Conversie 323 naar 325

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
JohnnyBoy
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2008, 20:37
Locatie: Antwerpen

Conversie 323 naar 325

Bericht door JohnnyBoy » 31 mei 2008, 17:15

Weet er iemand of het mogelijk is om het motormanagement van de 325 op de 323 te zetten?
De motoren zijn nagenoeg indentiek (2500cc, bore & stroke hetzelfde en beide dubbele vanos)
Het maximale koppel is ook hetzelfde, enkel het piekvermogen is wat afgenepen.
Die 192pk lijkt me wel leuk ;)
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you."

Gebruikersavatar
Guiding
Berichten: 711
Lid geworden op: 27 apr 2008, 22:03

Re: Conversie 323 naar 325

Bericht door Guiding » 31 mei 2008, 17:30

ik heb hier niet veel verstand van, maar als het puur een kwestie van motormanagement is, zouden ze elke 323 dan niet als 325 verkopen?

323 is ook een andere motor als 325 m52 vs m54
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

Griffendahl

Re: Conversie 323 naar 325

Bericht door Griffendahl » 31 mei 2008, 18:23

Als je dat echt wilt weet ik daar wel mensen voor Kees... :!

Bekenden van mij hebben een bedrijf die custom made turbo oplossingen maken ;)

Niels
Berichten: 1099
Lid geworden op: 20 mei 2008, 12:24
Locatie: vlakbij Groningen

Re: Conversie 323 naar 325

Bericht door Niels » 01 jun 2008, 12:02

Is de compressie verhouding van de 323i en 325i ook hetzelfde? Ik zou eens kijken op http://www.BMWLand.co.uk, is ook veel te vinden. Ben wel benieuwd :)

Mac

Re: Conversie 323 naar 325

Bericht door Mac » 02 jun 2008, 19:54

Ik heb hier nog een 390d in de aanbieding. Was eerst een 320d...

Ik houd me ook aanbevolen!

Griffendahl

Re: Conversie 323 naar 325

Bericht door Griffendahl » 10 jun 2008, 17:45

Je wint geen vermogen met een sper differentiëel, je kan het alleen beter op de weg kwijt. En als je alleen de verhouding verandert, van je diff, dan veranders je alleen de overbrengingsverhoudingen tussen wiel en motor. Of je hebt meer top en levert acceleratie in, of je levert top in en krijgt er een snellere acceleratie voor terug.

De hoeveelheid sper heeft dan weer meer te maken met hoe goed je je tractie kwijt kan onder verschillende omstandigheden.

M-Power
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:19

Re:

Bericht door M-Power » 11 jun 2008, 16:09

----------------------
Laatst gewijzigd door M-Power op 13 sep 2008, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

ED ED
Berichten: 104
Lid geworden op: 15 jan 2008, 20:00

Re: Conversie 323 naar 325

Bericht door ED ED » 16 jun 2008, 17:27

en als het gaat over een 325 en 328 ?
waar wordt een 328 dan op geknepen ?
die heeft maar 1pktje extra.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Guiding
Berichten: 711
Lid geworden op: 27 apr 2008, 22:03

Re: Conversie 323 naar 325

Bericht door Guiding » 16 jun 2008, 19:23

328 is niet zo zeer geknepen

de 325 is de opvolger van de 328 met zelfde aantal pk vs lagere literinhoud vd motor
en een nieuwere motor m54 (325) vs m52 (328)
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

wimo
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 mar 2008, 23:09

Re: Conversie 323 naar 325

Bericht door wimo » 16 jun 2008, 20:01

ED ED schreef:en als het gaat over een 325 en 328 ?
waar wordt een 328 dan op geknepen ?
die heeft maar 1pktje extra.
Op de inlaat ..

Superfunk
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:42

Re: Conversie 323 naar 325

Bericht door Superfunk » 17 jun 2008, 12:56

wimo schreef:
ED ED schreef:en als het gaat over een 325 en 328 ?
waar wordt een 328 dan op geknepen ?
die heeft maar 1pktje extra.
Op de inlaat ..
Is er ook een andere inlaat voor verkrijgbaar?En veel vermogens winst?

ED ED
Berichten: 104
Lid geworden op: 15 jan 2008, 20:00

Re: Conversie 323 naar 325

Bericht door ED ED » 17 jun 2008, 17:31

dat geknepen op de inlaat is toch niet meer vantoepassing bij de e46
bij de e36 is dit wel over te zetten met vermogens winst ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Guiding
Berichten: 711
Lid geworden op: 27 apr 2008, 22:03

Re: Conversie 323 naar 325

Bericht door Guiding » 17 jun 2008, 19:06

330dM schreef:Ik wil van de mijne wel een 335d maken, die 100PK erbij lijkt mij ook wel wat, laat maar even horen als je de oplossing hebt :P
Twister luchtfilter met turbogeluid

zet je deze erop 330dM dan hebtie wel 12pk extra! en een heus turbo geluid :P :+
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

Gebruikersavatar
Guiding
Berichten: 711
Lid geworden op: 27 apr 2008, 22:03

Re: Conversie 323 naar 325

Bericht door Guiding » 18 jun 2008, 18:33

ik maakte een grapje :P zie de :+ smiley :)

in een BMW zescilinder doet een K&N filter zonder heatshield zelfs weinig vanwege de krappe motorruimte en de teveel aanwezige warme lucht van de motor
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

Superfunk
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:42

Re: Conversie 323 naar 325

Bericht door Superfunk » 19 jun 2008, 07:32

Guiding schreef:ik maakte een grapje :P zie de :+ smiley :)

in een BMW zescilinder doet een K&N filter zonder heatshield zelfs weinig vanwege de krappe motorruimte en de teveel aanwezige warme lucht van de motor
Maar het klinkt wel lekker :W

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”