Als ik al deze problemen hier lees.......

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
fastfisico
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 aug 2008, 10:50

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Bericht door fastfisico » 05 jul 2012, 16:27

Gelukkig! Die ellende is weer opgelost! Kan je weer gaan genieten van je Beemer :driving:

Oja, dat cooling down valt wel mee hoor. Als je een lange snelle rit of nog wat harder gereden hebt :shine: kan je een aantal kilometers voor je bestemming even wat rustiger aan doen.

Gr. Ingvar
Downsizing..... waar gaat dat heen met BMW.......

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Bericht door dw70 » 05 jul 2012, 17:04

dat is een cooling down
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
JzAero
Berichten: 1897
Lid geworden op: 24 feb 2012, 18:52
Locatie: Utrecht

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Bericht door JzAero » 05 jul 2012, 18:33

Gelukkig is het opgelost, prima dat het niet te duur was. Relais zijn bij mij ook al boosdoeners geweest. Hoop dat je er weer heerlijk van kan genieten! De eerste BMW die ik reed was een E60 en ik was er erg onder de indruk van, ondanks dat het een van de eerste modellen was!

highperformance

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Bericht door highperformance » 05 jul 2012, 18:48

Eerlijk verhaal. Het is niet altijd rozegeur en maneschijn. Pech kan soms heel lelijk zijn.

Ik klop het ff af. Maar de huidige (E90 2011) is mijn derde BMW (nu met 30tkm op de teller) als daily. De eerste ging de deur uit bij 226tkm de teller (60tkm mee gereden) en de vorige (E90 2005) met 175tkm op de teller (en 130tkm mee gereden). Verder heb ik nu een E30 Touring met 230 tkm (10tkm mee gereden) op de teller. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar (klop voor de zekerheid wederom af) ik heb weinig pech met de auto's. De vorige had wat kale plekken op de tunnel van het schuuren van de kleding. Maar that's it.

Zoals andere ook schrijven. Ieder merk zun gebrek. Of het nou de TSi motoren en bakken van de VAG mannen zijn of de aansturing van de airco en stuurbekrachtiging van MB (noem even 2 vergelijkbare spelers), ze hebben allemaal hun specifieke ellende.

Ik hoop dat de volgende, welke het ook moge zijn, meer plezier biedt dan je tot nu toe hebt ervaren.

Gebruikersavatar
JzAero
Berichten: 1897
Lid geworden op: 24 feb 2012, 18:52
Locatie: Utrecht

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Bericht door JzAero » 05 jul 2012, 19:45

Klopt, zo heeft mijn oom zijn Mercedes E-klasse ook constant elektronica problemen, vorige keer verdomde zijn auto het gewoon om compleet uit te vallen op 100km/u, motor uit, elektronica uit en van het contact af te gaan. Stuurlock aangesprongen en remdruk weg, toen kwam het weer een beetje terug en kon hij nog net in een vluchthaven sturen langs de A2. Levensgevaarlijk en dan vind zijn startproblemen nog een minder erg een probleem. Hij kon ook niet meer gestart worden na het stilvallen. Betreft een W211 bouwjaar 2002 die hij al een hele lange tijd heeft (sinds 2007 geloof ik). Ook heel vaak elektronicastoringen of meldingen die er niet eens echt zijn. Ach ja, hij rijdt wel al jaren Mercedes, dus blijkbaar neemt hij het ook voor lief.

Afbeelding

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Bericht door dw70 » 05 jul 2012, 20:12

Ik ga ook niet zeggen dat ik in die 10 maanden elke dag problemen gehad heb beter.. eig is dit men eerste x dat ik ECHTE PROBLEMEN heb maar het zijn dan weer in 1x DIKKE PROBLEMEN!! Wat je zegt van de dynamostoringen.. dat kan toch simpel opgelost worden dan??..gewoon een nieuw dynamo toch?
Dat zou je denken. Maar de BMW E60/E61 vindt dat er dan nog heel wat andere zaken aan bod komen als computers en uitleesapparatuur zich ermee gaan bemoeien. Vraag dat maar eens aan medeforum lid Kingfisher.
:bang:
En eerlijk gezegd ik warm men wagen alleen maar in de winter wat op maar cooling down doe ik nooit en heb ik ook geen tijd voor man.. . Hoe lang zou je dan eig moeten laten afkoelen voor je de auto helemaal stopt?
Geen tijd voor...een koprevisie duurt langer. Dat komt uit de eind jaren 70 tijd. Trokken alle bmw koppen scheef na flink gasgeven en bij thuiskomst de sleutel gewoon op OFF te zetten. De rokende machines waren destijds te herkennen. Ze heetten namelijk allemaal BMW. Ze waren een van de eersten met een aluminium cylinderkop op een gietijzeren onderblok.
Aluminium wordt nog steeds gebruikt. Dus voor jou een tip wil je hem wat langer heel houden na een goede toerenbeurt. Of rustig naar huis rijden de laatste kilometers of bij thuiskomst de motor 1 tot 2 minuten stationair laten uitdraaien. Meestal help ik de ketel dan nog wat door de verwarming vol aan te zetten om de ergste hitte direkt af te voeren.
Heb dan toch nog wat tijd als ik de auto in de garage moet zetten. Dan klopt 1 minuut in alles wel.

P.s.: dat geldt voor het opwarmen net zo. Rustig aan. Eenmaal goed warm (olie op 85 gC), geen vuiltje aan de lucht.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Bmw 525 Berline
Berichten: 630
Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Bericht door Bmw 525 Berline » 05 jul 2012, 20:29

fastfisico schreef:Gelukkig! Die ellende is weer opgelost! Kan je weer gaan genieten van je Beemer :driving
Hehe.. dat heb ik voluit gedaan hoor!!! Lekker wat rondgecruised!! LOVE IT!! LOVE MY BMW!! Heb hem al bij al 4 weken moeten missen!! WAT EEN NACHTMERRIE!! :s
JzAero schreef:Gelukkig is het opgelost, prima dat het niet te duur was. Relais zijn bij mij ook al boosdoeners geweest.
Snap wel ene ding echt niet en dat is dat de eerste bmw service waar men auto 3 lange weken gestaan heeft dat hun die foutmelding van de relais niet hebben kunnen vinden en deze service wel.. maar heb opzettelijk de tweede x voor een grotere bmw service gekozen met 12 mekaniekers en het heeft geholpen precies!! Voor mensen uit België als ze willen weten welke stuur pm en ik geef de gegevens door! :) Ze zijn heel vriendelijk en werken perfect! :)
highperformance schreef:Ik hoop dat de volgende, welke het ook moge zijn, meer plezier biedt dan je tot nu toe hebt ervaren.
Men volgende??? Hehe.. nu hij gemaakt is komt er geen volgende en blijf ik lekker bij hem man.. hehe..
JzAero schreef:Klopt, zo heeft mijn oom zijn Mercedes E-klasse ook constant elektronica problemen, vorige keer verdomde zijn auto het gewoon om compleet uit te vallen op 100km/u, motor uit, elektronica uit en van het contact af te gaan. Stuurlock aangesprongen en remdruk weg, toen kwam het weer een beetje terug en kon hij nog net in een vluchthaven sturen langs de A2. Levensgevaarlijk en dan vind zijn startproblemen nog een minder erg een probleem. Hij kon ook niet meer gestart worden na het stilvallen. Betreft een W211 bouwjaar 2002 die hij al een hele lange tijd heeft (sinds 2007 geloof ik). Ook heel vaak elektronicastoringen of meldingen die er niet eens echt zijn. Ach ja, hij rijdt wel al jaren Mercedes, dus blijkbaar neemt hij het ook voor lief.

Afbeelding
Voor ik deze gekocht had was ik echt enorm aan't twijfelen tussen een soortgelijke E-klasse en men E60 maar het is uiteindelijk de E60 geworden. Och ja.. ik zeg het auto is echt gelijk een vrouw JE MOET ER DIK GELUK MEE HEBBEN!!!! Kan zijn dat je oom dan weer ongeluk had maar ben zeker dat niet alle E-klasses zo zijn hoor!?

Gebruikersavatar
JzAero
Berichten: 1897
Lid geworden op: 24 feb 2012, 18:52
Locatie: Utrecht

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Bericht door JzAero » 05 jul 2012, 20:33

Zeker niet, taxichauffeurs rijden er 6 ton mee zonder dat ze echt hele erge problemen hebben (of je hoort er nooit over), maar er zal vast een reden zijn waarom een groot deel van de taxi's Mercedessen zijn en dat zal zeker niet zijn omdat ze 'slecht' zijn ;) Net zoals BMW's ten opzichte van andere premiummerken meer op circuits te vinden zijn, dat zal ook zeker te maken hebben met het feit dat ze subliem rijden. Nogmaals, gelukkig dat je wagen gefixt is en hopen dat je meer geluk heb komende kilometers!

Bmw 525 Berline
Berichten: 630
Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Bericht door Bmw 525 Berline » 05 jul 2012, 20:55

Hey JzAero thx man!!!!

Die onderwerp van hoe het komt dat er bijna geen BMW taxi's rondrijden maar grotendeels Mercedes heb ik vroeger een topic van geopend want vroeg me het ook wel dik af hoor!!! Ik dacht hebben mercedessen nu meer klasse/comfort dan bmw's ofzo???? Maar het is niet zo.. de reden is dat Mercedes veel goedkoper is in onderhoud dan BMW en dat ze wss bij Mercedes veel meer korting enzo krijgen. Het schijnt dat BMW op dat vlak niet zo soepel is.. . Tja??? Wat zou jij doen als je baas was van een taxifirma????

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Bericht door tom_il » 05 jul 2012, 22:11

Mooi dat ze het probleem gevonden hebben.

Wel een forum doorlezen zal je nooit een better gevoel geven over je wagen. Is niet veel aan te lezen als iedereen zou zeggen, mijn wagen is perfect en heb nooit problemen :) .
Toen ik de mijne kocht wist ik dat deze nooit zo betrouwbaar zou zijn als mijn vorige. Een ford mondeo, 17j heb ik deze gehad en nooit één serieus probleem. Tenzij op het laatste toen de motor niet mooi meer draaide, maar ik vermoed dat het problem hier ook niet groot was. Maar na 17j was het tijd voor een andere.

Zoals vele hier al gezegd hebben meer electronica betekend meer problemen. Ik kocht de mijn voor de motor en het zalig gevoel dat je krijgt als je erin rijd, je voelt je koning van de weg. Een BMW koop je niet voor comfort, maar ik vind dat ik niet kan klagen zelf met runflats. In een amerikaan voel je inderdaad niets van de weg, ook niet als je een bocht neemt :) . Is gewoon niet te vergelijken een BMW betekend rijplezier, een Amerikaan wel ik zou het niet rijden noemen. Tenzij je er eentje hebt die op een europees chassis staat dan valt het mee maar niet te vergelijken met een BMW.

Ik heb de mijn nu 1jaar , nog geen probleemen gehad behalve de gloeibougies of relais die vervangen moet worden en een EGR thermostaat die open stond. Tevens de kabels van de achterklep gedaan. Maar ik hield hier rekening mee en ben fora beginnen door te lezen van de moment ik er eentje wou kopen, ik namelijk niet van plan mij blauw te betalen aan de stealers.
525d E61 2007 pre-LCI

yltkdy
Berichten: 430
Lid geworden op: 12 feb 2012, 00:41
Locatie: Kamperland

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Bericht door yltkdy » 05 jul 2012, 23:28

Allereerst enorm gefeliciteerd dat het probleem opgelost is. Een relais, tja dat horen we wel meer (gm5 module).

Het probleem met de E60 is is dat er veel en veel te veel electronische meuk in zit en ga dan maar zoeken (zoals je zelf tot grote frustratie heb kunnen ondervinden). Vandaar dat ik er tot nu toe nog voor pas om in een auto tsjokvol electronische snufjes te rijden want het kan allemaal kapot en dan zit je en kan je met je portemonnee open gaan staan.

Jammer voor het comfort dan, maar een auto moet in de eerste plaats doen waar hij voor gemaakt is, en dat is rijden.

Vandaar dat ik een 318I E36 heb en tot nu toe rijdt hij als een tierelier. Hij mag dan niet zo comfortabel en snel zijn als een E60, maar dat boeit me niet. Ik ben er tevreden mee, vind hem snel en comfortabel zat en tot nu toe laat hij me niet in de steek. en wat eraan kapot was (thermostaat) heb ik zelf op kunnen lossen voor een bedrag van € 33,=

En nu zit ik met nog een mankement. De centrale deurvergrendeling, precies WEER een electronisch probleem en wel met de hoogste waarschijnlijkheid door de GM5 module wat ook met relais te maken heeft. Maar da's dan wel na 15 jaar. Hoe dan ook, ik krijg dan in ieder geval niet allerlei storingen op een boordcomputer die er dan vervolgens voor zorgt dat je auto niet meer start en/of in een veilige modus rijdt. Een verademing moet ik zeggen want een beetje chauffeur kan echt zelf wel uitmaken of het verstandiger is om te stoppen of om (rustig) door te rijden.

Maar verder sta ik ook altijd stomverbaasd over de "technische kennis" van monteurs tegenwoordig. Het is in en in triest, want vaak krijg je op forums als dit nog waardevollere informatie dan van een "specialist"

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Bericht door dw70 » 05 jul 2012, 23:41

er zijn ook zeer goede monteurs,
Dat de kennis van zaken soms kant nog wal kan raken is dat de schuld van de monteur die door uitleesapparatuur het bos in gestuurd wordt ? Er worden zeker goede en snelle oplossingen aangedragen door het apparaat. Af en toe slaat het apparaat ook flink de plank mis. En de monteur gaat erin mee. Wat wil je, als de apparatuur je enigste referentie wordt?

Met dat andere geef ik je gelijk: met minder luxe die niet kapot kan gaan, als het er niet is, heb ik net zo veel fun. De motor blijft gelukkig hetzelfde. Ieder zijn ding. Meer ding, meer kapot. :popcorn:
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
JzAero
Berichten: 1897
Lid geworden op: 24 feb 2012, 18:52
Locatie: Utrecht

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Bericht door JzAero » 06 jul 2012, 00:04

Voor alles is onderzoek nodig. Als jij plots naar een werkplaats gaat dan heb je nog altijd even de tijd nodig om het probleem te vinden. Elk probleem heeft een aantal variabelen waaraan het kan liggen. Die symptomen moet je van je klant horen en vanuit die informatie gaan werken. Wij hebben alle tijd om het rustig thuis op te zoeken alvorens we aan de slag gaan en wellicht komen we dan mensen tegen die dat ook hebben gehad. Denk dat daar ook wel veel verschil in zit.

Mijn auto is inderdaad ook de mist in gegaan met een GM5 relais. Daarna iets wat niet helemaal te voorzien was. Heel jammer omdat ik nu niet meer kan zeggen: "hij heeft me nog nooit koud laten staan". Koud was het die dag ook wel :P Maar aan de andere kant gezien is dat een mankement dat eigenlijk na een reparatie nooit meer terug kan/mag komen de komende jaren.

En tja, een E60 is een wereld van verschil qua comfort in vergelijking met een veel sportievere E46. Aan de andere kant, ik heb ook meteen eens na een Mercedes in een E60 gestapt, dan voelt ie opeens wel wat stuiterig aan, maar eigenlijk moet je dat lezen als 'lichter'. Hij voelt echt als een veel kleinere auto in vergelijking met een W211. Zo'n Mercedes rijdt ook een stuk afstandelijker. Kan ook wel begrijpen dat de kortingen veel mensen trekt om juist zoiets dan te kopen.

Bmw 525 Berline
Berichten: 630
Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Bericht door Bmw 525 Berline » 06 jul 2012, 01:03

tom_il schreef:Mooi dat ze het probleem gevonden hebben.
Thx man!
tom_il schreef:In een amerikaan voel je inderdaad niets van de weg, ook niet als je een bocht neemt :) . Is gewoon niet te vergelijken een BMW betekend rijplezier, een Amerikaan wel ik zou het niet rijden noemen. Tenzij je er eentje hebt die op een europees chassis staat dan valt het mee maar niet te vergelijken met een BMW.
Toch ben ik van de mening dat een Amerikaan echt wel evenveel comfort(soms nog meer)als een BMW heeft hoor echt wel! Mijn Chevrolet Beretta was een oude maar toch klopte die genoeg nieuwere Europese wagens waar ik in ging zitten! En dan ook nog bordeaux kleurige interieur maakte het helemaal Amerikaans en beter.. "Don Corleone"-achtig.. ;)

Afbeelding

Ps: de enigste reden dat ik NOOIT meer een amerikaan zal kopen is dat het echt een ramp is met stukken!!! Hier in de buurt is er MAAR 1 echte officiële (st-)d-ealer en hij weet dat.. hij zuigt je echt uit dat het niet normaal is!! Op een dag was mijn richtingaanwijzer kapot die aan binnen aan de stuur zit.. ik heb er echt veel geld voor moeten betalen!! En dan ook nog in de meeste amerikanen zit radio vast aan de airco enzo.. en men (toen nog)cassette speler en radio kapot.. hij zei dat als ik het wou laten maken dat hij het van amerika moest laten komen.. nou.. toen ik de prijs gehoord had had ik maar besloten om BIJNA 1 JAAR ZONDER RADIO/CASSETTE rond te rijden!!!! :gek: :gek: :whistle:
yltkdy schreef:Allereerst enorm gefeliciteerd dat het probleem opgelost is. Een relais, tja dat horen we wel meer (gm5 module).


Thx man echt!!! Men weekend kan al niet meer stuk... maar ik zal maar niet te "luid roepen" want vorige week vrijdag had ik hem ook van de eerste hersteller gehaald en was ik evenblij tot.. ik 's morgens weer in de pan zat... :s Dat was wel even schrikken hoor!!!
yltkdy schreef:Het probleem met de E60 is is dat er veel en veel te veel electronische meuk in zit en ga dan maar zoeken (zoals je zelf tot grote frustratie heb kunnen ondervinden).


Daarvoor zijn de mekaniekers hoog opgeleide vakmannen hé.. en klaag al maar niet over hun "uurloontje" want men hart ging bijna stoppen toen ik bij de receptie de uurloon uithangbord las... :gek: :whistle:
yltkdy schreef:Jammer voor het comfort dan, maar een auto moet in de eerste plaats doen waar hij voor gemaakt is, en dat is rijden.

Vandaar dat ik een 318I E36 heb en tot nu toe rijdt hij als een tierelier. Hij mag dan niet zo comfortabel en snel zijn als een E60, maar dat boeit me niet.


Ik heb eig een E60 gekocht omdat het beetje "7-serie" achtig is vanbinnen.. . Een 3serie vind ik wat smal en klein maar een E60 vindt ik echt de perfecte middenmodel tussen een 3-/en 7serie.. . 7serie heb ik niet gekocht omdat het meer kost en meer taks enzo.. en tja.. ook meer verbruik wss.. .(mijne zuipt ook al genoeg!!).

yltkdy schreef:En nu zit ik met nog een mankement. De centrale deurvergrendeling, precies WEER een electronisch probleem en wel met de hoogste waarschijnlijkheid door de GM5 module wat ook met relais te maken heeft. Maar da's dan wel na 15 jaar.


Waarom ga je er niet mee naar de service dan?? Kan echt wel zijn dat de kosten meevallen hoor!! Kijk naar mij!! Ik had echt bang,voor men verkoper dan want hij moest dat betalen aangezien ik nog garantie heb,dat het over de 1000€ ging zijn maar ja.. je ziet het.. (=134€!!).
dw70 schreef:Met dat andere geef ik je gelijk: met minder luxe die niet kapot kan gaan, als het er niet is, heb ik net zo veel fun. De motor blijft gelukkig hetzelfde. Ieder zijn ding. Meer ding, meer kapot. :popcorn:
Weet je wat het is.. als je niet beter weet dan is het niks.. maar als je éénmaal die grootte/luxe/comfort van een E60 gewoon zijt tja.. dan valt het echt wel DIK tegen als je lager moet gaan.. . Ik ben zelf getuige want heb dat in die 4 weken echt wel gemerkt hoor!!

Nu begrijp ik waarom BMW gebruikers NOOIT MEER IETS ANDERS WILLEN!!! :)

"BMW= Blijf Maar Werken.. ,maar het is je geld wel waard!!".. hahhaah.. deze vergeet ik nooit!! Heb het op deze forum voor eerste maal gelezen maar zal me ALTIJD bijblijven!! :)

LOVE BMW!!!(en de meeste meisjes zijn er ook gek op!)

highperformance

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Bericht door highperformance » 06 jul 2012, 22:16

Bmw 525 Berline schreef:Hey JzAero thx man!!!!

Die onderwerp van hoe het komt dat er bijna geen BMW taxi's rondrijden maar grotendeels Mercedes heb ik vroeger een topic van geopend want vroeg me het ook wel dik af hoor!!! Ik dacht hebben mercedessen nu meer klasse/comfort dan bmw's ofzo???? Maar het is niet zo.. de reden is dat Mercedes veel goedkoper is in onderhoud dan BMW en dat ze wss bij Mercedes veel meer korting enzo krijgen. Het schijnt dat BMW op dat vlak niet zo soepel is.. . Tja??? Wat zou jij doen als je baas was van een taxifirma????
In de jaren '70 en '80 waren de MB diesels onverwoestbaar. Wij keken vaak me verbazing naar de Turkse buren die weer naar Turkije gingen met een 200D. En die lwan ook weer afgeladen terug. Uit de periode stamt de reputatie. Verder is MB meer een vervoersmiddel en BMW meer een stuurmansauto. Vandaar dat beide merken elkaar nagenoeg niet bijten. Compleet andere filosofie. De eerste AMG's werden nog met 4 traps ouwelullen automaat op de markt gebracht. Dat was in die tijd heiligschennis. De huidige automaten zijn zo goed dat het nu niets meer uitmaakt. Maar het zegt alles over de filosofie.

Relaxt cruisen is MB, sportief zelf rijden is BMW. Ik hou van beide. Ieder op een ander moment. :duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”