E39 Verlagen
E39 Verlagen
Hallo,
Ik heb een e39 520 uit 1997.
Ik zou graag de auto een stuk verlagen omdat het in mijn ogen er beter uit ziet.
Ik heb op dit moment gewoon een origineel onderstel, maar 19" velgen met 245/35 banden.
Ik heb gezocht naar verschillende sets bijvoorbeeld de eibach pro street s: http://eibach.verlagings-veren.nl/conte ... eet-s.html
En bijvoorbeeld de Bilstein B14PSS http://www.bilstein.nl/bilstein/b14_pss
Deze zijn in hoogte verstelbaar dus lijkt mij beter als een setje met een vaste maat.
Is er iemand die zijn E39 heeft verlaagd, en weet hoever je kan gaan?
Of heeft er iemand ervaring met deze eibach set?
Alvast bedankt!
Ik heb een e39 520 uit 1997.
Ik zou graag de auto een stuk verlagen omdat het in mijn ogen er beter uit ziet.
Ik heb op dit moment gewoon een origineel onderstel, maar 19" velgen met 245/35 banden.
Ik heb gezocht naar verschillende sets bijvoorbeeld de eibach pro street s: http://eibach.verlagings-veren.nl/conte ... eet-s.html
En bijvoorbeeld de Bilstein B14PSS http://www.bilstein.nl/bilstein/b14_pss
Deze zijn in hoogte verstelbaar dus lijkt mij beter als een setje met een vaste maat.
Is er iemand die zijn E39 heeft verlaagd, en weet hoever je kan gaan?
Of heeft er iemand ervaring met deze eibach set?
Alvast bedankt!
Re: E39 Verlagen
Eibach is een goede keus,Alpina veren worden ook gemaakt door Eibach.
Verlagen tot 40mm kan zonder schokdempers te vervangen.
Als je lager wil een set bestellen.
Mijn advies neem dan een vaste set,niet afstelbaar.
Verlagen tot 40mm kan zonder schokdempers te vervangen.
Als je lager wil een set bestellen.
Mijn advies neem dan een vaste set,niet afstelbaar.
Re: E39 Verlagen
Mijn advies is neem ook die vaste die zijn beter en bespaar niet op een verlagingsset want je verliest anders je comfort met rijden. Ik zelf heb een 540 en heb deze 3 cm laten verlagen met een set van 450 euro. Het resultaat is wel verbluffend mooi en dan heb ik er nog 16 inches onder liggen dus met 19 inches is het helemaal mooi natuurlijk
Re: E39 Verlagen
Ik rijd een kw schroefset en tis lekker schrapen steeds...
Re: E39 Verlagen
Schrapen?
Re: E39 Verlagen
Hallo beste Cliff,
Ik denk dat Kevv bedoelt dat de BMW bij drempels de grond raakt, er dient dan bij het verlagen rekening gehouden te worden, dat bij grote oneffenheden zoals drempels, dat de auto de drempels in de weg kan raken, en dat kan soms wel eens heftig zijn.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik denk dat Kevv bedoelt dat de BMW bij drempels de grond raakt, er dient dan bij het verlagen rekening gehouden te worden, dat bij grote oneffenheden zoals drempels, dat de auto de drempels in de weg kan raken, en dat kan soms wel eens heftig zijn.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: E39 Verlagen
Ik weet wat hij bedoelt Ad, echter is zijn huidige auto die van mij geweest en heb ik daar nooit last van gehad!
Re: E39 Verlagen
Ligt er natuurlijk ook aan hoe voorzichtig - of beter: hoe onverschillig en hard - je over een drempel heen rijdt natuurlijk...
"Drive softly, but carry a big engine"
Re: E39 Verlagen
dan vraag ik me af hoe jij op school bent gekomen, want de drempel voor school raak ik toch wel hoor...
Re: E39 Verlagen
En nog zat andere, ookal ga ik schuin en 1 km per uur.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 29 dec 2012, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Re: E39 Verlagen
Ik zou het dan eerder zoeken in de wijze waarop de drempel aangelegd is. Sommige drempels zijn net uitvergrote varkensruggen...Kevv18 schreef:dan vraag ik me af hoe jij op school bent gekomen, want de drempel voor school raak ik toch wel hoor...
"Drive softly, but carry a big engine"
Re: E39 Verlagen
@kevin: driving skills
Re: E39 Verlagen
Oh op die manier
Laatst gewijzigd door Rene08 op 30 dec 2012, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Re: E39 Verlagen
Mijn mening is dat je het hele rij comfort van de 5 vernaggeld! ;-)
Een 5 is super comfortabel... En met verlaagde veren is dat hele karakter weg!
Ik heb mijn E39 verlaagd gekocht, en deze gaat zeer binnenkort weer netjes naar de hoogte zoals deze hoort! ik moet nu rekening houden met elke drempel of stoeprand.. En elke oneffenheid in de snelweg voel je! Dat gaat me echt te ver!
Bij een sportieve auto als een 3 coupe zeg ik doen... Maar met een E39 zeg ik nee!
Maar natuurlijk ieder z'n ding...
Een 5 is super comfortabel... En met verlaagde veren is dat hele karakter weg!
Ik heb mijn E39 verlaagd gekocht, en deze gaat zeer binnenkort weer netjes naar de hoogte zoals deze hoort! ik moet nu rekening houden met elke drempel of stoeprand.. En elke oneffenheid in de snelweg voel je! Dat gaat me echt te ver!
Bij een sportieve auto als een 3 coupe zeg ik doen... Maar met een E39 zeg ik nee!
Maar natuurlijk ieder z'n ding...
BMW 525i Individual E39
Re: E39 Verlagen
wat voor iets en wat heb het gekost en hoe comfortabel rijd dat woon in buurt van sittard eens kijken misschien?Kevv18 schreef:Ik rijd een kw schroefset en tis lekker schrapen steeds...