probleem

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
mart.de.beer

Re: problemen elektronica ?

Bericht door mart.de.beer » 19 mei 2012, 20:46

Hallo,

Volgens mij kan het niks met de dynamo te maken hebben, want accu laat contant goed bij, en heeft genoeg stroom.
Vandaag sloeg de auto aan na 2 keer starten, en bleef wel de melding automaat storing houden.
wat opviel was dat de auto maar 1 versnelling leek te hebben.
Na de auto weer opnieuw te starten was deze weer normaal.
LET WEL: prblemen zijn er alleen s'ochtends; als de auto gelopen heeft zijn er geen problemen, ook niet na 4 a 5 uur.

rg530d

Bericht door rg530d » 23 mei 2012, 15:19

Die foutmeldigen over bv ''fout transmissie'' die krijg je wel vaker met accu problemen. Hetzelfde is mij ook overkomen en ik schrok me dan ook rot zoals jij. Aangezien je nieuwe accu ook ''naar de filipijnen'' is gelopen denk ik meer dat er ergens een stroomlek is. Een (nieuw) accu kan niet zomaar leeglopen, en vooral niet zo snel.

Mijn nieuwe accu liep ook na een dag leeg op deze manier, volgens de dealer zou dit komen omdat de alarm (lampje) de hele dag door knippert (geloof je hetzelf?!). Grappig was wel dat ie zelf niet eens overtuigd was van zijn verhaal. Uiteindelijk plaktte die het excuus ''ík suggereer ook maar wat'' achter zijn slappe probleemstelling.

Dag erna naar de turk, die heeft weten te achterhalen dat er een stroomlek is in het elektrisch circuit, namelijk de rechterspiegel. Deze was dan ook een tijdje defect en kon niet bediend worden via de knop. Nieuwe bedrading en het probleem is opgelost.

Ik rij trouwens nog steeds op de 2de aangekochte accu, welk leeggelopen was, maar heen&weer oplaad. Wel fucked up dat ik zoals jij nog steeds om de 5 min de melding krijg ''accu loopt leeg''

mart.de.beer

Bericht door mart.de.beer » 23 mei 2012, 21:05

Heb geen last van een lege accu en loopt ook niet leeg.
Vandaag heb ik de auto weer normaal kunnen starten zonder foutmeldingen.
Hij staat nu bij mijn broer (opel de Rijke Lemmer) en probeert om hem te starten (s'ochtends) en hopelijk geeft hij dan foutmeldingen zodat hij kan proberen de juiste computer aan te sturen en kijken of hij hierin kan komen.
Hij moet dus uitgelezen worden als er ook daadwerkelijk foutmeldingen zijn en dus niet wil starten.
Iemand nog suggesties?

mart.de.beer

Bericht door mart.de.beer » 23 mei 2012, 21:07

Iemand een idee hoe het met Rudger hierboven is afgelopen?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”