je dan vervangen??Allemaal??
En van welke wattage heb je ze vervangen??
Bij de e46 werd de p21 (21watt) van de remlichten ook gebruikt voor stadslicht, dan werd er gewoon minder spaning op de lamp gezet en barnden die dus minder fel op het moment dat je remt krijgt ie 12 volt en brande hij fel, ik heb het nog niet gecontroleert bij de E9x maar kan zo voorstellen dat die een soort gelijk systeem heeft.

Schorpioentje

Re: lampjes achterlichten

Bericht door Schorpioentje » 02 mar 2012, 22:23

Mistlicht wellicht? En deze moet dan aan de bestuurderskant sowieso werken, de andere kant hoeft volgens mij niet (en deed deze het voorheen wel)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”