Raadseltje voor de techneuten!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
BMW316TI
Berichten: 220
Lid geworden op: 01 jul 2012, 20:44
Locatie: Maastricht

Raadseltje voor de techneuten!

Bericht door BMW316TI » 13 dec 2012, 08:38

Ik start vanmorgen mijn auto en de dagteller staat op nul en de BC is gereset... Geen klok, geen gemiddelde verbruik, geen gem snelheid..... Starte prima, ik heb de afgelopen dagen niet lopen sleutelen, ook de accu polen niet los gehad oid.... Ergens een los contact of heb ik zonder het zelf te weten de BC gereset? :whistle:
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?

Gebruikersavatar
Vinnie_86
Berichten: 734
Lid geworden op: 03 aug 2011, 11:01
Locatie: Houten

Re: Raadseltje voor de techneuten!

Bericht door Vinnie_86 » 13 dec 2012, 09:21

Zwakke(re) accu lijkt me hier de boosdoener.
De auto start goed maar trekt zoveel stroom dat de rest van het systeem geen stroom krijgt en daar door reset.

Om dit uit te sluiten meet met een multimeter de accu na.
Van 0 naar bekeuring in minder dan 10sec.

E46 320td compact 180pk 431nm.

BMW316TI
Berichten: 220
Lid geworden op: 01 jul 2012, 20:44
Locatie: Maastricht

Re: Raadseltje voor de techneuten!

Bericht door BMW316TI » 13 dec 2012, 09:45

Dat kwam ook al in mij op... maar vind ik vreemd... Normaal rij ik ongeveer 20 km per dag waardoor de accu waarschijnlijk niet altijd volledig wordt geladen, en gisteren heb ik ff een stukje snelweg van 80 km gereden en eens goed warmgereden waardoor de accu juist weer eens goed opgeladen zou moeten zijn -_- Blijkbaar denkt mijn bmw daar anders over :whistle: Zal eens de accu doormeten met de multimeter. Zou dit overigens het naderende einde van mijn accu kunnen zijn?
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?

Gebruikersavatar
bmwpeter
Berichten: 934
Lid geworden op: 04 feb 2008, 11:51
Locatie: Brabant

Re: Raadseltje voor de techneuten!

Bericht door bmwpeter » 13 dec 2012, 10:24

Zou kunnen maar als de auto met dit vriesweer zonder problemen start dan denk ik dat er ergens een slecht contactje zit. Misschien in de stekkers achter op je teller unit, hierdoor kan de totale reset ontstaan.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Coldburn
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 apr 2011, 12:26

Re: Raadseltje voor de techneuten!

Bericht door Coldburn » 13 dec 2012, 21:55

Of een accu zwak is kun je echt niet nauwkeurig meten met een multimeter. Enige wat je kunt meten is ten tijde van starten mag je accu spanning bij een goede accu niet onder 10 volt komen. Is deze lager is je accu zwak. Het beste is je accu testen met een accu tester. Dat is veel nauwkeuriger en meet tevens je start stroom.

Beens1
Berichten: 4614
Lid geworden op: 29 jan 2010, 12:44

Re: Raadseltje voor de techneuten!

Bericht door Beens1 » 13 dec 2012, 23:28

Wat ook zou kunnen is dat je massa niet goed contact meer maakt. Door oxidatie ofzo. Heb ik wel eens meer gelezen dat die ook voor dergelijke problemen zorgt.

BMW316TI
Berichten: 220
Lid geworden op: 01 jul 2012, 20:44
Locatie: Maastricht

Re: Raadseltje voor de techneuten!

Bericht door BMW316TI » 14 dec 2012, 08:29

Ik heb de polen gecheckt, ziet er goed uit. Aansluitingen zitten goed vast geen oxidatie. Dit weekend checkt mijn broer met zn multimeter ff de accuspanning. Vandaag is het overigens niet voorgekomen dus dat zal het opsporen van de boosdoener wel weer moeilijk maken -_- . Mocht ik het niet kunnen vinden dan jammer maar helaas! Ik dacht gooi het eens in de groep misschien dat iemand dit al eens eerder had meegemaakt. Bedankt voor de reacties :duim:
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”