k rij nu al weer even in een E36 320i Touring met een M52 motor. Nou heb ik sterk het vermoeden dat de lambdasonde niet meer zijn werk doet. Als ik langzaam doortrek tot zeg 's 4000tpm dan zie ik de verbruiksmeter schommelen, en de auto trekt ook stapsgewijs door. Nou zie ik dat er van bosch de zgn. 4.2 en 4.9 lambdasondes zijn, die zouden vlotter reageren op de metingen enzzz. Maar ik weet niet of ik die zo kan gebruiken en of dat zin heeft. Of kan ik gewoon ongestraft een willekeurige 4 draads lambda pakken ? Ik moet toch wat gaan vervangen, maar ik wil dan wel het meest optimale terugplaatsen. Wie weet van de zin en onzin ?
De auto heeft onlangs een grote beurt gehad bij mij, filters, olie en bougies.
Lambdasondes, zin en onzin wie weet wat ?
- Sensenmann
Re: Lambdasondes, zin en onzin wie weet wat ?
zo te lezen functioneert de 4.9 alleen met Bosch ECU modules bedoelt voor de Motorsport versies. Geloof niet dat we deze op "onze" 320i hebben.
Gewoon de originele BMW lambda sonde nemen bedoelt voor de 320i. Je kunt je lambda laten testen. Blijft dit schommelen tijdens het doortrekken zou ik eerder je Lucht massa meter in verdacht nemen. Dat is je enigste variabele tijdens het optrekken. Ook voor dit apparaat houdt het een keer op.
Gewoon de originele BMW lambda sonde nemen bedoelt voor de 320i. Je kunt je lambda laten testen. Blijft dit schommelen tijdens het doortrekken zou ik eerder je Lucht massa meter in verdacht nemen. Dat is je enigste variabele tijdens het optrekken. Ook voor dit apparaat houdt het een keer op.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

- Sensenmann
Oke, ja de LMM zou ik ook nog even hebben schoongemaakt, als ik niet voor de zoveelste keer gestoord werd door een regenbui.IK neem die ook nog even onder de loep. Van wat ik gelezen heb over mijn gevalletje, is dat de lambda waarschijnlijk te traag zijn meetgegevens doorgeeft. Maar het zou natuurlijk evengoed aan het begin van het traject zitten.
traag gegevens overdragen kan niet. Het juist overdragen van meetgegevens, daar gaat het om.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

- Sensenmann
Ik heb net de LMM er even afgepakt, en ja natuurlijk zat er een scheurtje in de slang van de balg naar de stappenmotor ... Bekend euvel, dat ik daar niet eerst naar gekeken heb ... Zo even een stukje rijden en ervaren of dit 'm was. De LMM en gasklephuis waren brandschoon. Slangetje nr. 10 ietsje ingekort en met een pietsie sikaflex weer op de tule gedrukt. Die lekt voorlopig niet meer

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
- Sensenmann
De symptomen zijn wel wat minder geworden, dat wil zeggen, je voelt het niet echt meer zo in de auto als voorheen. De naald van de verbruiksmeter schommelt nog wel wat, en ik heb het idee bij een koude motor meer als bij warm. Ik ga die hele slang er maar uit vissen en 'ns kijken of die bij de stappenmotor ook zo gescheurd is... wordt vervolgd