Knipperend lampje verlichtingsknop
Knipperend lampje verlichtingsknop
Sinds eergisteren knippert het lampje van mijn verlichtingsknop. Ik heb dat laten uitlezen bij een universele garage en het blijkt een storing te zijn van de adaptieve bochtenverlichting. Deze werkt aan de rechterkant niet meer. Heeft iemand daar ervaring mee? Ben ik nu toe aan een compleet nieuwe koplamp of kan het op een andere manier worden opgelost?
Re: Knipperend lampje verlichtingsknop
Ik vrees het wel, of je moet even informeren (gewoon bellen kan meestal ook) bij de dealer.
Gr,
Sjaak
Gr,
Sjaak
Laatst gewijzigd door Rene08 op 21 dec 2012, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Toevallig viel mij het knipperende lampje ook op. Na flink zoeken op het net blijkt het een veel voorkomend probleem te zijn. In de meeste gevallen moet de koplampunit worden vervangen, geen goedkoop onderdeel
Je kunt je connectoren eens controleren van je lampen.
Je kunt je connectoren eens controleren van je lampen.
sh**, moet inderdaad een nieuwe koplamp in van 840,- ex btw. Weet iemand misschien een 'adresje' waar ik voor minder een goede koplamp kan scoren? Moet wel een originele zijn. Fijne kerstmis iedereen.
Nieuwe koplamp ? Welke garage zegt dat ? NIKS WAAR onderin de koplampen zitten er speciale kasten naast de starter 4 kante module die gaan wel eens kapot en die moet je vervangen klaar is keer !
BMW Bayerische Motoren Werke
Heb je daar wat meer info over, linkjes welke dingen je bedoeld en zo?
Ik heb het aangegeven met pijltjes, dat is de bochtenmodule en die willen wel eens kapot gaat.
Bij de dealer hebben ze de lamp nagekeken, ook die module. De module was nog intact, de motor zelf was kapot. Uiteraard niet los te vervangen/verkrijgbaar.
Dat is wel heel vreemd, want die motoren gaan bijna niet kapot?
Dat is een module die volgens mij ook geprogrammeerd moet worden, klopt dat? Dus niet plug and play
Ik ben zelf helaas technisch totaal niet onderlegt, dus mij kunnen ze alles wijsmaken. De monteur van de dealer zei dat hij die aansturing ook bekeken had omdat die vaker stuk gaan door vocht, maar die van mij zou nog goed zijn. Het zou echt in de motor moeten zitten. Nu deze niet werkt staat de lamp ook constant helemaal in de uiterst rechtse stand. Na wat zoeken op internet vind ik ook koplampen van Hella voor ongeveer 650,- euro nieuw. Volgens de aanbieder is dat precies dezelfde koplamp als BMW gebruikt, maar dan zonder BMW logo's op het onderdeel zelf. Ik ben normaal iemand van originele onderdelen, maar als dit werkelijk het enige verschil is dan ben ik niet bereid om 350,- euro meer te betalen voor een paar BMW-logo's die ik nooit meer zie als de koplamp gemonteerd is. Ik weet ook niet wat wijsheid is. Maar eerst afwachten tot na de jaarwisseling, dan is de garage waar ik voor onderhoud ga weer open en zal ik daar nog maar eens overleggen over wat te doen.BMW318I schreef:Dat is wel heel vreemd, want die motoren gaan bijna niet kapot?
Ik weet niet waar je woond anders had ik hem misschien voor een kleine bedrag voor je gemaakt.
maarja kijk ook even op marktplaats voor 650,- euro koop je soms een setje compleet.
maarja kijk ook even op marktplaats voor 650,- euro koop je soms een setje compleet.
- henri.thijssen
Adaptive bochtverlichting is toch niet nodzakelijk lijkt mij
Velen hebben het niet eens.
Ik denk dat je via coderen kan uitschakelen.
Ik weet alleen niet of het dezelfde motor is als van de xenon zelf maar lijkt me niet.
De xenon zie je namelijk ook richten bij inschakelen, Echter wel enkel verticaal en adapt is denk ik enkel zijwaarts
Bespaart je wel 700 euro
Velen hebben het niet eens.
Ik denk dat je via coderen kan uitschakelen.
Ik weet alleen niet of het dezelfde motor is als van de xenon zelf maar lijkt me niet.
De xenon zie je namelijk ook richten bij inschakelen, Echter wel enkel verticaal en adapt is denk ik enkel zijwaarts
Bespaart je wel 700 euro
E60 530D 2005 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
Misschien even bellen met deze firma?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Uiteraard hier even laten weten of ze je kunnen helpen.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Uiteraard hier even laten weten of ze je kunnen helpen.
Zoals ik al eens vaker met deze auto heb ervaren heeft t ding zichzelf na een goede week 'rust' weer op wonderbaarlijke wijze gerepareerd, want zojuist werkte de verlichting ineens weer als vanouds. Die kapotte koplampdiagnose gaat dus de prullenbak in, hooguit een storing in het regelapparaat lijkt me. Nu maar hopen dat ie het blijft doen.