Motor schommelt stationair
Motor schommelt stationair
Wanneer ik stil sta en de motor loopt stationair, schommelt deze enkele keren in toerental. Dit doet ie 3-5 keer, tot ongeveer 1800 tpm, om daarna rond de 1100 tpm te gaan lopen. Normaal loopt de motor van mijn 318i uit 1995 zo'n 8-900 tpm stationair.
Ik heb alle slangen etc al gecontroleerd, deze zitten goed. Wat kan het zijn, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb alle slangen etc al gecontroleerd, deze zitten goed. Wat kan het zijn, heeft iemand hier ervaring mee?
Verkocht: BMW E36 318i sedan.
Rijdt op dit moment een Seat Cordoba Cupra 1.8 20VT
Re: Motor schommelt stationair
lambdasonde en stationaire regelklep laten controleren.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Kan ik die zelf controleren evt? Ik krijg geen motorstoringslampje ofzo op het dashboard in ieder geval.
stationaire regelklep kun je schoonmaken met een carburateurreiniger. En je merkt bij het heraansluiten wel (en op contact zetten is genoeg) of hij nog functioneert. Wil wel dichtkoeken met koolaanslag.
Daar krijg je geen melding van op je dash.
Trouwens: de e36 heeft geen motorstoringslampje op het dash....:-)
Daar krijg je geen melding van op je dash.
Trouwens: de e36 heeft geen motorstoringslampje op het dash....:-)
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Waar zit deze, dan kan ik een van de komende avonden eens kijken.
luchtslang volgen vanaf je luchtfilter naar de gasklep. Vlak voor de gasklep is er een aftakking naar een klepje waaraan een elektrische aansluiting zit. Dat is je stationaire regelklep.
Bedankt voor de hulp! Heb het klepje losgehaalt en even schoongemaakt. Behoorlijk wat kool aan de binnenkant. Wat carburateurreiniger er in en schoongeborsteld met een klein kwastje. Vervolgens teruggeplaatst, en de motor loopt weer heerlijk, weer netjes zo'n 800 tpm stationair. Was 5 minuutjes werk