MEYLE, is dat bekend onder ons?
- Bimmergirl87
MEYLE, is dat bekend onder ons?
Hallo allemaal,
ben vandaag bij autowaard geweest en nieuwe remblokken en schijven aangeschaft....
NU is het niet origineel, maar wel het beste zeg maar...
Nu heb ik net even op internet gekeken, en kwam ik op deze site terrecht ; www.offenga.nl....Zij verkopen origineel zeggen ze, maar is Meyle een goed merk (goed genoeg voor mijn auto ?), want hier kom ik namelijk goedkoper uit...
Gr Deb
ben vandaag bij autowaard geweest en nieuwe remblokken en schijven aangeschaft....
NU is het niet origineel, maar wel het beste zeg maar...
Nu heb ik net even op internet gekeken, en kwam ik op deze site terrecht ; www.offenga.nl....Zij verkopen origineel zeggen ze, maar is Meyle een goed merk (goed genoeg voor mijn auto ?), want hier kom ik namelijk goedkoper uit...
Gr Deb
Eens BMW, altijd BMW
Re: MEYLE, is dat bekend onder ons?
Die ervaringen wisselen volgens mij debby. De een vindt het prima en de ander wil weer origineel.
Alles wat niet bij BMW gekocht wordt is veel goedkoper....
Als jij een normale rijdster bent zou je toch met Meyle goed uit de voeten moeten kunnen.
Alles wat niet bij BMW gekocht wordt is veel goedkoper....
Als jij een normale rijdster bent zou je toch met Meyle goed uit de voeten moeten kunnen.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Ik zou het per onderdeel bekijken.
Zojuist een paar draagarmen aangeschaft van Meyle, die zijn echt een stuk beter dan de originele.
Origineel komt van Lemforder, die zijn ook voordeliger dan dat je deze bij bmw zelf zou aanschaffen. (het zijn dezelfde).
Net zoals de olieniveausensor, die heb ik gekocht van Hella, dat zit er origineel ook in.
Remschijven en blokken zou ik van een betrouwbaar merk nemen. (Bosch Zimmerman Brembo)
Soms kun je met google wel eea vinden in het algemeen over schijven en blokken.(testen)
Helaas zijn er weinig testen te vinden in tegenstelling tot banden bijvoorbeeld.
Geen ervaring met de Meyle remdelen, waarschijnlijk zijn die prima gezien Offenga die toepast.
Ook heel belangrijk is dat bij montage goed gekeken moet worden of de remzuigers goed terugkomen, zodat je niet snel je mooie nieuwe schijfjes krom hebt.
Welk merk heb je nu aangeschaft dan?
Zojuist een paar draagarmen aangeschaft van Meyle, die zijn echt een stuk beter dan de originele.
Origineel komt van Lemforder, die zijn ook voordeliger dan dat je deze bij bmw zelf zou aanschaffen. (het zijn dezelfde).
Net zoals de olieniveausensor, die heb ik gekocht van Hella, dat zit er origineel ook in.
Remschijven en blokken zou ik van een betrouwbaar merk nemen. (Bosch Zimmerman Brembo)
Soms kun je met google wel eea vinden in het algemeen over schijven en blokken.(testen)
Helaas zijn er weinig testen te vinden in tegenstelling tot banden bijvoorbeeld.
Geen ervaring met de Meyle remdelen, waarschijnlijk zijn die prima gezien Offenga die toepast.
Ook heel belangrijk is dat bij montage goed gekeken moet worden of de remzuigers goed terugkomen, zodat je niet snel je mooie nieuwe schijfjes krom hebt.
Welk merk heb je nu aangeschaft dan?
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Ik heb Meyle HD draagarmen nu, geen enkel probleem mee.
-
Ik heb sinds een maand remschijven en blokken van Meyle en is gewoon prima kwaliteit naar mijn mening.
Meyle producten zijn zeker goed van kwaliteit en hier op het forum al zeer lang bekend.
Zijn inderdaad goede draagarmen.
draagarmen voor is alleen de kogelhouder dikker als origineel maar daar krijg je pas last van als je idiote formaten remschijven wil monteren.
draagarmen voor is alleen de kogelhouder dikker als origineel maar daar krijg je pas last van als je idiote formaten remschijven wil monteren.
BMW rulez
Meyle remmen vind ik toch net ff minder, zeker als ATE. Draagarmen van Meyle zijn alom bekend. Goede kwaliteit maar wel iets stijver in de rubbers.
De kogels zijn veel steviger, en eventueel vbervangbaar.
De rubbers (hydro) zijn nog redelijk oem soepel.
De rubbers (hydro) zijn nog redelijk oem soepel.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
- Bimmergirl87
Bedankt voor de reacties !!, kwam er dit weekend achter dat het niet eens nodig was, dus waar de garage het vandaan haalde, dat mijn remmen eraan zaten te komen snap ik niet helemaal...Maar goed, ik bewaar ze wel voor als het wel nodig is !..
Eens BMW, altijd BMW
Wat voor voordeel moeten de Meyle HD koppelstangen bieden?
Deze bijvoorbeeld?
Via TH autoparts uit NL kosten febi's 34 euro excl 7.50 verzendkosten en deze zijn vrijwel evenduur incl verzending vanuit Dld.
Als de Meyle's voordeel bieden kies ik die.
Deze bijvoorbeeld?
Via TH autoparts uit NL kosten febi's 34 euro excl 7.50 verzendkosten en deze zijn vrijwel evenduur incl verzending vanuit Dld.
Als de Meyle's voordeel bieden kies ik die.
Ik heb voor de Brakemax inwendig en uitwendig geventileerde remschijven liggen in combinatie met Textar remblokken met verhoogde wrijvingsfactor. Remt echt prima (beter dan origineel in mijn beleving), rij er nu al weer een paar jaar mee en zijn kwalitatief gewoon goed te noemen.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
uitwendig geventileerd?
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
- Marcel RSD
Noemen ze in de volksmond geperforeerde schijven. Zitten dus afvoergaatjes doorheen. Schijnt voor een betere remwerking te zorgen. Op mijn heb ik ook zoiets.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Ik gokte ook wel dat dat bedoeld werd, want elke remschijf is per definitie uitwendig geventileerd De gaatjes hebben meerdere doelen:
- betere warmteafvoer
- voorkoming van filmlaag op de schijf én blok
- minder gewicht (kan zomaar een kilo per schijf schelen)
Nog belangrijker dan bij normale schijven is het om hiervoor een goed merk te nemen, anders heb je er dus geen voordeel van en met wat pech alleen maar ellende.
- betere warmteafvoer
- voorkoming van filmlaag op de schijf én blok
- minder gewicht (kan zomaar een kilo per schijf schelen)
Nog belangrijker dan bij normale schijven is het om hiervoor een goed merk te nemen, anders heb je er dus geen voordeel van en met wat pech alleen maar ellende.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan