cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Wat een verhitte reactie..
Een garagist besteld ook geen klauw bij winparts. die hebben wel betere adressen.
En dan hoef je zelf ook geen klauw mee te brengen want dan betaal je het uurtarief gewoon dubbel.
Kan de TS beter de klauw bij een garage laten reviseren of een ruilklauw laten plaatsen. lijkt me langer meegaan dan een imitatieklauw.
En laat gelijk je remvloeistof vervangen, systeem is dan toch los en is al het vocht er weer uit. Dat veroorzaakt ook remproblemen.
Een garagist besteld ook geen klauw bij winparts. die hebben wel betere adressen.
En dan hoef je zelf ook geen klauw mee te brengen want dan betaal je het uurtarief gewoon dubbel.
Kan de TS beter de klauw bij een garage laten reviseren of een ruilklauw laten plaatsen. lijkt me langer meegaan dan een imitatieklauw.
En laat gelijk je remvloeistof vervangen, systeem is dan toch los en is al het vocht er weer uit. Dat veroorzaakt ook remproblemen.
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Dat had je zelf zo best in je post kunnen zetten van die revisie bij een garage. Ik begrijp niet waarom je dan mijn vermeende tegenstrijdigheid op jouw manier moet aanhalen.
Op de man spelen vraagt om een verhitte reactie, zeker als er op de man gespeeld wordt door iemand die me volkomen onbekend is, ik vind dat niet normaal.
Oh en na wat verder onderzoek op internet, hier wat gebruikerservaringen met ATE remonderdelen: http://www.tdiclub.nl/ftopic59801.html
En verder nog een bevestiging van het feit dat een andere Duitse autofabrikant het merk als origineel gebruikt. Wat is er nou imitatie?
https://www.volksrepairs.nl/shop/remmen ... 4g1200010/
ATE is echt zo slecht niet hoor
Op de man spelen vraagt om een verhitte reactie, zeker als er op de man gespeeld wordt door iemand die me volkomen onbekend is, ik vind dat niet normaal.
Oh en na wat verder onderzoek op internet, hier wat gebruikerservaringen met ATE remonderdelen: http://www.tdiclub.nl/ftopic59801.html
En verder nog een bevestiging van het feit dat een andere Duitse autofabrikant het merk als origineel gebruikt. Wat is er nou imitatie?
https://www.volksrepairs.nl/shop/remmen ... 4g1200010/
ATE is echt zo slecht niet hoor
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Een remklauw is een remklauw en die doet hetzelfde als er BMW opzit. Als er goedkeuring op zit is het sowieso geen troep!!
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
De klauw uit jouw post is geen ATE klauw, maat van een fabrikant die All Brake Systems heet. de klauw heeft de montagepunten en gebruikt dezelfde blokken als ATE.
En het zal dan wel zo zijn dat het bij volkswagen bagger is. een bmw is een andere auto.
Probeer er alleen maar mee te zeggen dat je in mijn ogen zo weer staat met een vastgelopen remklauw...
En het zal dan wel zo zijn dat het bij volkswagen bagger is. een bmw is een andere auto.
Probeer er alleen maar mee te zeggen dat je in mijn ogen zo weer staat met een vastgelopen remklauw...
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Ook een remklauw van winparts remt gewoon goed. Tis dan ook geen hoogstaand stukje techniek en bestaat uit de klauw, remzuiger, afdichting, stofafdichting en een ontluchtingsnippeltje niet echt spannend dus.
Voor de remwerking maakt het dan ook niets uit mits de afmetingen van de remzuiger hetzelfde zijn.
Discussie opgelost en vrede op aarde tis tenslotte kerstmis
PS: wel ff de remvloeistof laten vervangen (of zelf doen) want dit is de oorzaak van het eigenlijke probleem
Voor de remwerking maakt het dan ook niets uit mits de afmetingen van de remzuiger hetzelfde zijn.
Discussie opgelost en vrede op aarde tis tenslotte kerstmis
PS: wel ff de remvloeistof laten vervangen (of zelf doen) want dit is de oorzaak van het eigenlijke probleem
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
In de basis kan je af met het vervangen van 1 klauw, maar als je het kan missen en echt helemaal juist wil doen;
- Remschijven; controleer schijfdikte. Indien vlak boven minimum dikte; vervangen
- Remblokken; vervangen
- Remklauwen; beide zijden vervangen
- Remslangen; controleren op droogtescheuren,evt vervangen
- Remsysteem; ontluchten & verversen (vergeet koppelingsbediening niet)
Klinkt opgeteld wat drastisch, ik zal t uitleggen.
Beide klauwen want je wil ook gelijke remdrukken. Remblokken vervangen moet ook aan 1 kant, dus dan ook rechts. Schijfdikte nakijken, meenemen als die ook aan vervanging toe zijn. Als je dan toch alles bekijkt, remslangen willen nog wel eens uitdrogen, perfect moment om die nu mee te nemen. Remsysteem ontluchten moet sowieso, dus dan meteen alles.
- Remschijven; controleer schijfdikte. Indien vlak boven minimum dikte; vervangen
- Remblokken; vervangen
- Remklauwen; beide zijden vervangen
- Remslangen; controleren op droogtescheuren,evt vervangen
- Remsysteem; ontluchten & verversen (vergeet koppelingsbediening niet)
Klinkt opgeteld wat drastisch, ik zal t uitleggen.
Beide klauwen want je wil ook gelijke remdrukken. Remblokken vervangen moet ook aan 1 kant, dus dan ook rechts. Schijfdikte nakijken, meenemen als die ook aan vervanging toe zijn. Als je dan toch alles bekijkt, remslangen willen nog wel eens uitdrogen, perfect moment om die nu mee te nemen. Remsysteem ontluchten moet sowieso, dus dan meteen alles.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
@ JdM, alle remmen die ik gereviseerd heb waren trommelremmen van kippers en trekkers, hydraulisch systeem maken wil me ook best af en alles, maar schijfremmen hek nog nooit mee gewerkt, niet zomaar van alles roepen dus,
@ streamline, dankjewel, aan joun reactie heb ik tenminste wat, ik kan wel bult geld neer leggen bij de garage, maar als ik het zelf kan kost het mij niks, ist gewoon in mn vrijetijd.
@ streamline, dankjewel, aan joun reactie heb ik tenminste wat, ik kan wel bult geld neer leggen bij de garage, maar als ik het zelf kan kost het mij niks, ist gewoon in mn vrijetijd.
Kalm an... en rap wat..!
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Geen dank, daar is tenslotte een forum voor he
Ik had net als jij ook een wiel wat zwarter was dan de rest, ik heb het toen aardig kunnen redden door de klauw en zuiger goed schoon te maken. misschien is dat wel wat waard om eerst te proberen?
Ik had net als jij ook een wiel wat zwarter was dan de rest, ik heb het toen aardig kunnen redden door de klauw en zuiger goed schoon te maken. misschien is dat wel wat waard om eerst te proberen?
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
deed die ook schurende geluiden maken bij hard sturen? en wat heb je nog meer gedaan behalve de hele bende schoon te maken?
Kalm an... en rap wat..!
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Nee dat niet, als je dat hebt zou ik eerst eens kijken naar je voorwiellager. denk dat die verrot is waardoor de schijf beweegt ten opzichte van de klauw en dan aanloopt. of het lager zelf maakt lawaai.
Ik heb alles schoongemaakt, de zuiger schoongemaakt en met een waterpomptang weer teruggedrukt en alle delen die schuiven en de achterkant van de blokken in de koperpasta gezet.
Ik heb alles schoongemaakt, de zuiger schoongemaakt en met een waterpomptang weer teruggedrukt en alle delen die schuiven en de achterkant van de blokken in de koperpasta gezet.
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Precies volgens mijn uitleg dus
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Nou, het was vies miezerig weer, dus maar ff garage gebeld, bleek de zuiger dr bijna helemaal uit te liggen, komt nieuwe remklauw op nu, met een revisie van de rem kun je 9/10 keer met een half jaar weer opnieuw...
Kalm an... en rap wat..!
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Zuiger eruit te liggen? heeft die wel ruimte om eruit te komen?
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
Interessant, had wat meer op het forum moeten kijken. Ik mag zo 1400E bij de BMW dealer afrekenen voor een nieuwe set klauwen, schijven voor en schokdempers achter. Twee jaar geleden na de proefrit schijven laten vervangen (Ford dealer), maar het probleem was na twee maanden terug. Dat was nog alleen als de schijven heet waren na veel remmen. Daar wilden ze de schijven vervangen, maar ik begrijp nu dat daar het probleem niet lag.
Afgelopen jaar weinig gereden en het probleem was bij mij verdwenen. Tot kort geleden het stuur begon te trillen tijdens het rijden. Rem linksvoor (inderdaad) heet en ruiken, maar wederom was het probleem verdwenen bij de volgende rit. Dit weekend reed hij alsof de handrem erop stond en stuur trok als een malle. Auto aan de kant gezet, paar keer hard pedaal ingetrapt en volgende dag zonder problemen naar BMW dealer gereden voor APK.
Schijven beschadigd, dus ook die moeten worden vervangen.
Positieve noot: Auto is klaar. Schokdempers achter en volledige remhandel zijn binnen een dag geleverd en gemonteerd. Voor dat geld koop je geen nieuwe 3er touring.
Moraal van het verhaal: alle probleempjes meteen tackelen, altijd en zeker bij de remmen.
Wieger
Afgelopen jaar weinig gereden en het probleem was bij mij verdwenen. Tot kort geleden het stuur begon te trillen tijdens het rijden. Rem linksvoor (inderdaad) heet en ruiken, maar wederom was het probleem verdwenen bij de volgende rit. Dit weekend reed hij alsof de handrem erop stond en stuur trok als een malle. Auto aan de kant gezet, paar keer hard pedaal ingetrapt en volgende dag zonder problemen naar BMW dealer gereden voor APK.
Schijven beschadigd, dus ook die moeten worden vervangen.
Positieve noot: Auto is klaar. Schokdempers achter en volledige remhandel zijn binnen een dag geleverd en gemonteerd. Voor dat geld koop je geen nieuwe 3er touring.
Moraal van het verhaal: alle probleempjes meteen tackelen, altijd en zeker bij de remmen.
Wieger
Re: cilinder remklauw l.v. gaat niet terug
ik had vorige maand ook een vastzittende remzuiger.
Met geen mogelijk terug te duwen.
Ik heb gewoon een nieuwe besteld bij Offenga ( en mn oude teruggestuurd).
Monteren (en beetje schoonmaken) was uurtje werk.
Daarna wel even goed remolieleidingen ontluchten!!.
(je hoeft de geleidingsstaven niet los te halen, alleen de remleiding bij de klauw en de 2 bouten van de remklauw)
Succes!
Met geen mogelijk terug te duwen.
Ik heb gewoon een nieuwe besteld bij Offenga ( en mn oude teruggestuurd).
Monteren (en beetje schoonmaken) was uurtje werk.
Daarna wel even goed remolieleidingen ontluchten!!.
(je hoeft de geleidingsstaven niet los te halen, alleen de remleiding bij de klauw en de 2 bouten van de remklauw)
Succes!
M.v.g.
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)