olie/koelwater temperatuur uitlezen ???
Re: olie/koelwater temperatuur uitlezen ???
Kan dit niet gecodeerd worden zoals ook de snelheid in de digitale meter/boardcomputer gecodeerd kan worden?
Ik moet nog gaan beginnen met coderen van mijn bolide maar zou dit graag aan mijn lijstje toevoegen.
Ik moet nog gaan beginnen met coderen van mijn bolide maar zou dit graag aan mijn lijstje toevoegen.
Heb deze week op dealextreme (dx.com) een ODBII bluetooth dongle gekocht voor om en nabij de 25$. Deze in de ODB poort van mijn e60 530i uit 2008 geplugged en laten verbinden met Torque (Android). Schitterend tooltje waarmee je foutcodes en allerlei sensoren kunt uitlezen, waaronder koelvloeistoftemp. Olietemp is niet aanwezig (helaas).
Gr.Pim.
Gr.Pim.
Kan niet. Alleen via geheimmenu kan weergave maar die moet je elke keer weer unlocken :-(Dutch_E61 schreef:Kan dit niet gecodeerd worden zoals ook de snelheid in de digitale meter/boardcomputer gecodeerd kan worden?
F10 N57N
Heb net voor een tientje zo'n OBD bleutooth adapter gekocht.
Afwachten.
Afwachten.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Heeft niemand dit dan geprobeerd?
http://www.youtube.com/watch?v=IB4vtoiFy7c
http://www.youtube.com/watch?v=IB4vtoiFy7c
1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D
Dit het zogenaamde "geheime" menuutje. De eenvoudigste manier op je temperatuur te checken, aleen niet zo handig om telkens te doen.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik probeerde vandaag bij mijn collega in dit geheim menu te komen. Een 5er uit 2008. Ik kwam er met geen mogelijkheid in. Nr 44 moest ik bij 19 invullen, maar hij kwam niet op code off. Snap ik niet.
Wat mij ook opviel is dat zijn beeldscherm veel smaller was dan de mijne. Zijn daar verschillende van ?
Wat mij ook opviel is dat zijn beeldscherm veel smaller was dan de mijne. Zijn daar verschillende van ?
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Je moet niet altijd 44 invullen, maar de optelling van de laatste 5 cijfers van je VIN-code...
Heeft er ook iemand ervaring met BMWhat, das ook een bluetooth obd lezer maar dan speciaal voor bmw, je zou er alles mee uit kunnen lezen programmeren enz, de dongle kost niet veel alleen de app kost 44 euro, das minder, maar als ie echt super werkt dan is het mij dat geld wel waard
Een dag niet gereden, is een dag niet geleefd...
Ik heb net de lite versie gedownload. Ik zal het binnenkort eens proberen
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Net bezig geweest met BMWhat Lite
Ik kom er niet helemaal uit met het voertuigmodel. Volgens mij heb ik een 525d M57 256 D2
Deze staat er echter niet bij en heb ik de D1 gekozen.
Ik maak gebruik van mijn Bleutooth dongle.
Diagnosis -> 63 punten om op te zoeken. Bij mij gaf ie een aantal fouten (Bij Torque niet). Ik kan in de Lite versie mijn fouten echter niet zien. Deze worden per mail verstuurd en ik zal wel antwoord terug krijgen.
Coding -> Niet mogelijk met Dongle. Alleen met kabel. Ik had 5 ECU aanpassingsmogelijkheden:
Alarm
Klima
Licht
Safety
En nog een.
Parameter -> niet mogelijk met lite versie
Kortom...ik ben over de lite versie niet enthousiast.
Ben wel benieuwd naar de fouten....wacht dus nog even af.
Emiel..ken jij deze app ?
Ik kom er niet helemaal uit met het voertuigmodel. Volgens mij heb ik een 525d M57 256 D2
Diagnosis -> 63 punten om op te zoeken. Bij mij gaf ie een aantal fouten (Bij Torque niet). Ik kan in de Lite versie mijn fouten echter niet zien. Deze worden per mail verstuurd en ik zal wel antwoord terug krijgen.
Coding -> Niet mogelijk met Dongle. Alleen met kabel. Ik had 5 ECU aanpassingsmogelijkheden:
Alarm
Klima
Licht
Safety
En nog een.
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Ja, wel eens geprobeerd, maar niet helemaal succesvol. INPA lukt beter, alhoewel die bij mij ook nog niet helemaal vlekkeloos werkt. BMWhat stelt ook nogal wat eisen aan de dongle. Ik heb zo'n blauwe 'made in China' budget dongel dus die zal niet helemaal lekker werken met bmwhat.
ik heb de originele bmwhat bluetooth dongle al binnen, nu eerst gebruikt met de lite versie, deze gaf aan dat mijn wagen geschikt is voor deze app, alleen niet met de lite versie, de lite versie is allen om te kijken of je wagen geschikt is, nu hij aangeeft dat het wel zo is, ga ik waarschijnlijk wel de app kopen, deze kost 44 euro , is het trouwens zo dat als ik een ander toestel neem, ik de app weer moet kopen, of is deze geregistreerd in mijn google account ?, zodat ik deze gratis weer op een ander toestel kan zettenKuupertie schreef:Net bezig geweest met BMWhat Lite
Alarm
Klima
Licht
Safety
En nog een.
Een dag niet gereden, is een dag niet geleefd...
Gaat via je account.
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen...ik wacht nog even.
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen...ik wacht nog even.
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Motor Control:
Engine / Motor
Fehler: Glow plug cylinder 5 / Cylinder 5 Glow Plug / Glow plug cylinder 5, control / Glow plug on cylinder 5 (N)
Code: 4252
Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC
Fehler: Brake pad wear Error: Front / EEPROM error / unknown failure / Brake wear: Front reach and wear limits / Brake wear: Front reached wear limits
Code: 5F12
Light / Licht
Fehler: sorry, unknown fault
Code: A8C0
Heating / AC:
Air conditioning / Klimaanlage
Fehler: Short circuit to positive or open circuit - additional water pump / Refrigerant compressors
Code: 9C77
Phone / Telefon
Fehler: Error in the Bluetooth BT interface
Code: A379
CD-Changer / Wechsler
Fehler: Ring break diagnosis error
Code: D810
Car Communication Computer CCC
Fehler: Message failure
Code: E18F
Hierbij mijn fouten overzicht. Gloeiplug 5 is bekend. Airco twijfelde ik al. Remblokken voor zijn vorige week vervangen. De rest is mij een raadsel
Engine / Motor
Fehler: Glow plug cylinder 5 / Cylinder 5 Glow Plug / Glow plug cylinder 5, control / Glow plug on cylinder 5 (N)
Code: 4252
Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC
Fehler: Brake pad wear Error: Front / EEPROM error / unknown failure / Brake wear: Front reach and wear limits / Brake wear: Front reached wear limits
Code: 5F12
Light / Licht
Fehler: sorry, unknown fault
Code: A8C0
Heating / AC:
Air conditioning / Klimaanlage
Fehler: Short circuit to positive or open circuit - additional water pump / Refrigerant compressors
Code: 9C77
Phone / Telefon
Fehler: Error in the Bluetooth BT interface
Code: A379
CD-Changer / Wechsler
Fehler: Ring break diagnosis error
Code: D810
Car Communication Computer CCC
Fehler: Message failure
Code: E18F
Hierbij mijn fouten overzicht. Gloeiplug 5 is bekend. Airco twijfelde ik al. Remblokken voor zijn vorige week vervangen. De rest is mij een raadsel
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700