Stuubekrachtigingspomp

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
steef2402

Stuurbekrachtigingspomp

Bericht door steef2402 » 07 mar 2012, 20:50

Hoi
E46 325 cabrio bj 2001.
Op mijn stuurbekrachtigingspomp zit speling.
Het asje waar de poelie op zit kun je er iets uit trekken en volgens mij daardoor giert hij af en toe iets.
Wie heeft er ooit een pomp uit elkaar gehaald ik denk dat het op te vullen is of nieuw lagertje erin.
is hij te repareren de pomp lekt niet.
Ik hoor het graag

Kruumel

Re: Stuurbekrachtigingspomp

Bericht door Kruumel » 08 mar 2012, 18:27

Hoi,

ik heb een paar maanden geleden mijn pomp kapot gehad en ik kon het asje helemaal eruit trekken. Het asje was gebroken wat een veel voorkomend probleem is bij de LF20 pomp van bmw.
Bij mij hoorde ik de pomp ook eerst af en toe gieren en op een gegeven moment had ik gewoon geen bekrachtiging meer.
Ik heb de pomp vervangen voor het nieuwere type de LF 30. Hier zit alleen een nadeel aan, je moet dan niet alleen de pomp vervangen maar ook de slang naar het stuurhuis toe. en deze kost maar liefst 180,- euro voor de pomp heb ik 360,- euro voor betaald bij de daeler.

ik denk dus dat jouw pomp helaas op zijn laatste pootjes loopt en dat je dit probleem ook gaat krijgen.
Verder is de pomp eenvoudig te demonteren en uit elkaar te halen, ik heb dit ook alles zelf gedaan. dus als je hem eens uit elkaar wil halen om te kijken of je er iets aan kan doen moet dit zeker lukken.

mvg,

steef2402

Bericht door steef2402 » 08 mar 2012, 21:50

Hoi kruumel
Kan ik het niet opvullen van binnen uit dat er geen speling meer op het asje zit.
Spelingvrij maken.
Wat zit er aan de achterkant van het asje in de pomp.
Ik hoor het graag

Kruumel

Bericht door Kruumel » 09 mar 2012, 16:51

Ik heb geen id of je dat zou kunnen opvullen, dan zou je hem open moeten maken en kijken of dat gaat, dat weet ik zo niet meer uit mijn hoofd.
Aan de achterkant van de as zit een rotor die de olie rondpompt, deze was bij mij afgebroken vandaar dat ik ook geen bekrachtiging meer had.

ik hoop dat je hier wat mee kunt.

mvg,

Bart

suha

Stuubekrachtigingspomp

Bericht door suha » 09 mar 2012, 18:03

Onderwerpen samengevoegd

Moderatoropmerking Aron
Nadat ik virug jaar een nieuwe stuurpomp had laten zetten is deze vorige week alweer overleden, jammer genoeg was de garantie ok al verlipen. Dus er zat niks anders op dan een nieuwe pomp te kopen. İk heb nu sinds een week deze nieuwe pomp alleen ben er niet helemaal tevreden mee. Wanneer ik aan de stuur draai en wat toeren maak (3000 of hoger) komt er vanaf de pomp een jenkend geluid. Dit wordt zelfs erger wanneer ik nog meer toere maak. İs dit normaal want anders ga ik morge maar weer eens een bezoekje brengen aande garage..

suha

Re: Stuubekrachtigingspomp

Bericht door suha » 10 mar 2012, 12:55

kom dus net van de garage langs, bleek dat hij ipv atf 2 atf3 erin heb gedaan.. geluid is nu wat minder maar nog steeds blijft het aan, gelukkig zit er een jaar garantie opde pomp dus mocht ie binnen een jaar stuk gaan pleurt hij gwn een nieuwe erin.. afwachten maar..

steef2402

Re: Stuubekrachtigingspomp

Bericht door steef2402 » 11 mar 2012, 19:48

Weet iemand hoever je het asje van de pomp eruit kunt trekken bij een goede pomp.
Of is die spelingsvrij.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”