Bluetooth module
Bluetooth module
Dag dames en heren,
mijn bluetooth doet het niet. Ik heb op internet een module gevonden, maar ik denk dat deze uit Amerika afkomstig is. Maakt dat wat uit? Ik doe voor de zekerheid een plaatje erbij. Voordat ik hem eventueel koop wil ik om advies vragen. Graag jullie reactie.
Sjaak
Foto lukt niet, maar er staat op: USA 21.03.2005 (terwijl mijn auto van 2004 is)...dit is de link naar de advertentie: Bluetooth interface
http://link.marktplaats.nl/618212974
mijn bluetooth doet het niet. Ik heb op internet een module gevonden, maar ik denk dat deze uit Amerika afkomstig is. Maakt dat wat uit? Ik doe voor de zekerheid een plaatje erbij. Voordat ik hem eventueel koop wil ik om advies vragen. Graag jullie reactie.
Sjaak
Foto lukt niet, maar er staat op: USA 21.03.2005 (terwijl mijn auto van 2004 is)...dit is de link naar de advertentie: Bluetooth interface
http://link.marktplaats.nl/618212974
Re: Bluetooth module
Als ik het goed heb is dat ook de module die de verbinding met het GSM netwerk maakt.
De US frequenties (GSM 1900) wijken af van de Europese (GSM 1800) en zijn daarmee niet compatibel met elkaar. Voor zover ik weet worden GSM 1800 en 1900 niet in hetzelfde netwerk toegepast wegens een te klein verschil (en dus kans op overlap), dus zou die US module in Europa niet kunnen werken.
De US frequenties (GSM 1900) wijken af van de Europese (GSM 1800) en zijn daarmee niet compatibel met elkaar. Voor zover ik weet worden GSM 1800 en 1900 niet in hetzelfde netwerk toegepast wegens een te klein verschil (en dus kans op overlap), dus zou die US module in Europa niet kunnen werken.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Beste AlexS,
Je kan best gelijk hebben wat de freq. betreft. Ik heb via RealOEM gekeken naar "zijn" onderdeelnummer die ik via het plaatje kon zien. Daarin staat overigens ook dat het allemaal om E61 modellen gaat. Ik heb een E60. Dus dat zal ook wel eens niet goed kunnen gaan. Ik heb de jongeman gevraagd of hij de bt module rembours kan verzenden. Dit heeft hij gisteren opgestuurd. Ik denk dat ik het pakketje morgen krijg. Dan vraag ik de postbode of hij twee minuten kan wachten (zeg ik dat ik dat met de verkoper heb afgesproken), zodat ik snel de bt module kan testen voordat ik aan de deur ga betalen. Doet hij het...betaal ik de postbode. Doet hij het niet, laat ik hem het pakketje retour afzender doen. Is dat een goed idee?
Gr,
Sjaak
Je kan best gelijk hebben wat de freq. betreft. Ik heb via RealOEM gekeken naar "zijn" onderdeelnummer die ik via het plaatje kon zien. Daarin staat overigens ook dat het allemaal om E61 modellen gaat. Ik heb een E60. Dus dat zal ook wel eens niet goed kunnen gaan. Ik heb de jongeman gevraagd of hij de bt module rembours kan verzenden. Dit heeft hij gisteren opgestuurd. Ik denk dat ik het pakketje morgen krijg. Dan vraag ik de postbode of hij twee minuten kan wachten (zeg ik dat ik dat met de verkoper heb afgesproken), zodat ik snel de bt module kan testen voordat ik aan de deur ga betalen. Doet hij het...betaal ik de postbode. Doet hij het niet, laat ik hem het pakketje retour afzender doen. Is dat een goed idee?
Gr,
Sjaak
Laatst gewijzigd door Rene08 op 17 dec 2012, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Ik hoop voor je dat het lukt.
Alleen is het volgens mij (weet ik dus niet zeker) wel zo dat zo'n Bluetooth module niet plug-and-play is en je hem eerst moet coderen/aanmelden, omdat hij het anders sowieso niet zal gaan doen. Ga je dat ook even snel doen in die twee minuten?
Alleen is het volgens mij (weet ik dus niet zeker) wel zo dat zo'n Bluetooth module niet plug-and-play is en je hem eerst moet coderen/aanmelden, omdat hij het anders sowieso niet zal gaan doen. Ga je dat ook even snel doen in die twee minuten?
ow..dat wist ik niet. Ik zie wel.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 17 dec 2012, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk niet dat de postbode je een rembourspakket laat openen, uitproberen en evt terugzenden in zijn tijd. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Van de post.nl site:
Hoe kan ik een Pakket of Brief met Betaalservice in ontvangst nemen?
PostNL overhandigt het pakket of de brief aan de geadresseerde, gemachtigde of volwassen huisgenoot (18 jaar of ouder) na betaling van het remboursbedrag. U tekent voor ontvangst en betaalt contant en gepast aan onze chauffeur, onze chauffeur heeft geen wisselgeld. Bedragen ronden wij af op 5 eurocent. Pinnen is niet mogelijk, op onze afhaallocaties is dit wel mogelijk. Er vinden twee afleverpogingen plaats.
Het is niet mogelijk om eerst de inhoud te controleren. PostNL is als vervoerder niet aansprakelijk voor de inhoud van het pakket/de brief. Als de inhoud niet aan uw wensen voldoet, kunt u contact opnemen met de afzender.
U kunt overigens een ongeopend pakket of brief weigeren. PostNL stuurt deze dan terug naar de afzender.
Hoe kan ik een Pakket of Brief met Betaalservice in ontvangst nemen?
PostNL overhandigt het pakket of de brief aan de geadresseerde, gemachtigde of volwassen huisgenoot (18 jaar of ouder) na betaling van het remboursbedrag. U tekent voor ontvangst en betaalt contant en gepast aan onze chauffeur, onze chauffeur heeft geen wisselgeld. Bedragen ronden wij af op 5 eurocent. Pinnen is niet mogelijk, op onze afhaallocaties is dit wel mogelijk. Er vinden twee afleverpogingen plaats.
Het is niet mogelijk om eerst de inhoud te controleren. PostNL is als vervoerder niet aansprakelijk voor de inhoud van het pakket/de brief. Als de inhoud niet aan uw wensen voldoet, kunt u contact opnemen met de afzender.
U kunt overigens een ongeopend pakket of brief weigeren. PostNL stuurt deze dan terug naar de afzender.
Beste mensen, bij nader onderzoek blijkt dat alleen de nummers: 84109111718
84106972078
84106975173
84106965406
84106958369
84106953044
84216948404
84216946393
84216938943
84216938784
84216937009
84216936332
84216933284
84216933283
te passen. De andere niet. Ik ga het pakketje (nog niet binnen) terug sturen. Weet/ kent iemand een plekkie waar ik voor redelijke prijs een bt module kan kopen?
Gr,
Sjaak
84106972078
84106975173
84106965406
84106958369
84106953044
84216948404
84216946393
84216938943
84216938784
84216937009
84216936332
84216933284
84216933283
te passen. De andere niet. Ik ga het pakketje (nog niet binnen) terug sturen. Weet/ kent iemand een plekkie waar ik voor redelijke prijs een bt module kan kopen?
Gr,
Sjaak
Je zou het hier eens kunnen proberen:Sjaak schreef: Weet/ kent iemand een plekkie waar ik voor redelijke prijs een bt module kan kopen?
Gr,
Sjaak
http://www.onderdelenlijn.nl/
Ik geloof dat je aanvraag dan naar iets van 130 demontage bedrijven (autosloperijen) wordt doorgestuurd, dus best een kans dat ze daar nog iets hebben liggen voor een mooi prijsje.
D-Parts, Wheelsonline of Offenga zijn de eersten die mij te binnen schieten
Op marktplaats worden modules aangeboden voor 399,- . Misschien is dat iets?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... um=1&pos=3
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... um=1&pos=3
Nee, dat is allemaal van dat universele nep troep! Moet ik niet hebben. Krijg je allemaal foutmeldingen etc. Kun je beter nieuwe bij de dealer halen (kost ook zoiets). Dank je voor je reactie. Ik heb een paar autodemontagebedrijven gebeld, maar die hebben ze ook niet.
Gr,
Sjaak
Gr,
Sjaak
Laatst gewijzigd door Rene08 op 21 dec 2012, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Ha Sjaak,
Dension gateway 500 met bta1500 bluetooth adapter een idee? Dan heb je gelijk ipod/mp3 mogelijkheid via idrive.
Dension gateway 500 met bta1500 bluetooth adapter een idee? Dan heb je gelijk ipod/mp3 mogelijkheid via idrive.
- Marcel RSD
Op ebay.de staan er voldoende, maar de nieuwere versies kosten ook een paar centen.
Ik koop zelf regelmatig daar en gaat tot nu toe goed.
Ik koop zelf regelmatig daar en gaat tot nu toe goed.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate