Bij deze weer een vraagje over de remmen van mijn 1802.
Ik heb laatst al het terugslag klepje van de rembekrachtiger terug gezet want die was er helemaal niet meer en dit had het probleem wel tijdelijk verbeterd maar het was nog steeds niet naar mijn zin.
Toen heb ik meerde malen het advies gehad om de achter remmen te stellen dus toen ben ik daarmee bezig gegaan maar de stel schroefjes waren helemaal vast geroest dus ik heb nieuwe anker platen erop gezet met nieuwe stel schroefjes en om het maar gelijk goed te doen heb ik ook nieuwe trommels en remschoenen geplaatst.
En er zitten ook nieuwe rem cilindertjes en wat nieuw materiaal in de trommels zoals veertjes en de veerbrug enzo.
Daarna heb ik de remmen ontlucht maar ik vond dat er erg weinig lucht uitkwam ??? De remmen werden na het ontluchten wel iets harder maar het is nog steeds niet dat ik zeg ja hij remt zoals ik het verwacht.
Ik heb hem eerst ontlucht door het slangetje in een potje te hangen met schone remvloeistof het nippeltje open te draaien en iemand te laten pompen een paar keer tot er geen lucht meer uitkwam.
Daarna heb ik op advies van een collega nog ontlucht door mijn hulp de rem in te laten trappen dan het nippeltje los te draaien en daarna weer dicht en zo een paar keer tot er niks meer uitkwam behalve vloeistof.
Dit had nog iets beter resultaat maar nog steeds niet goed genoeg vind ik !
Dus doe ik nu toch hier iets verkeerd ? Of is er nog iets anders wat kapot is ?? Want ik heb zon beetje al het halve systeem vervangen het moet toch een keer goed zijn dacht ik ?

Hoor erg graag iets terug en met vriendelijke groet,
Martin.