Zenuwachtig rijgedrag
Zenuwachtig rijgedrag
Goededag,
Mijn BMW E36 rijdt zeer zenuwachtig op zijn achteras.
Als ik bv. over een putdeksel rij dan lijkt het alsof hij elke keer uit wil breken.
Als er een hobbel in de weg zit ervaar ik excact hetzelfde.
Kan dit te maken hebben met een zeer slechte uitlijning van de auto?
Aflopen zomer zijn er achter 2 nieuwe banden op gegaan en vanmorgen zag ik dat ze al aardig kaal waren. Die moeten dus sowieso vervangen worden. Dat ze zo snel kaal zijn zal ook te maken hebben met zeer slechte uitlijning verwacht ik.
Afgelopen jaar nog geen 15.000km mee gereden, voor Michelen banden vind ik dat wel heel weinig.
Hopelijk kunnen jullie wat licht in de duisternis brengen.
Grtz,
Flugel
Mijn BMW E36 rijdt zeer zenuwachtig op zijn achteras.
Als ik bv. over een putdeksel rij dan lijkt het alsof hij elke keer uit wil breken.
Als er een hobbel in de weg zit ervaar ik excact hetzelfde.
Kan dit te maken hebben met een zeer slechte uitlijning van de auto?
Aflopen zomer zijn er achter 2 nieuwe banden op gegaan en vanmorgen zag ik dat ze al aardig kaal waren. Die moeten dus sowieso vervangen worden. Dat ze zo snel kaal zijn zal ook te maken hebben met zeer slechte uitlijning verwacht ik.
Afgelopen jaar nog geen 15.000km mee gereden, voor Michelen banden vind ik dat wel heel weinig.
Hopelijk kunnen jullie wat licht in de duisternis brengen.
Grtz,
Flugel
Re: Zenuwachtig rijgedrag
Hier heb ik zelf ook last van, met name als ik over een hobbel in een bocht rijd.
Profiel van de achterbanden is gewoon nog goed.
Was sowieso van plan om m te laten uitlijnen binnenkort, hoop dat het daar aan ligt...
Profiel van de achterbanden is gewoon nog goed.
Was sowieso van plan om m te laten uitlijnen binnenkort, hoop dat het daar aan ligt...
Hallo beste BMW vrienden,
Dat slijtage gedrag van de achterbanden, is dat over het gehele vlak van de band, of enkel de helft van de band, door schuiin afslijten?
Indien het gaat om schuin afslijten, dan is de wielcamber afstelling niet correct, ook wel wielvlucht genaamd.
Laat dit eens contorleren bij een bandenboer of de hele sporing van de auto wel goed is.
Dat zoekerige gedrag van de auto kan vaak in de uitlijning of sporing van de auto zitten.
wat men vaak ook vergeet, dat wanneer men overgaat van stalen velgen naar lichtmetalen velgen, dat de auto even gecontorleerd moet worden of de sporing correct is.
Of, dat men niet de juiste ET waarde van de velg heeft gekozen, dat kan erg veel uitmaken, de kracht overdracht van de verkeerd gekozen ET waarde van de velg is groter op de wielnaaf en de ophanging.
Daarom zal men eerst naar de ET waarde moeten kijken of deze overeenkomt met de gestelde ET waarde waarmee de auto uit de fabriek komt.
Wat ook nog goed mogelijk is, dat men de wielvlucht heeft veranderd bij de vorige eigenaar, die vinden het soms mooi dat de wielen overdreven schuin staan, en dan vooral zo dat de onderzijde verder uit elkaar staat dan de bovenzijde van de wielen. Dit geeft een iets betere wegligging soms.
Vaak kan men dat al zien als men er achter rijdt of er achter staat.
Of er is ooit aan de wielophanging gewerkt en een foutieve afstelling verricht.
Dit kan echter ook nog anders om, de bovenzijde verder uit elkaar dan de onderzijde van de wielen, en dit rijd echt voor geen meter!!
de auto gaat zoeken, dus en controle van de sporing raad ik dan wel aan.
Wat ook mogelijk is, heeft men ooit al eens een kleine slippartij gehad, en een stoeprandje geraakt, dit heeft dan de sporing ontregeld, of zelfs de wielophanging beschadigd, zoals de wieldraagarm die iets is verbogen.
Nu kan er ook slijtage van de ophanging van het rubberwerk in het spel zijn, dit kan in de wieldraagarmen zitten, maar ook even goed in het subframe.
Er zijn dus aardig wat mogelijkheden die dit alles kunnen veroorzaken.
Dus de brug op en laten controleren.
Ik hoop dat ik u allen een beetje op de goede weg heb kunnen zetten, wat de mogelijkheden kunnen zijn.
Succes toegewenst.
met vriendelijke groet,
Ad
Dat slijtage gedrag van de achterbanden, is dat over het gehele vlak van de band, of enkel de helft van de band, door schuiin afslijten?
Indien het gaat om schuin afslijten, dan is de wielcamber afstelling niet correct, ook wel wielvlucht genaamd.
Laat dit eens contorleren bij een bandenboer of de hele sporing van de auto wel goed is.
Dat zoekerige gedrag van de auto kan vaak in de uitlijning of sporing van de auto zitten.
wat men vaak ook vergeet, dat wanneer men overgaat van stalen velgen naar lichtmetalen velgen, dat de auto even gecontorleerd moet worden of de sporing correct is.
Of, dat men niet de juiste ET waarde van de velg heeft gekozen, dat kan erg veel uitmaken, de kracht overdracht van de verkeerd gekozen ET waarde van de velg is groter op de wielnaaf en de ophanging.
Daarom zal men eerst naar de ET waarde moeten kijken of deze overeenkomt met de gestelde ET waarde waarmee de auto uit de fabriek komt.
Wat ook nog goed mogelijk is, dat men de wielvlucht heeft veranderd bij de vorige eigenaar, die vinden het soms mooi dat de wielen overdreven schuin staan, en dan vooral zo dat de onderzijde verder uit elkaar staat dan de bovenzijde van de wielen. Dit geeft een iets betere wegligging soms.
Vaak kan men dat al zien als men er achter rijdt of er achter staat.
Of er is ooit aan de wielophanging gewerkt en een foutieve afstelling verricht.
Dit kan echter ook nog anders om, de bovenzijde verder uit elkaar dan de onderzijde van de wielen, en dit rijd echt voor geen meter!!
de auto gaat zoeken, dus en controle van de sporing raad ik dan wel aan.
Wat ook mogelijk is, heeft men ooit al eens een kleine slippartij gehad, en een stoeprandje geraakt, dit heeft dan de sporing ontregeld, of zelfs de wielophanging beschadigd, zoals de wieldraagarm die iets is verbogen.
Nu kan er ook slijtage van de ophanging van het rubberwerk in het spel zijn, dit kan in de wieldraagarmen zitten, maar ook even goed in het subframe.
Er zijn dus aardig wat mogelijkheden die dit alles kunnen veroorzaken.
Dus de brug op en laten controleren.
Ik hoop dat ik u allen een beetje op de goede weg heb kunnen zetten, wat de mogelijkheden kunnen zijn.
Succes toegewenst.
met vriendelijke groet,
Ad
Super, bedankt voor de uitgebreide reactie!
Weet niet hoe het bij TS is maar in mijn geval gaat het om een geheel standaard auto met stalen velgen dus denk niet dat er andere velgen onder gezeten hebben oid.
Ik zal hem bij het uitlijnen wel even helemaal laten nakijken idd.
Weet niet hoe het bij TS is maar in mijn geval gaat het om een geheel standaard auto met stalen velgen dus denk niet dat er andere velgen onder gezeten hebben oid.
Ik zal hem bij het uitlijnen wel even helemaal laten nakijken idd.
Hallo -=R=-
Dat is graag gedaan hoor.
Het gaat wel om een stuk veiligheid, daar moeten we met zijn allen goed opletten.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dat is graag gedaan hoor.
Het gaat wel om een stuk veiligheid, daar moeten we met zijn allen goed opletten.
Met vriendelijke groet,
Ad
ik zit nu op me 3e e36.. en heb dit tot nu toe bij al e36`s al gehad..ik weet niet beter
Bmw e36 316 Sedan verkocht
Bmw e36 318IS Coupe verkocht
Bmw e36 325 Coupe verkocht
Bmw e87 116 in bezit
Bmw e87 116 in bezit
Bij mijn vorige E36 had ik hier absoluut geen last van hoor, lijkt me niet normaal..
Ik vind het ook vaag maar kan je vertellen dat uitliijnen in ieder geval niet helpt...
Zoals ik al zei ik heb 3 e36`s gehad en van alle 3 last van gehad...van standaard velgen tot imitatie m velgen tot originele alpina`s...
een maat van me zit met zen 2e e36 en heeft er ook last mee van beide...
Ik weet niet beter eigenlijk :p ik heb btw geen last van schuin afgesleten banden...
Zoals ik al zei ik heb 3 e36`s gehad en van alle 3 last van gehad...van standaard velgen tot imitatie m velgen tot originele alpina`s...
een maat van me zit met zen 2e e36 en heeft er ook last mee van beide...
Ik weet niet beter eigenlijk :p ik heb btw geen last van schuin afgesleten banden...
Bmw e87 116 in bezit
Bmw e87 116 in bezit
Als uitlijnen geen oplossing biedt, dan kan het zijn, dat de bepaalde banden merken dit soort overlast kan zorgen.
Ik heb ooit eens een Capri gehad, mijn buurjongen had er ook een.
Ik kon elk merk band onder mijn Capri leggen, nooit geen last, als hij een aantal jmerken onder zijn Capri had gemonteerd, dan werd hij niet lekker van het gedoe onder zijn auto.
Dit misschien de oplossing, gewoon proberen, dit is gewoon allemal mogelijk bij een goede banden firma.
Ik heb het ooit ook eens bij een Slopel gehad, maar daar verder geen commentaar op, dat was echt grandioos mis dat barrel
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik heb ooit eens een Capri gehad, mijn buurjongen had er ook een.
Ik kon elk merk band onder mijn Capri leggen, nooit geen last, als hij een aantal jmerken onder zijn Capri had gemonteerd, dan werd hij niet lekker van het gedoe onder zijn auto.
Dit misschien de oplossing, gewoon proberen, dit is gewoon allemal mogelijk bij een goede banden firma.
Ik heb het ooit ook eens bij een Slopel gehad, maar daar verder geen commentaar op, dat was echt grandioos mis dat barrel
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
- DJLeonardo
Al eens aan nieuwe schokbrekers gedacht? Ik weet niet hoe oud ze inmiddels zijn maar die gaan ook niet eeuwig mee. En wachten tot ze gaan lekken is geen goed idee. Een oude maar nog niet lekkende schokbreker doettoch z'n werk minder goed is mijn ervaring. Alles wat er op de achteras gebeurd voel je aan je stuur....
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Bij mijn vorige bmw had ik nieuwe schokbrekers en ook daarna nog last van dus denk het niet
Bmw e87 116 in bezit
Bmw e87 116 in bezit
Silentblocks op daarom zijn ze dan meestal zo gevoelig achter.
Als het je silentblocks zijn dan zou je ze em ook moet horen klappen als je over drempel ofzo rijd en dat is niet het geval
Bmw e87 116 in bezit
Bmw e87 116 in bezit
Mijn banden zijn vooral aan de buitenkant afgesleten, zeg maar kaal terwijl de binnenkant nog redelijk profiel heeft.
type band kan het niet zijn,michelin banden/
Zal eens nieuwe banden bestellen en de boel een laten controleren....
Thnx so far.
type band kan het niet zijn,michelin banden/
Zal eens nieuwe banden bestellen en de boel een laten controleren....
Thnx so far.
raadspel
veer gebroken?
veer gebroken?