Programming for dummies
Re: Programming for dummies
heel dit topic gelezen en is echt knap! jammer genoeg ben ik er niet handig genoeg voor en heb een mac:) dus pm send!
@Kos Top
Cool! Het is mij ook gelukt, zowel de digitale snelheidsmeter als de dubbele knipperlichten. Kleine sidenote mijnerkant. De snelheidsmeter zat bij mij niet in de CAS maar in de KOMBI.
Mensen uit omgeving Delft die dit ook willen pmen maar. Heb niet veel tijd maar kan altijd wel ff wat vrijmaken. Alles op eigen risico natuurlijk
Mensen uit omgeving Delft die dit ook willen pmen maar. Heb niet veel tijd maar kan altijd wel ff wat vrijmaken. Alles op eigen risico natuurlijk
Hallo iedereen,
vandaag ben ik samen met m'n vader bezig geweest om wat dingetjes te aan te zetten in onze 525d e61 uit 2005.
wat we geprobeerd hebben: de snelheid in de boordcomputer (geslaagd)
het lampje van de ventilatorsnelheid (geslaagd)
mp3 activeren (mislukt)
het sluiten van het panoramadak bij regen (mislukt)
overslaan van de AM (mislukt)
bij de mp3 heb ik in de CAPPL MP3_CCC op FULL gezet ipv nicht_aktiv
bij de AM band heb ik in de CAPPL AMBANDS op nicht_aktiv gezet
bij het panoramadak heb ik in de SHD REGENSCHLIESSEN op aktiv gezet
na het programmeren van het panoramadak kwam er een foutmelding(iets met antitrap) het dak deed erg raar, wou niet meer sluiten enz. dit was allemaal weg na het opnieuw initialiseren. vervolgens wilden we testen of het werkte. dus een gieter gepakt en water over de regensensor gegooid. blijkt de hele regensensor niet meer te werken... na het uitschakelen van het REGENSCHLIESSEN was dat wel weer opgelost.
na elke programmeer klus heb ik de FSW_PSW.TRC en FSW_PSW.MAN leeggemaakt.
wat gaat er fout bij ons?
nog een klein vraagje: bij het uitlezen in DIS zag ik het volgende voorbij komen:
aan de linkerkant staat iets met LM2, betekent dit dus dat in onze BMW een LM2 zit en dus de welcome lights geactiveerd kunnen worden?
ik vond dit nogal vreemd aangezien ik heb gelezen dat de LM2 pas ergens in 2006 gekomen is.
alvast bedankt.
vandaag ben ik samen met m'n vader bezig geweest om wat dingetjes te aan te zetten in onze 525d e61 uit 2005.
wat we geprobeerd hebben: de snelheid in de boordcomputer (geslaagd)
het lampje van de ventilatorsnelheid (geslaagd)
mp3 activeren (mislukt)
bij het panoramadak heb ik in de SHD REGENSCHLIESSEN op aktiv gezet
na het programmeren van het panoramadak kwam er een foutmelding(iets met antitrap) het dak deed erg raar, wou niet meer sluiten enz. dit was allemaal weg na het opnieuw initialiseren. vervolgens wilden we testen of het werkte. dus een gieter gepakt en water over de regensensor gegooid. blijkt de hele regensensor niet meer te werken... na het uitschakelen van het REGENSCHLIESSEN was dat wel weer opgelost.
na elke programmeer klus heb ik de FSW_PSW.TRC en FSW_PSW.MAN leeggemaakt.
wat gaat er fout bij ons?
nog een klein vraagje: bij het uitlezen in DIS zag ik het volgende voorbij komen:
aan de linkerkant staat iets met LM2, betekent dit dus dat in onze BMW een LM2 zit en dus de welcome lights geactiveerd kunnen worden?
ik vond dit nogal vreemd aangezien ik heb gelezen dat de LM2 pas ergens in 2006 gekomen is.
alvast bedankt.
Sorry hoor maar wie was jij ook al weer?
iemand die met veel interesse dit hele topic door heeft genomen, het zelf ook heeft geprobeerd maar tegen wat probleempjes oploopt.
en aangezien hier veel mensen zijn die er verstand van hebben stel ik hier mijn vragen.
en aangezien hier veel mensen zijn die er verstand van hebben stel ik hier mijn vragen.
Ik denk dat E60Pro bedoelt dat je je netjes voorstelt.
oke, haha, dat kan natuurlijk ook!
Ik ben Nico, 16 jaar oud, erg geïnteresseerd in auto's net als mijn vader. vandaar dat we samen aan de slag zijn gegaan met de laptop en de bmw. eerst INPA, toen DIS en nu NCS Expert.
Ik ben Nico, 16 jaar oud, erg geïnteresseerd in auto's net als mijn vader. vandaar dat we samen aan de slag zijn gegaan met de laptop en de bmw. eerst INPA, toen DIS en nu NCS Expert.
-MP3: wellicht moet je ook nog +KMP3 toevoegen aan je optie lijst/FA lijst. Zie hier hoe:mp3 activeren (mislukt)
bij het panoramadak heb ik in de SHD REGENSCHLIESSEN op aktiv .
http://www.trevorloken.com/bmw/NCS_Chan ... er_CAS.pdf
-AMBANDS, als je next entertainment kiest op je stuur dan slaat die niet de AM band over? Daar gaat het namelijk om, in de radio blijft AM gewoon aanwezig.
-Heb tot nu toe dezelfde rare problemen gehad met regenschliessen dus die programmeer ik niet meer.
Laatst gewijzigd door BMW_Lover op 18 apr 2012, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
@felix001 Ik werk ook met een Mac. Heb windows geinstalleerd op virtualisatiesoftware en dan werken INPA en NCSExpert prima. PM me als je meer wilt weten
@bmw_lover je link werkt niet..
Dus dan moet ik bij atribute ipv $.... +kmp3 invullen?
En kun je toevallig aan mijn screenshotnzien of dit inderdaad betekent dat we een LM2 lichtmodule hebben?
En kun je toevallig aan mijn screenshotnzien of dit inderdaad betekent dat we een LM2 lichtmodule hebben?
Liam schreef:@felix001 Ik werk ook met een Mac. Heb windows geinstalleerd op virtualisatiesoftware en dan werken INPA en NCSExpert prima. PM me als je meer wilt weten
Hey , bedankt, maar probeer al van zo lang te vermijden om windows op men mac te zetten dat ik het nu ook liever niet doe
Ja +kmp3 toevoegen aan zowel cas als de lma module.vuro schreef:Dus dan moet ik bij atribute ipv $.... +kmp3 invullen?
Volgens mij heb je die niet, auto is te oud. Volgens mij laat dis alles zien wat je zou kunnen hebben. Zo zie ik ook hud staan, maar heb je die wel?