type 1 en type 2 E30 ?
Re: type 1 en type 2 E30 ?
zuinig rijden met een e30 gaat haast niet, of je moet een 316/318 kopen.
al rijd ik bijna 1 op 12 met mijn 325i...
al rijd ik bijna 1 op 12 met mijn 325i...
It all comes down, to the kickdown!
of je rijdt 120 met 4000 touren of met 3000 touren. Dat kan hiermee bereikt worden Jestar. Echt zuiniger wordt het wel want de Eta versie (327e) heeft een van de langste overbrengingen en was de zuinigste e30. Ook tevens de langzaamste 6 cylinder e30 ketel.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

Nou ik ga toch liever voor wat meer trekkracht i.p.v top snelheid in Nederland kun je toch niet zo hard 

Nou het oude diff is er eindelijk uit ! Een ratel met een flink stuk buis erop en wat wd40 doen wonderen voor die vaste schroefjes 
Nu nog zien hoe ik hem uit elkaar haal om hem eventueel te maken of gewoon om te leren haha
En dan een nieuwe erop of het gemaakte exemplaar en kijken of het probleem weg is !
Mvgr,
Martin

Nu nog zien hoe ik hem uit elkaar haal om hem eventueel te maken of gewoon om te leren haha

En dan een nieuwe erop of het gemaakte exemplaar en kijken of het probleem weg is !
Mvgr,
Martin
als een bout niet los wil kun je voor de volgende keer het volgende proberen:
Wd40 een dag voordat je begint goed inspuiten, en vlak voordat je begint.
Daarna de bout niet gelijk losdraaien maar IETS vast draaien. Al is het maar een mm bij wijze van.
Bouten die niet losgaan, gaan 10 tegen 1 wel nog altijd vast. Die kleine beweging is vaak net genoeg om een bout los te krijgen. Dat er vaker prutlegeringen gebruikt worden die al compleet verrot zijn is tot daar aan toe.
Wd40 een dag voordat je begint goed inspuiten, en vlak voordat je begint.
Daarna de bout niet gelijk losdraaien maar IETS vast draaien. Al is het maar een mm bij wijze van.
Bouten die niet losgaan, gaan 10 tegen 1 wel nog altijd vast. Die kleine beweging is vaak net genoeg om een bout los te krijgen. Dat er vaker prutlegeringen gebruikt worden die al compleet verrot zijn is tot daar aan toe.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

Bedankt voor de tip Dw70 ik zal er zeker aan denken !
Het is uiteindelijk toch een 3.64 diff geworden ik heb hem gekocht bij bmw car en parts in delfzijl.
En dit diff draaide tenminste echt lekker soepel en de verkoper zei tegen me dat de auto waar het diff afkwam ook nog niet veel km`s gereden had.
En ik vond het ook wel aantrekkelijk om laagtoerig wat harder te kunnen rijden dan hoef ik me tenminste geen zorgen te maken dat ik met 4000 toeren pas 120 rijd ofzo want dat word ook wel heel erg duur !
Dus binnenkort er weer onderschroeven en dan kijken hoe de auto klinkt met het rijden en of die nog een beetje vooruit wilt haha
En ik heb ook nog eens een maand garantie op het diff en de koplamp units die ik erbij gekocht heb.
Ik dacht eerst dat er angel eyes inzaten maar dat blijkt niet zo zijn dat is gewoon een lens in plaats van de reflector van mijn type 1 maar de reflector die nu dus in de auto zit is niet helder meer dus heb nu 2 heldere vervang exemplaartjes en nu maar kijken of het licht dan goed is in het donker.
Mvgr,
Martin
Het is uiteindelijk toch een 3.64 diff geworden ik heb hem gekocht bij bmw car en parts in delfzijl.
En dit diff draaide tenminste echt lekker soepel en de verkoper zei tegen me dat de auto waar het diff afkwam ook nog niet veel km`s gereden had.
En ik vond het ook wel aantrekkelijk om laagtoerig wat harder te kunnen rijden dan hoef ik me tenminste geen zorgen te maken dat ik met 4000 toeren pas 120 rijd ofzo want dat word ook wel heel erg duur !
Dus binnenkort er weer onderschroeven en dan kijken hoe de auto klinkt met het rijden en of die nog een beetje vooruit wilt haha

En ik heb ook nog eens een maand garantie op het diff en de koplamp units die ik erbij gekocht heb.
Ik dacht eerst dat er angel eyes inzaten maar dat blijkt niet zo zijn dat is gewoon een lens in plaats van de reflector van mijn type 1 maar de reflector die nu dus in de auto zit is niet helder meer dus heb nu 2 heldere vervang exemplaartjes en nu maar kijken of het licht dan goed is in het donker.
Mvgr,
Martin
ik zat net een topic te lezen over een 325xi baur en die heeft ook een knopje en het schijnt iets te zijn om de radio uit te lijnen staat er.martin318 schreef:Trouwens nog een vraagje in de type 2 zit een knopje naast de achterruit verwarming met 2 pijltjes die naar elkaar toe wijzen ??? Wat kan dit zijn ? Ik zat zelf te denken of aan spiegel verwarming of een sper differentieel maar dit laatste lijkt me nogal ver gezocht of niet ?
Mvgr,
Martin

foto van e30 interieur met knopje
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
Ja klopt dat is een bekend E30 Knopje die heeft mijn 318 ook een 
Maar ik ben er al achter dat het knopje in mijn 316 eigenlijk uit een E28 komt waar wij in de E30 schuifjes hebben om de verwarming te bedienen en te bepalen waar de lucht uitkomt heeft een E28 daar elektrische knopjes voor en om de een of andere reden heeft de oude eigenaar zon knopje uit de E28 in mijn 316 gezet maar nergens op aangesloten tenminste niet meer toen ik hem kocht. Dus binnenkort eens iets leuks verzinnen om met dat knopje aan te sluiten.
Maar bedankt nog voor de moeite van je reactie !!!!
Mvgr,
Martin

Maar ik ben er al achter dat het knopje in mijn 316 eigenlijk uit een E28 komt waar wij in de E30 schuifjes hebben om de verwarming te bedienen en te bepalen waar de lucht uitkomt heeft een E28 daar elektrische knopjes voor en om de een of andere reden heeft de oude eigenaar zon knopje uit de E28 in mijn 316 gezet maar nergens op aangesloten tenminste niet meer toen ik hem kocht. Dus binnenkort eens iets leuks verzinnen om met dat knopje aan te sluiten.
Maar bedankt nog voor de moeite van je reactie !!!!
Mvgr,
Martin
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
De vorige eigenaar van mijn cabrio had ook een extra knop geplaatst.
Hij had er de electrische antenne op aangesloten.
Zelf heb ik hem gewoon op de AMP-Remote van de radio, zodat ie altijd omhoog gaat zodra de radio aangaat.
Maar ik kan het me voorstellen dat je bij CD luisteren en kap eraf die fluitende antenne niet wilt horen. (in het geval van een cabrio)
Hij had er de electrische antenne op aangesloten.
Zelf heb ik hem gewoon op de AMP-Remote van de radio, zodat ie altijd omhoog gaat zodra de radio aangaat.
Maar ik kan het me voorstellen dat je bij CD luisteren en kap eraf die fluitende antenne niet wilt horen. (in het geval van een cabrio)
Ja ik vind persoonlijk als je stil wilt rijden dat je misschien beter helemaal geen cabrio kunt kopen maar dat gezegd het lijkt me wel leuk een cabriotje
Mvgr,
Martin

Mvgr,
Martin