cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Beste membrs,
Sinds enkele dagen rook ik al een rare lucht nadat ik in de auto had gereden.
Even de remklauwen gevoeld en links voor was dus gloeiend heet.
Vandaag de velgen eronder vandaan gehaald, en inderdaad de remblokken bleven tegen de schijf aanstaan.
Heb de motorkap omhoog gedaan, en remvloeistof nagekeken, maar deze zat nog helemaal vol.
Wel bleek dat als ik op de rem trapte, je kon horen dat de rem systeem lek is!
Maar de remolie stond tot aan de zeef van het vaatje toe. En nergens vlekken op de oprit.
Auto staat inmiddels op terrein van de garage, wil dat morgen gelijk laten repareren.
Is er iemand die dit ook gehad heeft, of weet wat mogelijk stuk is?
Remblokken voor zijn een jaar geleden vervangen, en de remblokken achter zijn 1 maand geleden vervangen.
Het remsysteem is al geruime tijd niet open geweest, en remolie altijd op peil.
Dus er kan eigenlijks niet nog lucht ergens in een leiding verstopt zitten, Tenzij lekkage?
Sinds enkele dagen rook ik al een rare lucht nadat ik in de auto had gereden.
Even de remklauwen gevoeld en links voor was dus gloeiend heet.
Vandaag de velgen eronder vandaan gehaald, en inderdaad de remblokken bleven tegen de schijf aanstaan.
Heb de motorkap omhoog gedaan, en remvloeistof nagekeken, maar deze zat nog helemaal vol.
Wel bleek dat als ik op de rem trapte, je kon horen dat de rem systeem lek is!
Maar de remolie stond tot aan de zeef van het vaatje toe. En nergens vlekken op de oprit.
Auto staat inmiddels op terrein van de garage, wil dat morgen gelijk laten repareren.
Is er iemand die dit ook gehad heeft, of weet wat mogelijk stuk is?
Remblokken voor zijn een jaar geleden vervangen, en de remblokken achter zijn 1 maand geleden vervangen.
Het remsysteem is al geruime tijd niet open geweest, en remolie altijd op peil.
Dus er kan eigenlijks niet nog lucht ergens in een leiding verstopt zitten, Tenzij lekkage?
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Vastzittende remklauw is een bekend probleem bij de E46.
De goedkoopste oplossing is de aanschaf van een revisiesetje voor de remklauw en een duurdere oplossing is het compleet laten vervangen van de remklauw.
De goedkoopste oplossing is de aanschaf van een revisiesetje voor de remklauw en een duurdere oplossing is het compleet laten vervangen van de remklauw.
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Wanneer de remvloeistof al lange tijd niet vervangen is zit hier veel vocht in. Remvloeistof is hygroscopisch (weet niet of ik het goed schrijf) en absorbeert dus vocht. Dit vocht kan in de remklauw oxidatie veroorzaken waardoor de zuiger in de klauw vast kan komen te zitten.
Vaak is het indrukken van de zuiger al voldoende om deze weer gangbaar te maken. Wel even het vuil van de zuiger afborstelen zodat je dit niet langs de afdichting naar binnen duwt. Wanneer de zuiger weer gangbaar is gemaakt dan is het sterk aan te raden om ook direct de remvloeistof te verversen want anders zit ie binnen de kortste keren weer vast. Krijg je de zuiger niet gangbaar dan zal de remklauw uit elkaar moeten en na het reinigen en montage van een revisiesetje werkt hij dan weer als nieuw.
Vaak is het indrukken van de zuiger al voldoende om deze weer gangbaar te maken. Wel even het vuil van de zuiger afborstelen zodat je dit niet langs de afdichting naar binnen duwt. Wanneer de zuiger weer gangbaar is gemaakt dan is het sterk aan te raden om ook direct de remvloeistof te verversen want anders zit ie binnen de kortste keren weer vast. Krijg je de zuiger niet gangbaar dan zal de remklauw uit elkaar moeten en na het reinigen en montage van een revisiesetje werkt hij dan weer als nieuw.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
zou dit ook een oorzaak kunnen zijn van het probleem dat de auto begint te trillen na veel of hard remmen?
Kalm an... en rap wat..!
- matthyssie
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 11 sep 2011, 13:14
- Locatie: Fryslân
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Yep!
Laatst gewijzigd door Rene08 op 10 dec 2012, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
'E92, is dat een kleurstof of een conserveermiddel?'
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
en kan het dan ook dat het trillen na een poosje weer verdwijnt? en dat de remmen wat schurend gaan klinken soms? en zou het dan ook nog kunnen dat je met een harde bocht naar rechts een schurend geluid hoort?
Kalm an... en rap wat..!
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
en wat moet je allemaal doen voordat je bij die zuiger bij kan? want dan hoop ik dat ik het probleem daarmee kan oplossen... ik kan het tegenwoordig ook aan mn velgen al zien, linksvoor is het smerigste en de rest is nog redelijk schoon.bmwpeter schreef:Wanneer de remvloeistof al lange tijd niet vervangen is zit hier veel vocht in. Remvloeistof is hygroscopisch (weet niet of ik het goed schrijf) en absorbeert dus vocht. Dit vocht kan in de remklauw oxidatie veroorzaken waardoor de zuiger in de klauw vast kan komen te zitten.
Vaak is het indrukken van de zuiger al voldoende om deze weer gangbaar te maken. Wel even het vuil van de zuiger afborstelen zodat je dit niet langs de afdichting naar binnen duwt. Wanneer de zuiger weer gangbaar is gemaakt dan is het sterk aan te raden om ook direct de remvloeistof te verversen want anders zit ie binnen de kortste keren weer vast. Krijg je de zuiger niet gangbaar dan zal de remklauw uit elkaar moeten en na het reinigen en montage van een revisiesetje werkt hij dan weer als nieuw.
Kalm an... en rap wat..!
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Remklauw demonteren., zuiger voorzichtig gangbaar maken.
Maar je zegt dat het systeem lek is? Waar lekt het dan? En waarom zit je potje dan vol?
Maar je zegt dat het systeem lek is? Waar lekt het dan? En waarom zit je potje dan vol?
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Als je niet weet hoe je bij de zuiger in een remklauw komt, dan raad ik je aan om de reparatie door een garage te laten doen. Je bent hier wel met je remmen bezig hè, niet met het aansluiten van een autoradio.
Mijn idee: Koop een nieuwe remklauw (kost nieuw rond de 100 euro, koop er dan twee dan is je voorkant vernieuwd) en laat een monteur die dingen vervangen. In mijn ogen moet je op twee zaken nooit besparen, dat zijn je remmen en je banden.
Alle tips die we hier geven zijn zinvol, maar je moet wel een beetje weten wat je doet. Niet om je af te kraken, maar als je niet weet waar een remzuiger zich bevindt, heb je er geen verstand van en moet je er denk ik gewoon afblijven.
Mijn idee: Koop een nieuwe remklauw (kost nieuw rond de 100 euro, koop er dan twee dan is je voorkant vernieuwd) en laat een monteur die dingen vervangen. In mijn ogen moet je op twee zaken nooit besparen, dat zijn je remmen en je banden.
Alle tips die we hier geven zijn zinvol, maar je moet wel een beetje weten wat je doet. Niet om je af te kraken, maar als je niet weet waar een remzuiger zich bevindt, heb je er geen verstand van en moet je er denk ik gewoon afblijven.
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Nieuwe klauwen 100 euro? Dat is wel erg goedkoop zeg!
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Heb even gezocht en ze zijn ietsje duurder. Nieuwe klauw kost 135 euro bij winparts. http://www.winparts.nl/845/remsysteem/r ... ang-bmw-vl
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
JE noemt dat je niet moet besparen op remmen en banden, waarom dan een imitatie remklauw van winparts?
is wel het laatste wat ik erop zou zetten.
is wel het laatste wat ik erop zou zetten.
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Wielbouten linker voorwiel losdraaien, bouten niet helemaal uitdraaien slechts een paar slagen. Auto opkrikken en daarna wielbouten verder uitdraaien en verwijderen. Wiel van de welnaad pakken.
Nu de twee rubberkapjes verwijderen van de geleidingspennen (achterzijde remklauw). Met inbussleutel de geleidingspennen losdraaien en uitnemen. Je kunt nu door even hard de remklauw tegen de riemschijf te duwen ruimte maken zodat de remklauw van de remschijf af te nemen is. Haal nu de verende klemmetjes los en neem de remblokken uit.
Je ziet nu de remzuiger zitten maak deze schoon en duw daarna de zuiger met een waterpomptang terug in de klauw. Trap nu het rempedaal een beetje in zodat de zuiger weer een beetje naar buiten komt. Let op niet te ver, housde remzuiger in de gaten. Duw nu de remzuiger met de waterpomptang weer terug. Herhaal dit een paar keer totdat de zuiger weer makkelijk in en uitgaat.
Monteer de boel weer en trap een paar keer op het rempedaal zodat je weer volledige remdruk hebt.
Problem slovend. Ververs daarna wel de remvloeistof om vastzitten van de zuigers te voorkomen.
Succes.
Nu de twee rubberkapjes verwijderen van de geleidingspennen (achterzijde remklauw). Met inbussleutel de geleidingspennen losdraaien en uitnemen. Je kunt nu door even hard de remklauw tegen de riemschijf te duwen ruimte maken zodat de remklauw van de remschijf af te nemen is. Haal nu de verende klemmetjes los en neem de remblokken uit.
Je ziet nu de remzuiger zitten maak deze schoon en duw daarna de zuiger met een waterpomptang terug in de klauw. Trap nu het rempedaal een beetje in zodat de zuiger weer een beetje naar buiten komt. Let op niet te ver, housde remzuiger in de gaten. Duw nu de remzuiger met de waterpomptang weer terug. Herhaal dit een paar keer totdat de zuiger weer makkelijk in en uitgaat.
Monteer de boel weer en trap een paar keer op het rempedaal zodat je weer volledige remdruk hebt.
Problem slovend. Ververs daarna wel de remvloeistof om vastzitten van de zuigers te voorkomen.
Succes.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Je hebt gelijk joh, laten we iemand zonder een benul van wat hij doet dan liever een remklauw reviseren.streamline schreef:JE noemt dat je niet moet besparen op remmen en banden, waarom dan een imitatie remklauw van winparts?
is wel het laatste wat ik erop zou zetten.
Alles voor OEM!!