Wat wel vreemd is dat er ongeveer 2 Ltr koelvloeistof was afgetapt en er bijna 5 Ltr bij moest,terwijl voor die tijd het niveau gewoon goed was??

De verwarming doet het in ieder gevel weer perfect!

En dat was makkelijk heTugay_BMW schreef:Eindelijk van het probleem af. Heb de EGR thermostaat vervangen en opgelost is het probleem!
lekker he hoe snel de meter in het midden komt (en blijft) bij mij was eerst na 30KM snelweg was hij nog niet in het midden,...Tugay_BMW schreef:Eindelijk van het probleem af. Heb de EGR thermostaat vervangen en opgelost is het probleem!
Ik heb met m'n 136pk PFL eigenlijk hetzelfde probleem. Was in eerste instantie tevreden, maar nu blijkt het resultaat toch wat tegen te vallen. Ik ga morgen proberen goed te ontluchten en als dat niet werkt, moet ik misschien toch maar met de reguliere thermostaat aan de slag (tot nu toe enkel de EGR-thermostaat vervangen).Tugay_BMW schreef:Beste leden,
Sinds kort heb ik ook problemen met mijn koelvloeistof temp meter. Als ik in de binnenstad rijd komt hij aardig in het midden te staan.
Echter op de snelweg blijft hij steken op een kwart of net boven een kwart. Zodra ik doorblaas naar de 160km komt hij weer in het midden te staan.
Alleen ga ik dan weer op de cruise control (120km) daalt hij weer naar een kwart. Kachel doet het voor de rest prima, binnen is het warm zat.