Draagarm rubbers

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
coconutssjaakie

Draagarm rubbers

Bericht door coconutssjaakie » 11 apr 2012, 08:50

Zit wat speling op mijn draagarmen. Ook merk ik op een klinkerweg dat de auto wat 'bonkt'. Om die reden wil ik graag mijn draagarm rubbers vervangen. De rest van de draagarm ziet er namelijk nog goed uit.

Iemand hier ervaring mee, of is dit te lastig ivm met het persen van de nieuwe rubbers?

nielsdorp

Re: Draagarm rubbers

Bericht door nielsdorp » 17 apr 2012, 07:39

Hoogstwaarschijnlijk moet je je complete armen vervangen. Ik zou in dat geval (als het om de voorzijde gaat) ook je fuseekogel vervangen. Geen idee wat het kost, maar dan ben je van het bonken en piepen af. Ook je dempers al gecontroleerd of deze nog goed werken?
Speltip 9: Weet wanneer je moet stoppen!!

coconutssjaakie

Bericht door coconutssjaakie » 18 apr 2012, 10:16

Ben er ook achter gekomen dat het makkelijker/beter is om gelijk de armen te vervangen. Ik zie complete Meyle HD draagarmen sets voor relatief weinig geld.
Schokdempers zijn goed. Althans auto veert in 1 keer mooi terug zonder te deinen. Ook zie ik geen lekkage aan de dempers.
Fuseekogels (preventief) vervangen is toch een hele klus en zijn aardig aan de prijs. Na wat speurwerk lijkt het of je deze niet zomaar hoeft te vervangen tenzij ze echt stuk zijn.

Binnenkort maar eens aan de slag.

nielsdorp

Bericht door nielsdorp » 02 mei 2012, 09:53

Aangezien ik zelf ook speling had op m'n rubbers en er na onderzoek achter was dat alleen rubbers vervangen niet mogelijk was nu de hele draagarmen vervangen.
Qua prijs kom ik uit op 800 eu incl uitlijnen....hoe is jullie ervaring qua prijs? Ik denk niet dat het veel voordeliger is om dit zelf te doen!!
Speltip 9: Weet wanneer je moet stoppen!!

coconutssjaakie

Bericht door coconutssjaakie » 08 mei 2012, 06:34

Ik denk dat het wel goedkoper kan. Zoek op internet eens naar een complete set van Meyle HD draagarmen. Op ebay al tegengekomen voor €399,-.
Zelf vervangen lijkt mij geen rakettechniek. Alleen nog even bij de bandenboer om de hoek laten uitlijnen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”