hennep: p56 All Black headliner
Re: hennep: mods voor de zomer P48
Respect hoeveel geld je in je bmw doet, maar alles is wel gewoon netjes en geen rommel zie ik wel.
Re: hennep: mods voor de zomer P48
Dank je, ik heb er ook nog steeds veel plezier in om altijd weer het volgende projekt te starten. Het duurt allemaal wel wat langer als ik dat ik eigenlijk zou willen maar jah half werk doe ik niet aan
Re: hennep: FOX 4x90 einddemper pag49
Met de overstap van het forum naar een nieuwe server of zoiets dergelijks dit forum een beetje verwaarloosd maar ik zal mijn updates hier weer gaan plaatsen. Na maanden van bellen en mailen met Bart Kusters van KSC Import en Gerjan Stroeve van Stroevemotorsport eindelijke de knoop doorgehakt en de Rieger/FOX uitlaatdemper besteld Configuratie is met 4x 90 gecentreerde eindtips welke zijn afgeschuind om de lijn van de Rieger aanzet beter te volgen.
Nadat er weer wat weken gepasseerd waren eindelijk een weekend gevonden waarin mijn monteur en ik beide tijd hadden om de demper te gaan plaatsen. Dus gestart met het zagen van de OEM M-techII achterbumper
De delen die in de pad zaten
Eindelijk zit hij er dan onder. Het ging absoluut niet makkelijk we hebben behoorlijk wat aan moeten passen om hem eronder te krijgen en uitgelijnd te krijgen. We hebben zelf nog wat beugeltjes moeten maken, ophangpunten verleggen, pijpen moeten verbuigen en verlengen. Maar alles is gelukt en zelf de diffusor is geplaats op de achterbumper. Dit is nu nog een kwestie van lijmen, opvullen met purschuim, zagen, slijpen, plamuren en schuren, spuiten, mmmm toch nog wel wat werk dus :shock:
De foto's
Als eerste de auto de garage in gereden op bruggen, dat ging maar net met de voorbumper
Men neme een zaag en een bumper
30 seconden later
En 10 minuten later
Omdat de diameters van de pijpen van de uitlaat niet overeen komen met de originele hebben we een verloopje gemaakt
De eerste pasvorm uitgeprobeerd, daar moest nog wel het nodige aan gebeuren
Dus dat wordt warm stoken en buigen en wringen en trekken en lassen
En dan het uiteindelijke resultaat van al ons harde werk
Natuurlijk meteen even een rondje gereden voordat de oude bumper er weer terug opging. Geluid is niet asociaal maar heel beschaafd. Vanaf 3500 toeren hoor je een lichte brom. En bij het terugschakelen hoor je hem af en toe ploffen. Hij blijft dus heel beschaafd klinken en klinkt niet zo bruut als dat het eruit ziet
Ik heb snel een klein fimpje gemaakt van het geluid maar ik zal nog een betere maken. Ik vraag mij af of het lukt om hem te plaatsen
http://www.youtube.com/watch?v=-9Rqa9RSsMs[/youtube]
De aanzet is nu verlijmd met een 2K epoxy lijm en naden zijn afgewerkt met ruitenkit
Zoals je kan zien heeft de aanzet nog wat werk nodig om netjes te vloeien met de lijn van de bumper. De bumper wordt nu de komende 2 dagen niet meer aangeraakt om de kit en epoxy de tijd te geven om uit te harden. Dan kan het leuke gedeelte gaan beginnen
We zijn weer wat verder met de achterbumper gisteren is de aanzet afgezaagd zodat deze gelijk loopt met de achterbumper. En vandaag heb ik de randen afgerond en de lak rondom de schroeven opgeschuurd, ik moet nog bij een paar schroeven de kopjes iets afslijpen omdat ze wat te hoog liggen en daarna kunnen ze opgevuld worden met plamuur. Ik denk alleen niet dat ik het strak zetten zelf ga doen maar dat ik hem naar de spuiter breng om die het af te laten maken. 26 augustus is het weer TWA Ground Zero in België en dan wil ik hem eigenlijk klaar hebben.
Een paar weken geleden de steenslagbra even gepast
Afgelopen weekend nog een plaatje geschoten op Grevelingenstrand
Nadat er weer wat weken gepasseerd waren eindelijk een weekend gevonden waarin mijn monteur en ik beide tijd hadden om de demper te gaan plaatsen. Dus gestart met het zagen van de OEM M-techII achterbumper
De delen die in de pad zaten
Eindelijk zit hij er dan onder. Het ging absoluut niet makkelijk we hebben behoorlijk wat aan moeten passen om hem eronder te krijgen en uitgelijnd te krijgen. We hebben zelf nog wat beugeltjes moeten maken, ophangpunten verleggen, pijpen moeten verbuigen en verlengen. Maar alles is gelukt en zelf de diffusor is geplaats op de achterbumper. Dit is nu nog een kwestie van lijmen, opvullen met purschuim, zagen, slijpen, plamuren en schuren, spuiten, mmmm toch nog wel wat werk dus :shock:
De foto's
Als eerste de auto de garage in gereden op bruggen, dat ging maar net met de voorbumper
Men neme een zaag en een bumper
30 seconden later
En 10 minuten later
Omdat de diameters van de pijpen van de uitlaat niet overeen komen met de originele hebben we een verloopje gemaakt
De eerste pasvorm uitgeprobeerd, daar moest nog wel het nodige aan gebeuren
Dus dat wordt warm stoken en buigen en wringen en trekken en lassen
En dan het uiteindelijke resultaat van al ons harde werk
Natuurlijk meteen even een rondje gereden voordat de oude bumper er weer terug opging. Geluid is niet asociaal maar heel beschaafd. Vanaf 3500 toeren hoor je een lichte brom. En bij het terugschakelen hoor je hem af en toe ploffen. Hij blijft dus heel beschaafd klinken en klinkt niet zo bruut als dat het eruit ziet
Ik heb snel een klein fimpje gemaakt van het geluid maar ik zal nog een betere maken. Ik vraag mij af of het lukt om hem te plaatsen
http://www.youtube.com/watch?v=-9Rqa9RSsMs[/youtube]
De aanzet is nu verlijmd met een 2K epoxy lijm en naden zijn afgewerkt met ruitenkit
Zoals je kan zien heeft de aanzet nog wat werk nodig om netjes te vloeien met de lijn van de bumper. De bumper wordt nu de komende 2 dagen niet meer aangeraakt om de kit en epoxy de tijd te geven om uit te harden. Dan kan het leuke gedeelte gaan beginnen
We zijn weer wat verder met de achterbumper gisteren is de aanzet afgezaagd zodat deze gelijk loopt met de achterbumper. En vandaag heb ik de randen afgerond en de lak rondom de schroeven opgeschuurd, ik moet nog bij een paar schroeven de kopjes iets afslijpen omdat ze wat te hoog liggen en daarna kunnen ze opgevuld worden met plamuur. Ik denk alleen niet dat ik het strak zetten zelf ga doen maar dat ik hem naar de spuiter breng om die het af te laten maken. 26 augustus is het weer TWA Ground Zero in België en dan wil ik hem eigenlijk klaar hebben.
Een paar weken geleden de steenslagbra even gepast
Afgelopen weekend nog een plaatje geschoten op Grevelingenstrand
Blijf je de schroeven zien? Of ga je dat ook nog netjes weg werken?
Het ziet er duidelijk 10x beter uit dan het vorige!
Het ziet er duidelijk 10x beter uit dan het vorige!
Schroeven worden helemaal weggewerkt. Net contact gehad met de spuiter en morgen kan ik hem afleveren en dan is hij volgende week vrijdag klaar
Wat betreft de spiegels ben ik ook niet zo tevreden meer over, ik hou mijn ogen open voor iets anders.
Wat betreft de spiegels ben ik ook niet zo tevreden meer over, ik hou mijn ogen open voor iets anders.
- thedutchone
vindt die spiegels & side skirts maar niks
verder mooi gedaan met de bumper
verder mooi gedaan met de bumper
Absoluut niet mijn smaak, je vorige achterbumper al helemaal niet maar wel netjes gedaan!
De laatste hand is gelegd aan het schuren door de spuiter en de bumper staat nu in de grondverf en is klaar om morgen gespoten te worden. Ik kan hem donderdag al ophalen
Re: hennep: ready for paint P49
Ben erg benieuwd
Dank je Daniel, ik ook. Ik kan bijna niet wachten tot donderdag. Misscheiin rij ik morgen wel even snel langs de spuiter voor een sneak peak
mooi gemaakt, is niet echt mijn stijl al dat tupperware maar hoe jij het gemaakt heb is het wel netjes
deze achterbumper met pijpen vind ik wel 100x beter als je vorige haha.
grtzz Robert
deze achterbumper met pijpen vind ik wel 100x beter als je vorige haha.
grtzz Robert
--BMW E90 318i HB 2007-- "sold"
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”
- bob de bouwer
hennep dat heb je mooi gefixd netjes .waar kom je eigenlijk vandaan ik las dat je uit brabant komt maar brabant is groot klassen en iedereen zijn mening
Ik kom uit Roosendaal, ik weet dat het niet ieders smaak is en de meeste BMW rijders zijn ook OEM freaks. Een originele getunede BMW kan ik ook waarderen maar ik ga liever een stapje verder. Bij de volgende ga ik niet meer zo extreem. Dit is een eenmalig grootschalig projekt en dan is het weer klaar.
Roosendaal is best in de buurt. Misschien dat ik je weleens tegen komHennep schreef:Ik kom uit Roosendaal, ik weet dat het niet ieders smaak is en de meeste BMW rijders zijn ook OEM freaks. Een originele getunede BMW kan ik ook waarderen maar ik ga liever een stapje verder. Bij de volgende ga ik niet meer zo extreem. Dit is een eenmalig grootschalig projekt en dan is het weer klaar.
Je nieuwe achterbumper vind ik netjes!
Ik ben niet helemaal van het OEM, maar dat extreme 'plastic fantastic' is ook weer niet mijn ding
In ieder geval geen half werk! (wat je bij zulke projecten vaak ziet)