Zo weer een update na lange tijd !
Ondertussen zijn er wat updates aan de coupe geweest, voornamelijk onderhoud: rondom nieuwe remmen, linker voorste dragarm vervangen, aan de andere kant alleen de rubbers. en vandaag dan ook een nieuwe einddemper eronder gezet !
Het is een OEM demper afkomstig van een 328i, met dubbele pijp dus.
Vond de single-pipe bij een 4 cilinder altijd een minpunt aan de achterkant en wilde dit ooit vervangen, kwam per ongeluk een goede demper voor 2 tientjes en nu zit ie bij mij eronder.
Vind hem nu echt veel beter ogen, zoals het moet eigenlijk ! Wat ik alleen raar vond is dat het leek alsof er al sierstukken erop zaten, echter deze waren donker (shadowline?) maar de kleur was al redelijk vervaagd en niet mooi. Echter zie ik nergens schroeven aan de onderkant, dus misschien toch geen sierstukken? Anyways ik heb de pijpjes beetje opgeschuurd en matzwart gespoten, puur om te kijken hoe dat zou staan en ik ben best verrast !
Ik wilde de chromen sierstukken erop zetten later, maar ik moet zeggen dat ik dit ook mooi vind, vooral omdat ik donkere wielen heb en zwarte raamlijsten, ook de PDC strip staat mooi met de demper. Enige chrome wat ik op de auto heb zijn de nieren..
Ik laat het voorlopig zo denk ik, de verf zal wel na een tijdje eraf gaan (geen idee of deze hittebestendig was namelijk)
En dan zal ik OEM sierstukken halen, maar de vraag is Chrome of toch de Shadowline ?
Kan helaas nergens een voorbeeld op internet vinden van shadowline eindpijpjes op een E46.
Voor:
Nu: