Motor slaat niet, transmissiefout melding (inspuit computer)

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Bonito Frans

Motor slaat niet, transmissiefout melding (inspuit computer)

Bericht door Bonito Frans » 16 aug 2012, 20:51

Hallo,

Een week of 4 geleden wilde de motor niet aanslaan en kreeg de melding transmissiefout en in het scherm een 'mooi' rood logo.
Na een paar keer proberen sloeg de motor aan maar de foutmelding bleef (omschrijving erbij dat je langzaam moest rijden).
De automaat stond in de 2e of 3e versnelling en deed niets meer, ook handmatig schaken gaf geen reactie (was uitgeschakeld, bleef in D staan).
Dus maximaal 80 km per uur naar bestemming gereden,
Daar de auto dicht gedaan, na een uur weer naar huis (of garage wanneer het euvel zich nog voordeed) de auto startte in 1 keer en melding verdwenen.

2 dagen later weer hetzelfde, alleen nu was de melding weg toen de motor aansloeg.

Daarna een week geen probleem, maar toen weer.
Afgelopen weekend meerdere keren problemen, dus maandag maar de dealer gebeld voor een afspraak.
De eigen (niet BMW) garage kreeg bij de laatste beurt de onderhoud e.d ook niet gereset, dus kon dat ook mooi.
Helaas kon ik vandaag pas terecht, morgen gepland om op vakantie te gaan naar Spanje
Vandaag kreeg ik het bericht van de dealer dat de auto helemaal niet meer start en de diesel inspuit computer defect is.
Met mazzel kan een technische man deze repareren (+/- 200 euro) en anders wordt het een nieuwe 'a 950 - 1000 euro (en 3 dagen besteltijd) en dan moet hij er nog in.
Dan moet deze ook opnieuw geprogrammeerd worden. Probleem daarbij is dat er een foutmelding in staat van de cd wisselaar welke ze niet weg krijgen.
Moet de auto opnieuw geprogrammeerd en in de optielijst cd wisselaar uitgevinkt.

Heeft iemand eerder problemen gehad met de inspuit computer (ook wel DDE genoemd) ?

M.vr.grt.
Frans
Ik rij nooit harder dan de maximum snelheid...............van de auto!!

Bonito Frans

Re: Motor slaat niet, transmissiefout melding (inspuit compu

Bericht door Bonito Frans » 02 sep 2012, 21:04

Terug van vakantie, helaas niet met de Bimmer op vakantie (Spanje) geweest maar met de VW Polo van mijn vrouw...
Viel niet mee, gelukkig wel airco, als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.

Een gebruikte DDE kan door een technisch persoon opnieuw geprogrameerd worden.
Via een pm kan het adres geven van iemand in Groningen/Drenthe.

Het hardwarenummer van de gebruikte DDE moet overeen komen.

Helaas was deze in de kortte tijd en van afstand (vakantie adres) niet te vinden.
Dus de dealer de opdracht gegeven voor een nieuwe.

Hij belde donderdagmiddag, auto is klaar. Nieuwe DDE erin en opnieuw geprogrameerd.
Als ik 1800 euro aftik -_- mag ik hem meenemen....

Wel jammer dat ik geen juiste gebruikte DDE kon vinden, anders was er gelijk een aangepaste motor management opgekomen.
De technische persoon is een tuning bedrijf...

Ik hoop dat het de komende tijd er even bij blijft qua bijzonderheden.
Ik rij nooit harder dan de maximum snelheid...............van de auto!!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”