Auto loop anders, maar wat is het?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Nardo328i

Auto loop anders, maar wat is het?

Bericht door Nardo328i » 02 mei 2012, 09:06

Ik heb een E36 316i uit 1997.

Sinds een week is er iets ''anders'', het klinkt lekker vaag, dat is het eigenlijk ook.

Auto starte eerder goed, soepel en rustig.
Sinds een week is dit veranderd; hij slaat wel in 1x aan, maar dit gebeurt wat ''ruiger''.
Tijdens het rijden hoor je een brommend/schurend geluid wat mee lijkt te gaan met het toerental, dit lijkt van voren weg te komen. (dit was eerst absoluut niet zo).
Ik heb daarna de auto stationair laten draaien en een beetje met het gas gespeeld om te horen waar het vandaan kwam, nu was er helemaal niks te horen. Het lijkt dus alleen zo te zijn als je rijdt..
Als je tijdens het rijden stil komt te staan, wil het toerental soms ligt schommelen, al is dit niet heel erg...

Misschien een beetje een vage omschrijving, maar ik kan er ook niet meer van maken. Weet iemand wat dit kan zijn? Ik zat zelf te denken aan het diff?

Ik rij er overigens nog gewoon elke dag 50 km mee.

BMWE39FREAK

Re: Auto loop anders, maar wat is het?

Bericht door BMWE39FREAK » 02 mei 2012, 09:46

Hey Nardo..

Je zal het eerder in je " hardy schijf " (zit tussen versnellingsbak en aandrijf as) of tussen as lager moeten zoeken..
Geluid van diffrentieel hoor je meer naar achteren toe.. ;)
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

bimmer-jeroen

Re: Auto loop anders, maar wat is het?

Bericht door bimmer-jeroen » 02 mei 2012, 21:27

Ik heb dit ook gehad, toen had ik m`n motorsteunen kapot.
de rubberen vulkanisatie was door midden en stalen gedeelte van motorsteun motor en motorsteun subframe lagen ijzer op ijzer.
dat bromde bij mij heel erg, en net na het starten klonk het ``ruig`` (dit kwam omdat de motor bewoog.. ijzer op ijzer.)
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”