Automaat spoelen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
MaasMaster
Contacteer:

Re: Automaat spoelen

Bericht door MaasMaster » 26 apr 2012, 06:51

E60pro schreef:In totaal?
Yes :)

Basis is 460 euro voor de revisie van de automaat en als optie kan je voor 30 euro een nazicht met oliewissel erbij nemen van je achterdifferentieel. Dus totaal 490 euro.
Afhankelijk van hoe vlot hun werk gaat betaal je minder, in mijn geval viel alles blijkbaar mee en heb ik 475 euro moeten betalen.

Die Carl-Jorg Sagert werkt al meer dan 30 jaar aan de ontwikkeling en revisie van automaten bij ZF, als die niet weet hoe ze moeten nagekeken worden, dan weet ik echt niet wie het wel kan... :whistle:
Die man leidt je ook rond en laat je het werk zien dat ze uitvoeren aan je wagen. En hij geeft je tips over hoe je moet rijden met een automaat om hem langer te laten meegaan... Zo heb ik bijvoorbeeld van hem geleerd hoe ik mijn boot op de slibway in de jachthaven uit het water moet omhoog trekken. Ik deed dat blijkbaar verkeerd...

BTW, hij vertelde me toen dat ze bezig zijn met de ontwikkeling van een 9-traps automaat voor wagens...
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!

E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"

AlexS

Bericht door AlexS » 26 apr 2012, 10:01

@ IQM; geheel met je eens.. ZF is absoluut wel de beste plek om te zijn voor dat soort zaken. 't is alleen best een stukkie rijden volgens mij?

@Maasmaster; relatief gezien vind ik dat bedrag een kadootje! Ik zou er bijna een automaat voor onder mijn 3 serie zetten :rolf:
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

MaasMaster
Contacteer:

Bericht door MaasMaster » 26 apr 2012, 10:06

Alex,

Bwah, dat ritje valt best wel mee hoor... Ik heb er alleszins van genoten ;)
Tjah, dat zijn nochtans de prijzen bij ZF. Nu, let op, als er een probleem is aan je automaat, dan kan die prijs wel veranderen hé... Maar mijnheer Sagert loodst je met een verstaanbare uitleg daar doorheen :)
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.

E61 525D 2005 "Luther"

BMW645ci

Bericht door BMW645ci » 26 apr 2012, 12:33

Volgend bericht heb ik in een ander topic geplaatst, maar daar reageert niemand volgens mij :p

Hi Guys,

Ik heb na zaterdag ook problemen met mijn toerental. Deze is onregelmatig bij cruisecontrol 70 en schommelt omhoog en omlaag. Daarnaast voelde de auto stroef als ik de versnelling in D zette en liet rollen. Voorheen ging dit heel soepel en gebruikte ik helemaal geen gaspedaal bij het parkeren.

Echter heb ik de reset van lekkerwijf1 uitgevoerd en ik heb net gemerkt dat hij weer rolt zoals voorheen!! Ik ben hier zo blij mee, aangezien ik op verschillende forums heb vernomen dat de kans bestaat dat de koppelomvormer dan vervangen moet worden!

Ik moet echter nog even afwachten hoe het toerental zich gedraagt bij cruisecontrole 70. Hier kom ik vanavond nog op terug.

Lekkerwijf1 bedankt voor deze tip zover :duim:

Re: Toerenteller

Berichtdoor BMW645ci » 26 apr 2012, 12:24
Hi Guys,

Zou gisteravond nog terugkomen op het onregelmatige toerental. Helaas is dit nog steeds van toepassing! :'(

Ik heb geprobeerd ZF in Dortmund te bereiken. Telefonisch kwam ik er moeilijk doorheen, dus toen heb ik een mail gestuurd. Heb een terugkoppeling gehad van ZF uit Delft en die adviseren mij dat ik bij alle aangesloten bedrijven op de website http://www.vnts.org" onclick="window.open(this.href);return false;. Heeft iemand hier ervaringen mee en is de kwaliteit hetzelfde als die van ZF in Dortmund? Het schijnt dat deze aangesloten bedrijven geschoold worden door ZF.

Graag jullie advies :)

Aron

Bericht door Aron » 26 apr 2012, 12:47

Hoi,
ik ga volgende week langs abraham sluyter voor een diagnose voor mijn bak..(mijn bak schakelt soms wat laat of soms schokkerig)
Zou liever bij ZF gaan, maar heb geen zin om zo ver te rijden..
Of de kwaliteit hetzelfde is is moeilijk te zeggen...de meeste die hier hun bak hebben laten reviseren zijn bij ZF geweest
en waren vol lof erover..
Ik zal hier nog wel laten weten wat A.S. heeft gezegd..

BMW645ci

Bericht door BMW645ci » 26 apr 2012, 12:52

Hi Aron,

Ja ik heb zelf ook het probleem. De bak reageert traag op het gaspedaal en soms schakelt ie zelfs iets te snel terug.
Ik heb net contact gehad met ATR Transmissies. Zij zullen mij een prijsindicatie geven, want als deze teveel verschild met die van ZF, dan rij ik liever naar Dortmund :)

Zal op je reactie wachten en je diagnose, waarschijnlijk zal het spoelen en olie verversen het probleem oplossen. Maar meten is weten!

Succes!

Aron

Bericht door Aron » 26 apr 2012, 12:55

Waar zit ATR dan?
A.S. zit in Rotterdam..(dicht bij huis voor mij)
We houden elkaar wel op de hoogte dan :)

BMW645ci

Bericht door BMW645ci » 26 apr 2012, 13:04

Montfoort? Dat is voor mij dichtbij :D

Kijk even op deze site http://www.vnts.org" onclick="window.open(this.href);return false; dit adviseert ZF uit Delft

Komt goed, je hoort van mij!

Tourer

Bericht door Tourer » 26 apr 2012, 15:37

ZF Dortmund die mensen doorverwijst naar anderen? Hmm wist dat ze het druk hadden, maar zo druk...
@ BMW645ci: heb je ZF Dortmund algemeen gemaild of specifiek naar dhr Sagert naar wie Maasmaster ook verwijst? Ik heb zijn mailadres wel als je dat wilt: pm me maar.
Ik ben zeeeeeeer tevreden over het verschil na ZF Dortmund (zie mijn Bimmer automaat problemen voor de revisie in dit forum). Tip: Neem wel leesvoer mee, want de dag is lang (afkoelen auto en daarna openhalen en revisie) en het is op een industrieterrein.
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm

MaasMaster
Contacteer:

Bericht door MaasMaster » 26 apr 2012, 18:11

Ja, je moet toch rekenen op een dikke drie uur...
En Tourer heeft gelijk. Je moet naar Carl-Jorg Sagert zelf mailen...

E61 525D 2005 "Luther"

BMW645ci

Bericht door BMW645ci » 26 apr 2012, 22:03

Ja ik heb idd naar algemeen adres gemaild via de site.

Hahaha ik had al begrepen dat het wat tijd in beslag neemt ;) liever ga ik ook naar ZF, want ATR vraagt €550,- voor de job.

Als ik mail, kan ik dan in het engels mailen?

Thanks for the tip guys!

E60pro

Bericht door E60pro » 27 apr 2012, 05:40

Wat is het precieze adres van ZF ?
Ik wil dat ook gaan doen ook al schakelt mijn bak super smooth.

Tourer

Bericht door Tourer » 27 apr 2012, 07:35

Vincenz-Wiederholt-Str. 10, 59439 Holzwickede/Germany

Ik weet niet hoeveel kilometer je al hebt gereden E60pro zonder automaatoliewissel, maar ik 182.000km en de olie was pikzwart! Je wordt erbij gegaald als de opvang emmer voor de olie nog onder je auto staat om uit te leggen dat je (te) lang hebt gewacht en wat ze gaan doen :)
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm

AlexS

Bericht door AlexS » 27 apr 2012, 08:59

ok, valt me nog erg mee waar ze zitten!
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

MaasMaster
Contacteer:

Bericht door MaasMaster » 27 apr 2012, 14:50

ZF Services Dortmund
Vincenz-Wiederholt-Strasse 10
59439 Holzwickede

Email: dortmund.zf-services@zf.com
Phone: +49 2301 91229 0
Fax: +49 2301 91229 50

E61 525D 2005 "Luther"

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”