Soms trillen bij opkomen koppeling
Soms trillen bij opkomen koppeling
Goedemorgen!
Ik heb bij mijn 320td compact een apart dingetje. Soms, wanneer ik vanuit stilstand optrek en laat in zijn 1 de koppeling opkomen, trilt de auto erg, alsof koppeling niet goed pakt. Wanneer ik eenmaal rij en koppeling niet hoeft te "slippen" en helemaal opgekomen is, dan geen probleem.
Vreemde hieraan vind ik is dat het soms voorkomt en dus niet altijd. Voor mijn huidige compact had ik een andere compact (ook 320td) waarbij ik dat ook weleens had.
Iemand enig idee wat dit is? Lijkt me wel iets wat schijnbaar vaker voorkomt.
Bvd,
Bas
Ik heb bij mijn 320td compact een apart dingetje. Soms, wanneer ik vanuit stilstand optrek en laat in zijn 1 de koppeling opkomen, trilt de auto erg, alsof koppeling niet goed pakt. Wanneer ik eenmaal rij en koppeling niet hoeft te "slippen" en helemaal opgekomen is, dan geen probleem.
Vreemde hieraan vind ik is dat het soms voorkomt en dus niet altijd. Voor mijn huidige compact had ik een andere compact (ook 320td) waarbij ik dat ook weleens had.
Iemand enig idee wat dit is? Lijkt me wel iets wat schijnbaar vaker voorkomt.
Bvd,
Bas
Re: Soms trillen bij opkomen koppeling
Nog een kleine toevoeging. Normaal als ik stilsta kan ik zonder gas bij te geven mijn auto laten rijden, zonder trillingen. Echter wanneer bovenstaande is, lukt het ook niet zonder gas bij te geven mijn auto te laten rijden zonder trillingen.
Alvast bedankt voor de info.
Bas
Alvast bedankt voor de info.
Bas
gaat schakelen verder niet zwaar ofzo?
nu is een stuiterende koppeling wel een beetje een probleem wat ik vooral kan van de E36 4 cilinders...
nu is een stuiterende koppeling wel een beetje een probleem wat ik vooral kan van de E36 4 cilinders...
Een clutch judder bedoel je? Google is your best friend
Heb er met mijn 318 td ook af en toe last van, net zoals jij beschrijft. Dit komt echter alleen bij een koude motor voor, is dat bij jou ook? Verder kan ik hem wel gewoon weg laten rollen zonder trillingen en gas bijgeven hoor (als hij warm is). Vind het ook nog altijd een beetje wazig maar het lijkt me niet dat het zo hoort
Arnold, ik heb het juist bij warme motor... filerijden bv. Maar ook niet altijd... beetje vaag!
Denk dat je koppelingsplaten versleten zijn, ik heb dat trillen destijds gehad met achteruitrijden, waren mijn koppelingsplaten, deze hebben ze toen vervangen samen met een nieuwe drukgroep en het probleem was opgelost.
Ik heb t zelfde met een benzineversie. Is niet altijd en enkele keren de koppeling pompend bedienen maakt het minder. Ik verdenk de remvloeistof, hulpcylinder en de drukgroep zelf.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Zou kunnen, bij mij treedt het als meest op als het vochtig weer is. Ik stoor me er niet aan hoor, als de koppeling echt versleten is merk ik het vanzelf wel...
ik zou zweren dat ik hier gisteren gereageerd heb
anyway bij E36 4 cilinders bekend probleem: als de koppeling wat ouder word dan worden de platen hard, zeker als het warm word, zoals bijvoorbeeld in de file rijden wordt het nog erger en is het erger.
er is opzich niets mis, alleen is het een beetje jammer van de rij ervaring
gaat weg / word minder als je de koppeling vervangt en als je dat doet dan vervang je meestal ook meteen de drukgroep mee
anyway bij E36 4 cilinders bekend probleem: als de koppeling wat ouder word dan worden de platen hard, zeker als het warm word, zoals bijvoorbeeld in de file rijden wordt het nog erger en is het erger.
er is opzich niets mis, alleen is het een beetje jammer van de rij ervaring
gaat weg / word minder als je de koppeling vervangt en als je dat doet dan vervang je meestal ook meteen de drukgroep mee
Het schakelen gaat verder niet zwaar. Meestal met wat meer toeren en koppeling spelen heb je er minder last van. Wat zal dat ongeveer kosten? Ongetwijfeld een duur geintje?
onderdelen om en nabij de 150 euro geloof ik en dan de uren das het ergste, is algauw een halve (werk)dag werk
maar ik zou lekker blijven rijden...
maar ik zou lekker blijven rijden...
Mmm,hier ook af en toe.
Meestal met warme motor.
Motor slaat meteen af in de 2e versnelling met de handrem er op.
Gewoon even door rijden dus
Meestal met warme motor.
Motor slaat meteen af in de 2e versnelling met de handrem er op.
Gewoon even door rijden dus