Programming for dummies

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
henri.thijssen
Berichten: 183
Lid geworden op: 05 okt 2008, 09:48
Locatie: Eindhoven

Re: Programming for dummies

Bericht door henri.thijssen » 30 dec 2012, 14:39

Klaas,

2 dingen die misschien kunnen helpen

1.
OBD.ini zoeken voor poortsettings
Port=Com1 (poort nummer moet gelijk zijn met hoe windows hem aanwijst dacht ik , bij mij is dat 1)

2.
Onder eigenschappen computer, apparaatbeheer (als kabel aangesloten is)
Poorten (Com LPT)
USB Serial Port (COM1) aanklikken (dit is de kabel)
Eigenschappen
Portsettings
Advanced
Latency Timer op 1 zetten

Misschien helpt dit
Ik heb me ook suf gepuzzeld om het aan de gang te krijgen.
E60 530D 2005 :///m: 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995


Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **

Gebruikersavatar
E61_Stuiver
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 dec 2012, 00:58
Locatie: Drachten

Re: Programming for dummies

Bericht door E61_Stuiver » 30 dec 2012, 19:32

He Henri, ga morgen meteen testen, hou je op de hoogte.
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)

Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: Programming for dummies

Bericht door Lowkey » 31 dec 2012, 01:32

ook belangrijk is dat de omgevingsvariabelen in Windows staan ingesteld
path=c:\ediabas\bin;c:\inpa\bin

en ook inderdaad dat virtuele compoort nummer van de usb kabel moet goed ingesteld staan bij mij is het COM8 :-)
F10 N57N

Gebruikersavatar
E61_Stuiver
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 dec 2012, 00:58
Locatie: Drachten

Re: Programming for dummies

Bericht door E61_Stuiver » 01 jan 2013, 20:19

Vandaag weer de hele dag bezig geweest, ik heb nu een drietal OBD kabeld (2*USB & 1*serial) geprobeerd, ook andere laptop met een schone installatie. Alle tips en adviezen van jullie allemaal opgevolgd, kom wel verder en krijg inpa aan de run, alleen blijft hij komen met IHF-0009 en later met IHF-0003 meldingen. Ik kan nu wel lezen (ook met Autocom OBD software) maar niet schrijven. Na bimmer US afgestruind te hebben zal ik waarschijnlijk een NAT (wat het ook moge zijn) update nodig hebben. :( .
Ik kan nu echt wel dringend hulp gebruiken van iemand in het hoge noorden waarvan de software wel goed werkt, dan kan ik dan zeker stellen waar ik het moet zoeken. Ben het nu wel echt zat :leip:
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)

Gebruikersavatar
henri.thijssen
Berichten: 183
Lid geworden op: 05 okt 2008, 09:48
Locatie: Eindhoven

Re: Programming for dummies

Bericht door henri.thijssen » 01 jan 2013, 23:13

Welke kabel heb je precies?

kijk hier anders even , hier staan nog een paar oplossingen.
Dit is een manual van INPA met foutmeldingen etc.

http://forum.bmwland.ru/index.php?act=a ... t&id=27848
E60 530D 2005 :///m: 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995


Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **

Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: Programming for dummies

Bericht door Lowkey » 02 jan 2013, 00:36

Je kunt dus met INPA alle modules wel lezen maar bijvoorbeeld geen errors in een module clearen? Welke versies van ediabas en inpa gebruik je? Is het wel een OBD kabel voor BMW? Ik heb trouwens die OBD.ini ook voor de zekerheid in <root>\windows gezet stond ook ergens in de handleiding. hardware=obd moet er natuurlijk in staan maar ik neem aan dat je dat wel goed hebt. In EDIABAS.ini staan ook nog wat settings die goed moeten staan
F10 N57N

Gebruikersavatar
BMW_Lover
Berichten: 1384
Lid geworden op: 08 feb 2011, 12:36
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Programming for dummies

Bericht door BMW_Lover » 03 jan 2013, 00:57

Drachten - Groningen is niet zo ver, wellicht kan Lowkey je helpen. Of je moet eens in Zoetermeer zijn....
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tourer
Berichten: 222
Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:48

Re: Programming for dummies

Bericht door Tourer » 03 jan 2013, 18:22

Als iemand interesse heeft in een nieuwe obd kabel (k+dcan usb interface) en bijgeleverde software cd pm me maar. Ik had er een besteld maar die men had zich vergist in de voorraad. Kortom, ik met spoed een andere gekocht en heb net de andere alsnog binnengekregen.
Heb inmiddels met succes met airbag/gordelspanner foutmelding gewist! Eindelijk af van die irritante pling bij starten en meling op idrive. Het installeren was even werk, maar foutmeldingen wissen was nog geen minuutje werk! voor minder dan de prijs bij de dealer kan ik het nu voortaan zelf :duimen: . Melding ligt aan bepaalde manier van de gordelspanner gebruiken en dus niet gevaarlijk om uit te zetten; anders zou de melding meteen moeten terugkomen.
Ik heb zelfs een stap voor stap beschrijving van de software installatie, want ben geen IT man. :)
Bij interesse in de kabel en software stuur maar een berichtje
.
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm

Gebruikersavatar
BMW_Lover
Berichten: 1384
Lid geworden op: 08 feb 2011, 12:36
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Programming for dummies

Bericht door BMW_Lover » 04 jan 2013, 01:03

Als de sensor echt stuk is komt die melding terug zodra er iemand op de bijrijder stoel zit, maar evengoed goed werk dat je alles aan de praat hebt
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

Gebruikersavatar
E61_Stuiver
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 dec 2012, 00:58
Locatie: Drachten

Re: Programming for dummies

Bericht door E61_Stuiver » 04 jan 2013, 16:13

yeaahh, met hulp van Lowkey heb ik nu alles aan de praat :tong: . @LOWKEY thx!!!!
Met het inlezen van de autogegevens met NCS=Experttool komt hij met een foutmelding dat er in de optiemodule een verkeerde waarde staat, namelijk +k302, dat moet mijn BMW telefoon zijn wat deze doet het niet. Althans ik krijg met deze telefoon geen verbinding via bluetooth terwijl mijn mobiele telefoon wel keurig werkt via bluetooth. Als ik hem uitlees met autocom software geeft hij een foutmelding A36. Deze heb ik zonet gewist, ik heb alle telefoonzekering verwijderd en weer teruggeplaatst en de BMWtelefoon met craddle verwijderd. Ik ga zo nog even met NCS expert zien of het nu wel lukt, en zal laten weten hoe dit afloopt. Als ik weer een foutmelding krijg zal ik een screenshotje maken en deze hier posten. De medling komt met het laden van het profiel na het bevestigen met F3, ik kan dan wel via F2 de optielijst inzien en de +k302 module wissen. Alleen dan geeft hij aan dat het weer niet overeenkomt met het profiel. Lastig. :(
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)

Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: Programming for dummies

Bericht door Lowkey » 04 jan 2013, 16:38

Graag gedaan! Maar werkt Inpa dan nu ook?? Wel bizar dat daardoor (+k302) de hele communicatie niet liep?? Zo kom je er stapje bij beetje gelukkig uiteindelijk toch! :)
F10 N57N

Gebruikersavatar
E61_Stuiver
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 dec 2012, 00:58
Locatie: Drachten

Re: Programming for dummies

Bericht door E61_Stuiver » 04 jan 2013, 19:44

Eehhhh, ik heb een PDF gemaakt met screenshots, maar kan geen bijlage uploaden!, wie of wie kan helpen? (600kb)
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Programming for dummies

Bericht door tom_il » 04 jan 2013, 19:48

je kan hier uploaden : http://www.mijnbestand.nl/
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
E61_Stuiver
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 dec 2012, 00:58
Locatie: Drachten

Re: Programming for dummies

Bericht door E61_Stuiver » 04 jan 2013, 19:59

330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Programming for dummies

Bericht door tom_il » 04 jan 2013, 20:06

Tijdje geleden dat ik nog eens nog eens iets gecodeerd heb, als ik mij niet vergis moet je die FSW_PSW.MAN terug leegmaken op die coapi-1020 weg te krijgen.
525d E61 2007 pre-LCI

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”