rem schijven + blokken van dealer BMW of Brega ?
-
dubversion
rem schijven + blokken van dealer BMW of Brega ?
Ik heb van de BMW dealer te horen gekregen bij inspectie 2 dat zowel voor en achter the schijven en voor ook de blokken vervangen moeten worden. APK nog goedgekeurd, maar advies om ze toch binnenkort te vervangen. Omdat ik dit zelf doe, had ik Brezan gevraagd voor deze set. Het bleek - met korting - zo'n 20% goedkoper dan de dealer. Maar toen ik dit doorsprak met de dealer beldde hij dat de materialen waar de schijven en blokken van vervaardigd zijn toch echt andere kwaliteit is !
Hij zei dat menig imitatie materiaal misschien wel langer meegaat qua km's, maar de remkracht door de hardheid juist afneemt ! Omdat ik het rechter pedaal wel eens intrap waar het mag en kan, maar geen big brakes wil monteren, heb ik gekozen uiteindelijk om de stock schijven en blokken te kopen (een grapje van EUR 580, inclusief 2 nieuwe tasters)
Uit de Toyota Supra wereld kreeg ik te horen dat stock brakes ook het beste waren, er schijnen zelfs Brembo stock size schijven te zijn die niet zo goed zijn als de standaard toyota schijven. Dus dit is in lijn met de verhalen van de BMW dealer.
De vraag aan jullie: wat zouden jullie doen en delen jullie de mening van de BMW dealer ? En heb je wellicht links waar e.e.a. getest / vergeleken is ?
Alvast bedankt,
groetjes,
Jeroen
Hij zei dat menig imitatie materiaal misschien wel langer meegaat qua km's, maar de remkracht door de hardheid juist afneemt ! Omdat ik het rechter pedaal wel eens intrap waar het mag en kan, maar geen big brakes wil monteren, heb ik gekozen uiteindelijk om de stock schijven en blokken te kopen (een grapje van EUR 580, inclusief 2 nieuwe tasters)
Uit de Toyota Supra wereld kreeg ik te horen dat stock brakes ook het beste waren, er schijnen zelfs Brembo stock size schijven te zijn die niet zo goed zijn als de standaard toyota schijven. Dus dit is in lijn met de verhalen van de BMW dealer.
De vraag aan jullie: wat zouden jullie doen en delen jullie de mening van de BMW dealer ? En heb je wellicht links waar e.e.a. getest / vergeleken is ?
Alvast bedankt,
groetjes,
Jeroen
Re: rem schijven + blokken van dealer BMW of Brega ?
Hoi Jeroen,
Bij mij zijn vorige week de achter remschijven en blokken vervangen: kosten voor onderdelen 150 euries!!
Schijven zijn van Brembo (294mm) en blokken van Bosch.
Besteld op dparts.com, je kunt daar gebruikte en nieuwe onderdelen bestellen. Tot nu toe zeer tevreden over!
Bij mij zijn vorige week de achter remschijven en blokken vervangen: kosten voor onderdelen 150 euries!!
Schijven zijn van Brembo (294mm) en blokken van Bosch.
Besteld op dparts.com, je kunt daar gebruikte en nieuwe onderdelen bestellen. Tot nu toe zeer tevreden over!
-
dubversion
Ik heb alles al gekocht bij de dealer, maar voor de volgende keer/ volgende auto wil ik alvast nadenken . EUR 150 is idd goedkoop; het valt in de 20% goedkoper dan BMW categorie.
ik heb in oktober mijn remblokken ook vervangen. deze blokken kostten rondom nog geen 90 euro, zijn van Hitec. mijn neef had ze voor me gekocht. als ik ze zelf had moeten kopen had ik bosch remblokken gekocht, deze zijn nog geen tientje duurder rondom. maar over de remkracht en kwaliteit maak ik me echt geen zorgen! ik heb mijn auto pas op de remmentestbank gezet voor de APK keuring en de remkracht was zeer goed, ook nauwelijks verschil in remkracht tussen links en rechts.
€580 voor schijven/blokken rondom vind ik trouwens wel duur hoor
, mij zou brembo schijven rondom met bosch blokken rondom 255 euro kosten, en met bosch schijven ipv brembo schijven €304
maar ik weet niet wat voor merk er origineel op een e46 zit?
€580 voor schijven/blokken rondom vind ik trouwens wel duur hoor
maar ik weet niet wat voor merk er origineel op een e46 zit?
-
E46Ramon
www.mijnautoonderdelen.nl
Gewoon brembo schijven en dan de blokken van textar of bosch.
Dan heb je een mooi setje, en kan je weer aantal KM rijden.( Vergeet ook niet een tube keramisch vet te bestellen )
Gewoon brembo schijven en dan de blokken van textar of bosch.
Dan heb je een mooi setje, en kan je weer aantal KM rijden.( Vergeet ook niet een tube keramisch vet te bestellen )
Ik rij mijn hele leven al bmw en ben een sportieve rijder en ook alleen 6 cilinder automaten.
Ik kan je vertellen dat ik bij mijn eerste 3 auto's brezan merk erop had gegooit ook i.v.m. de kosten, alleen beginnen ze allemaal na 1000 km te piepen wat ik als bmw rijder zeer irritant vind!
Ook merk ik dat me schijven sneller krom zijn als ik goed in de remmen ga en tegelijkertijd door een plas moet ofzo.
Dus voor mij alleen nog maar orginele remschijven blokken kost wat meer maar die irritatie die je dan niet heb kost een stuk minder;)
M.V.G. Ricardo Bloos
Ik kan je vertellen dat ik bij mijn eerste 3 auto's brezan merk erop had gegooit ook i.v.m. de kosten, alleen beginnen ze allemaal na 1000 km te piepen wat ik als bmw rijder zeer irritant vind!
Ook merk ik dat me schijven sneller krom zijn als ik goed in de remmen ga en tegelijkertijd door een plas moet ofzo.
Dus voor mij alleen nog maar orginele remschijven blokken kost wat meer maar die irritatie die je dan niet heb kost een stuk minder;)
M.V.G. Ricardo Bloos
-
dubversion
Hi Rocowww,
Tja, kijk mijn auto heeft 320 pk door de supercharger en uhm, ik trap hem wel eens in, dus op remmen wil ik qua kracht zeker niet inboeten. Geen kromme of piepende remmen. Als je met 240 km/u in de remmen duikt wil ik er niet achter komen dat de Brezan remmen toch niet zo goed zijn. Vandaar ook mijn vraag naar echte vergelijkingen, dus erg bedankt voor je verhaal !
Ik hoor ook graag van BMW monteurs en hun ervaringen. Zij kunnen visueel misschien verschillen zien tussen gebruikte imitatie en BMW remmen (kromheid, groeven, etc).
groetjes,
Jeroen
Tja, kijk mijn auto heeft 320 pk door de supercharger en uhm, ik trap hem wel eens in, dus op remmen wil ik qua kracht zeker niet inboeten. Geen kromme of piepende remmen. Als je met 240 km/u in de remmen duikt wil ik er niet achter komen dat de Brezan remmen toch niet zo goed zijn. Vandaar ook mijn vraag naar echte vergelijkingen, dus erg bedankt voor je verhaal !
Ik hoor ook graag van BMW monteurs en hun ervaringen. Zij kunnen visueel misschien verschillen zien tussen gebruikte imitatie en BMW remmen (kromheid, groeven, etc).
groetjes,
Jeroen
@dubversion: in jou geval is dat idd belangrijk ja. om vanaf die snelheid te remmen met de minimale toegestane remvertraging (5,2m/s²) is meer remvermogen nodig (259kW) dan jouw motor levert 
Even e-mail sturen naar BimmerParts, remmerij kan ook gewoon geleverd worden