Einde raad.. Slechte koude start, brandstofleiding trilt!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
BMW316TI

Re: Einde raad.. Slechte koude start, brandstofleiding trilt

Bericht door BMW316TI » 11 dec 2012, 11:45

hier komt mijn onwetendheid... wat is DIS? Ik ben inderdaad op de hoogte van die nippel op de benzinerail waarmee ik de druk kan meten.. Is het de moeite waard zelf zo`n meter aan te schaffen? Neem namelijk aan dat ik dus moet meten tijdens het op contact zetten?
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?

dw70

Bericht door dw70 » 11 dec 2012, 15:53

als de auto nu fatsoenlijk draait is er geen vuiltje aan de lucht volgens mij. Je kunt rustig een dure manometer kopen om tot de conclusie te komen dat je inderdaad aan de rail 3,5 Bar meet. Dat is ook niet gek met een nieuwe pomp. Het is koud buiten en dan kraakt, piept en resoneert wel meer aan een auto. Bij de een wat meer dan de ander. Mijn eigen oude beestje staat altijd in een garage en start in de winter geluidloos. Staat hij die ene keer buiten en haal ik hem uit zijn winterslaap na een nacht dan kraakt en piept het toch wel even. Vooral die vanos..

Als je het benzinefilter niet vervangen hebt en de pomp wel. Dan kun je dat nog proberen (nieuw filter plaatsen). Een nieuwe pomp en een vuil filter willen niet zo goed samenwerken. Dat lijkt me logisch.

En wat vaker injectorreiniger van wynns erin gooien. 2x per jaar mag best. Is goed voor het hele brandstofsysteem. 6 euro.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

BMW316TI

Bericht door BMW316TI » 11 dec 2012, 16:00

De brandstoffilter is 4 weken voor de brandstofpomp vervangen, kan het zijn dat deze filter msischien te weinig benzine doorlaat? Er zit toch een drukregelaar in de filter? (filter is goed om gemonteerd iig).

Ik maak me ook echt geen zorgen om die kleine geluiden, maar ik herken dit geluid en weet zeker dat dit niet hoort. Dit geluid gaat gepaard met een trilling in de leiding en ik ben bang dat mn pompje straks weer dood gaat :(

dw70

Bericht door dw70 » 11 dec 2012, 16:12

Wissel eens het relais van de brandstofpomp met een willekeurige gelijke in je zekeringkast.
Nee als het filter voor je 316I is en hij zit goed om zit er niks meer tussen. Sterker nog als je drukregelaar niet goed is, draait de motor ook niet goed. Daarom zeg ik, als de motor gewoon goed draait is er technisch niks verkeerds. Het kan dan alleen nog in een retourleiding zitten. Maar ook dat systeem is oke als de motor maar normaal draait. Iedere fout maakt zich kenbaar in slecht draaien. Zolang dat er niet is, zit het alleen maar in de leiding zelf. Die nalopen en controleren of ze netjes overal vastzit en nergens schuurt aan de body van de auto is wat je optisch kunt doen.
Rij je veel korte stukken of lange stukken?
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

BMW316TI

Bericht door BMW316TI » 11 dec 2012, 16:24

Ik zal de zekering eens omwisselen, de brandstoffilter heb ik bij de auto gekregen van de vorige eigenaar, deze was nog niet gemonteerd... Ik begin me nu sterk af te vragen of er een reden was waarom deze niet geinstalleerd was... wellicht een verkeerde? Lijkt me onwaarschijnlijk aangezien hij vrijwel identiek was aan de originele filter... Ik rij enkel korte stukken met de auto :whistle: ik weet dat dit niet goed is, maar zou dit met dit probleem te maken kunenn hebben? en hoe dan?

dw70

Bericht door dw70 » 11 dec 2012, 17:37

Niet de zekering maar het relais omwisselen.

koolaanslag door slechte verbranding. Koolaanslag hoopt zich op en wordt er nooit uitgereden door alleen maar korte stukken te rijden. Inlaatsysteem, uitlaatsysteem, kleppen, katalysator, helemaal niks komt echt op bedrijfstemperatuur en als het dat al komt wordt de sleutel al weer omgedraaid om hem af te zetten. Voor elke auto zeer slecht en voor een BMW funest. Er is hier een heel kapitel aan gewijd in het e46 forum. Staat bovenaan. Schrik niet. BMW's zijn kilometer vreters en geen start-stop auto's. Dat zijn de 1.2 autootjes van de vrouwen. Die komen sneller op temperatuur omdat ze harder aan de bak moeten.

De nummers moeten matchen van het filter. Anders het nummer opschrijven indien zichtbaar en samen met het merk googlen. Dan kom je er wel achter of je de juiste hebt mocht het een imitatie merk zijn.

AlexS

Bericht door AlexS » 11 dec 2012, 18:55

DIS is 1 van de BMW programma's waarmee je kan uitlezen en heel gericht kan storingzoeken.Tevens zit hier een database in van technische documenten met betrekking tot specifieke problemen en modificaties. Vandaar dat ik hier even naar verwees.

Ik zou er geen dure meter voor aanschaffen, maar het kan een zoekrichting zijn. Als het inderdaad gaat om een trillende brandstofleiding, dan zou je daar ergens sporen van moeten vinden lijkt me. Denk dan aan schuur-/schaafplekken waar de leiding tegen de auto aankomt.

Is het misschien gekomen na het wisselen van het filter (zoals hierboven al gesuggereerd)? Zit daarin misschien de oorzaak, het filter zelf en/of de installatie ervan?
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

BMW316TI

Bericht door BMW316TI » 11 dec 2012, 19:25

Bedankt voor jullie reactie`s ik zal eens na het brandstoffilter kijken of ik een type nummer kan vinden. Schaafplekken van de leiding verwacht ik niet te vinden aangezien de leiding van een soort rubber is en door middel van ogen bevestigd is aan de carrosserie. Verder denk ik er over om uitlees software te gaan aanschaffen zodat ik zelf een en ander kan proberen te vinden, zal eens kijken kijken of hier op t forum iets te vinden is daarover.

En ik ga eens een wekelijkse bimmertourrit inlassen om het beestje goed warm te rijden!

antongroen

Bericht door antongroen » 22 jun 2013, 19:19

Goeden dag ik heb en Bmw e46 316i ik heb de brandstof filter verwisselt zins dan naar loop mijn auto slecht als ik kwart gas geef en mijn bougies zijn betje zwart en de uitlaat is ook zwart is dat goed ik heb het schoon gemaakt en hij rijt maar 600km op een tangk ik heb mijn auto op de rollen Bangk daar kwam niet goed brand stof teveel en met golfen lijn niet regt lijne wat ken ik aan doen dat de brandstof minder woord ken iemand mijn ken helpen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”