530iA executive ....verkocht
Re: 530iA executive .... 20" of toch niet..
Heb er gister 20 inch onder gezet, ziet er wel dik uit alleen vind ik het toch niet helemaal. Auto stuurt zwaarder, trekt minder vlug op, en je voelt elk steentje op de weg.. Het zijn Imitatie Alpina B7 , denk dat ik volgende week toch maar de 18 inch 135M terug ga zetten
Zal vanaaf ff foto's plaatsen ervan
Zal vanaaf ff foto's plaatsen ervan
ben benieuwd
http://www.bimmerportal.nl/showroom-f55 ... 26607.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is allemaal licht metaal, maar die dingen zijn loodzwaar.
Heb vandaag mijn 19" velgen uit de schuur getild en ze naar de bandenboer gebracht.
Balanceren en monteren die handel.
Sturen gaat veeeeel beter dan die 17" ballonnen.
En die steentjes die voel ik helaas ook veel beter (zeker in combinatie met het sportonderstel).
Heb vandaag mijn 19" velgen uit de schuur getild en ze naar de bandenboer gebracht.
Balanceren en monteren die handel.
Sturen gaat veeeeel beter dan die 17" ballonnen.
En die steentjes die voel ik helaas ook veel beter (zeker in combinatie met het sportonderstel).
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
dat is precies de reden waarom ik ook niet verder ga dan 18 inch. Ik merkte het verschil al tussen 17 inch en 18 inchmike16v schreef:Heb er gister 20 inch onder gezet, ziet er wel dik uit alleen vind ik het toch niet helemaal. Auto stuurt zwaarder, trekt minder vlug op,
Mag ik vragen hoeveel je voor die eindpijpen kwijt was en gaat demonteren/monteren eenvoudig? thanks
kwaliteit is wat minder, maar dat komt door mijn mobiel..
voor 245/30/20 en achter 285/25/20
nu na een dag verder denk ik dat het toch wat te is.. wil er geen pimp my ride auto van maken, mede dat dit toch ook imitatie wielen zijn en vredestein sensatec banden denk ik dat ik er toch lekker mijn 18inch 135M velgen met michelin pilot sport 3 weer onder terug ga zetten ..
die heb ik er vorig seizoen nieuw onder gezet, dus ergens ook wel een beetje zonde om daar niet gewoon lekker mee verder te sturen
voor 245/30/20 en achter 285/25/20
nu na een dag verder denk ik dat het toch wat te is.. wil er geen pimp my ride auto van maken, mede dat dit toch ook imitatie wielen zijn en vredestein sensatec banden denk ik dat ik er toch lekker mijn 18inch 135M velgen met michelin pilot sport 3 weer onder terug ga zetten ..
die heb ik er vorig seizoen nieuw onder gezet, dus ergens ook wel een beetje zonde om daar niet gewoon lekker mee verder te sturen
je '530i' badge eraf gehaald? Doe je goed, staat strak zo
Velgen vind ik ook te, staat een beetje apart zonder verlaging. Goed besluit om terug te gaan naar je 135M velgen, staat 'm echt beter vind ik
Velgen vind ik ook te, staat een beetje apart zonder verlaging. Goed besluit om terug te gaan naar je 135M velgen, staat 'm echt beter vind ik
Ik vind het maar niets die Alpina's.
Ik heb zelf altijd Michellin en Conti's gehad op mijn BMW's, nu Vredestein Sessanta onder mijn touring 245/35/20 en 295/25/20 maar vind ze gewoon goed rijden!
Ik heb zelf altijd Michellin en Conti's gehad op mijn BMW's, nu Vredestein Sessanta onder mijn touring 245/35/20 en 295/25/20 maar vind ze gewoon goed rijden!
vind ze wel wat hebben alleen maatje te groot misschien
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
ik vind ze echt prachtig eigenlijk. Ben sowieso al fan van alpina wielen, en je ziet ze niet zo vaak op de 5-series, vind het echt mooi staan. Als je een verlaging doet met echte kwaliteitsspullen hoeft je comfort ook niet minder te worden trouwens;)
Vind het ook mooi hoor,
alleen schreeuwt het heel hard om een verlaging
Vind persoonlijk 18 inch ook veel te klein voor zo'n grote auto.. (krijg je ook nog eens van die dikke donutsbanden )
alleen schreeuwt het heel hard om een verlaging
Vind persoonlijk 18 inch ook veel te klein voor zo'n grote auto.. (krijg je ook nog eens van die dikke donutsbanden )
Toch maar besloten om komende week de 18inch 135M wielen er weer onder te zetten..
vind het rijden in de stad met deze wielen toch niet echt prettig, de automaat is al lui genoeg van zichzelf en met deze wielen is dat nog erger geworden ( of lijkt het ).
vind het rijden in de stad met deze wielen toch niet echt prettig, de automaat is al lui genoeg van zichzelf en met deze wielen is dat nog erger geworden ( of lijkt het ).
Dank Mike voor het delen van je ervaringen, ik denk er ook wel eens over na om groter te gaan (nu 17 inch), maar behalve dat het misschien mooier oogt (al vind ik ze bij jou ook te groot), zie ik alleen maar nadelen. Minder comfort, zwaarder sturen, meer verbruik en hogere kosten van velgen en banden. Of ben ik nu een zeurpiet?
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Vandaag ben ik weer van 18 naar 20 inch gegaan naar de zomerset. Ik moet zeggen dat ik het verschil in comfort nauwelijks merk... Beide bandjes zijn van Vredestein. Maar jou auto zou inderdaad een verlaging nodig hebben. Dan zouden de 20 incher weer erg dik staan. Het zwaarder sturen en hoger verbruik is inderdaad merkbaar.
dat laatstetikkie schreef:Dank Mike voor het delen van je ervaringen, ik denk er ook wel eens over na om groter te gaan (nu 17 inch), maar behalve dat het misschien mooier oogt (al vind ik ze bij jou ook te groot), zie ik alleen maar nadelen. Minder comfort, zwaarder sturen, meer verbruik en hogere kosten van velgen en banden. Of ben ik nu een zeurpiet?
meer scherpte in het sturen, betere wegligging, hogere topsnelheid:D