buutnhuus blauwe sedan, vraagje aan jullie
Re: buutnhuus blauwe sedan, bilstein schokdempers pag.12
Ziet er goed uit man, Bilstein is altijd goed!
E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
Netjes, zul je geen spijt van krijgen
Ik hoop het ook niet, nu alleen nog ff tijd vinden om ze te plaatsen
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Dit ga ik even in de gaten houden. Ben benieuwd naar je ervaringen zometeen.
BMW E46 330i
Vandaag tijd gehad om de dempers te plaatsen.
Was niet een moeilijk klusje, omdat de veren zeer makkelijk op de dempers pasten, je hoefde ze niet heel ver in te drukken om de schotel erop te monteren.
Gelijk ff een stukje gereden natuurlijk, wat een verschil direct zeg
Met de oude dempers was de auto zo nerveus de laatste tijd, dat is er nou helemaal af. Ook de spoorvorming is minimaal te noemen nou
De dempers zijn niet geschikt voor mensen die comfort zoeken, maar je krijgt er een wegligging van jewelste voor terug, mischien komt dat ook wel icm de powerflex rubbers in de draagarmen.
Ik ben er erg tevreden mee, bij drempels duikt hij amper naar beneden
Maandag of in de loop van volgende week wil ik hem nog laten uitlijnen. Ik heb er verder geen foto's van gemaakt
Ook de auto nog even schoongemaakt, begeeft de accu het ook nog
En zo blijven we bezig...
Was niet een moeilijk klusje, omdat de veren zeer makkelijk op de dempers pasten, je hoefde ze niet heel ver in te drukken om de schotel erop te monteren.
Gelijk ff een stukje gereden natuurlijk, wat een verschil direct zeg
Met de oude dempers was de auto zo nerveus de laatste tijd, dat is er nou helemaal af. Ook de spoorvorming is minimaal te noemen nou
De dempers zijn niet geschikt voor mensen die comfort zoeken, maar je krijgt er een wegligging van jewelste voor terug, mischien komt dat ook wel icm de powerflex rubbers in de draagarmen.
Ik ben er erg tevreden mee, bij drempels duikt hij amper naar beneden
Maandag of in de loop van volgende week wil ik hem nog laten uitlijnen. Ik heb er verder geen foto's van gemaakt
Ook de auto nog even schoongemaakt, begeeft de accu het ook nog
En zo blijven we bezig...
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Hoi,
Waarom heb je niet gekozen voor originele dempers? Is dat niet mogelijk met een Eibach kit of wordt het afgeraden?
Verder heb je een prachtige wagen.
Waarom heb je niet gekozen voor originele dempers? Is dat niet mogelijk met een Eibach kit of wordt het afgeraden?
Verder heb je een prachtige wagen.
-
Je bent nooi tklaar met een bmw, is het geen mod is het wel onderhoud
dat hoef je mij niet te vertellen
6x een Bmw en nu een audi A6 pro line
@r1150gs,
Het kan wel met eibach pro, maar t leek mij beter om dempers te nemen die passen bij een verlaging.
En qua prijs was dit niet zo heel veel duurder als orgineel hoor.
Het kan wel met eibach pro, maar t leek mij beter om dempers te nemen die passen bij een verlaging.
En qua prijs was dit niet zo heel veel duurder als orgineel hoor.
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Bij verlagingsveren is het inderdaad altijd verstandig om de dempers mee te pakken, het kan best zonder, maar uiteindelijk is met beter.
correct me if i'm wrong, maar mij is verteld dat de standaard dempers als het ware alleen bestemd zijn voor het "inveren" waarbij de sportievere bilsteins van buutnhuus, zowel 'in' als 'uitveren' regelen, met name met verlagingsveren krijgen je dempers wat meer te verduren (de dempers zijn standaard al meer ingezakt) ik heb gehoord dat dit uiteindelijk zou kunnen leiden tot het sneller gaan lekken van dempers als je de originele eronder houdt met verlagingsveren.
en tsjah, natuurlijk zijn de bilsteins een stuk sportiever, wat voor een aantal mensen zeker een + punt is!
correct me if i'm wrong, maar mij is verteld dat de standaard dempers als het ware alleen bestemd zijn voor het "inveren" waarbij de sportievere bilsteins van buutnhuus, zowel 'in' als 'uitveren' regelen, met name met verlagingsveren krijgen je dempers wat meer te verduren (de dempers zijn standaard al meer ingezakt) ik heb gehoord dat dit uiteindelijk zou kunnen leiden tot het sneller gaan lekken van dempers als je de originele eronder houdt met verlagingsveren.
en tsjah, natuurlijk zijn de bilsteins een stuk sportiever, wat voor een aantal mensen zeker een + punt is!
>>>>Showroom E36's<<<<
Elke schokdemper dempt de ingaande en uitgaande veerbeweging anders zou je een onveilig/springerig rijgedrag krijgen. Dat de auto met Bilsteins opeens hele stukken beter rijd komt doordat de vorige dempers versleten waren (hoeft niet allemaal gelijkmatig maar meestal gaan de voorste het eerst).
Het combineren van standaard dempers met de Pro-kit kan wel, alleen wanneer je dempers al wat ouder zijn en opeens in een ander gebied moeten gaan werken (dieper in de demper) komt het zuigertje op een gedeelte waar hij nog niet eerder of zelden is geweest. Dit veroorzaakt de eventuele snellere slijtage van het zuigertje en het kunnen gaan lekken van je dempers.
Om het goed te doen dien je dus nieuwe verlagingsveren en nieuwe dempers(eventueel kortere) te combineren om het beste resultaat te krijgen.
Daar een veer en een demper van verschillende merken verschillende karakteristieken hebben kun je niet zomaar alles met elkaar combineren en is een complete set (kit) van 1 fabrikant (of samenerkingsverband) de beste keuze.
Het combineren van standaard dempers met de Pro-kit kan wel, alleen wanneer je dempers al wat ouder zijn en opeens in een ander gebied moeten gaan werken (dieper in de demper) komt het zuigertje op een gedeelte waar hij nog niet eerder of zelden is geweest. Dit veroorzaakt de eventuele snellere slijtage van het zuigertje en het kunnen gaan lekken van je dempers.
Om het goed te doen dien je dus nieuwe verlagingsveren en nieuwe dempers(eventueel kortere) te combineren om het beste resultaat te krijgen.
Daar een veer en een demper van verschillende merken verschillende karakteristieken hebben kun je niet zomaar alles met elkaar combineren en is een complete set (kit) van 1 fabrikant (of samenerkingsverband) de beste keuze.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Alleen is d werking van de bilsteins wel totaal anders dan de standaard dempers, de bilsteins werken namelijk met de upside down techniek. Dus er zit als het ware een demper in een demper.
Daardoor konden we de veren er ook eenvoudig op monteren, want deze dempers werden naar buiten geduwd, terwijl de orginele naar binnen werden getrokken.
Dus je hebt hierdoor een veel stijvere vering in de auto omdat er gewoon meer balans in de dempers zit.
Daardoor konden we de veren er ook eenvoudig op monteren, want deze dempers werden naar buiten geduwd, terwijl de orginele naar binnen werden getrokken.
Dus je hebt hierdoor een veel stijvere vering in de auto omdat er gewoon meer balans in de dempers zit.
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Oke, duidelijke taal maar ik doelde eigemlijk op "nieuwe" originele dempers icm Eibach pro. Moet wel zeggen dat ik geen idee heb van prijzen van verschillende merken dempers, ook nuet van originele.
-
Moet zeggen dat mijn eigen e46 op originele schokbrekers ook vrij stug is. Een bmw blijft tenslotte ook een sportieve auto maar deinen doet ie bijna niet. Al zullen ze met 90k ook nog niet versleten zijn lijkt mij.
wat heeft jou 316 gelopen buutnhuus?
wat heeft jou 316 gelopen buutnhuus?
230.000 km
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008